Andere velgen op 14% bijtelling S.O.?

Gorgon

Nieuw lid
Iemand enig idee of het mogelijk is de Skoa Octavia greenline businessline 14% bijtelling te bestellen met andere velgen?

De lease-maatschappij zegt ja, de dealer zegt ja maar dat hij buiten de 14% bijtelling valt. Wat is het nou? Wordt een auto niet gekeurd zonder banden/velgen (en zelfs zonder spiegels etc) ?

thanks.

CDK

Forumguru
je moet hem dan bestellen met de originele velgen en banden, je dealer mag voor aflevering of jijzelf na aflevering de wielen wisselen, dit is niet illegaal, het is een maas in de wet welke je mag gebruiken ;)
vervolgens blijft het gewoon een 14% auto, dus ik zeg minimaal 18" er onder! Ik heb nog nieuwe zwart hoogglans voor je in de aanbieding trouwens ;)
image.jpg

Sparkie

Forumguru
Hier kan je discussie vinden die er al eerder op dit forum is gevoerd.

Volgens meerdere mensen mag het dus (zelfs een brief van de belastingdienst hebben ontvangen).

• Leuk
Waarderingen: CDK

Jstruijk

Senior Member
Wij hebben hier op het werk wel een gevalletje waarbij de LM na een flinke poos er achter kwam dat er grotere velgen en bredere banden onder lagen en er dus een naheffing kwam omdat er meer brandstof werd verbruikt dan waarop het leasebedrag was berekend.
Of dit allemaal mag en of dit bij jou ook zo is weet ik niet. Gewoon ff iets om rekening mee te houden.

Remakil

Forumguru
Wij hebben hier op het werk wel een gevalletje waarbij de LM na een flinke poos er achter kwam dat er grotere velgen en bredere banden onder lagen en er dus een naheffing kwam omdat er meer brandstof werd verbruikt dan waarop het leasebedrag was berekend.
Of dit allemaal mag en of dit bij jou ook zo is weet ik niet. Gewoon ff iets om rekening mee te houden.
Als het goed is rekent een leasemaatschappij sowieso het brandstofverbruik af, dus het is lood om oud ijzer...
Of je nu vooraf iets meer betaald en later nog een beetje bij, of vooraf minder en later meer bij... als je per maand 300 euro brandstof zou tanken, dan betaal je uiteindelijk ook 300 per maand. Zij het dat je een deel op nacalculatie betaald... ;)

• Leuk
Waarderingen: CDK

Darkside

Forumguru
Als het goed is geef je aan dat je op 17 of 18 of 19" wilt gaan rijden.
Dan past de LM meteen je maandbedrag aan.

Als je besteld met 16" en zonder aan te geven er zelf 17,18,19" onderzet kan ik me voorstellen dat je een naheffing krijgt.

Bovenaan Onderaan