Andere zetels in Fabia 6Y

jt-

Nieuw lid
Ik zal mij eerst kort even voorstellen.
Ik ben een 20-jarige student die als eerste autootje een Skoda Fabia heeft gekocht.
Thuis rijden wel al lang met Skoda, en zijn daar tevreden over, dus de keuze was snel gemaakt.
Daarnaast heb ik nog een VW oldtimer staan, welke mijn passie is.

Mijn auto is een donkerblauwe Fabia 6Y 1.9 SDI Comfort, bouwjaar 2000.
Geen snelheidsmonster, maar een zuinige diesel... Precies wat ik wil!

Mijn Fabia is in algemeen goede staat, maar de zetels vertonen hier slijtage en de bestuurderszetel heeft een scheur.
Daarom zou ik graag andere zetels plaatsen, maar hier wil ik mij niet blauw aan betalen.
Daarom ben ik op zoek naar 2dehands zetels voor een Fabia, maar die zijn moeilijk te vinden.

Daarom mijn vraag:
Welke zetels passen nog 1 op 1 in de Fabia?

Polo 9N(2) past, dat weet ik.
Heb nog ergens gehoord dat de zetels van een Golf 3 en Audi TT geen probleem mogen geven.
kan iemand dit bevesitgen?

jt-

Nieuw lid
Ik zou graag meteen alle zetels vervangen.
Als ik daar kijk, kost dit meteen 200e voor een volledige set.
Voor de helft van de prijs vind je al volledige setjes op tweedehandssites.

Als student kost het leven al genoeg, en al zeker als je een auto hebt :)
Daarom zou ik maar een 100-tal euro willen uitgeven, of 150 als het echt een mooi setje is :)

EdK

Forumguru
wel ik help het je hopen dat je dit gaat vinden.
En zou dan ook eens het alternatief meenemen van opnieuw laten stofferen bij een desbetreffend bedrijf
Of denken aan simpele overtrekhoezen.

jt-

Nieuw lid
Bedankt! :)

Overtrekhoezen heb ik al, maar die blijven niet mooi zitten.
Daarom dat ik aan het kijken ben voor alternatieven.

Mijn hoofdvraag is nog steeds welke andere zetels 1 op 1 over te zetten zijn naar mijn Fabia.
Zo kan mijn zoektocht misschien makkelijker worden.

jt-

Nieuw lid
Pft, wat een reactie...
Heeft niets te maken met mijn vraag en ik vind het wat kinderachtig.

RefleCs

Forumguru
Darkprojectx had misschien even een :tongue: smiley erbij moeten zetten want ik ken hem niet anders dan dat hij dit grappend bedoelt. En tja hoe grappend het ook is. Het is wel een waarheid als een koe. Je moet je denk ik afvragen wat handig is. Geef ik minder uit voor een mindere set of spaar ik even door en koop ik echt iets wat op het lijf geschreven is. Dat is een overweging die ja moet maken denk ik.

jt-

Nieuw lid
Het is en blijft een auto van 12 jaar oud, daar komen soms wel kosten aan.
Deze zomer al ruim 300 euro uitgegeven aan herstellingen die dringender nodig waren dan een nieuw stel zetels.
Daarom dat ik liever niet zoveel geld zou uitgeven aan het interieur, en dat geld dan spaar als er nog eens kosten aan komen.

De mousse komt uit te bestuurderszetel en ligt dan overal rond in mijn auto.
Daarom dat ik gewoon liever een ander setje zou steken die geen scheuren vertoont :)

Ronnie

Forumguru
Hier op de plaatselijke sloperij staat sinds 2 weken een Fabia1 combi Comfort 2003, enkele delen zijn eruit (motor/bak enz.) de bekleding is nog compleet.
Vanuit Belgie zal het toch zo'n 300 km zijn.......

Zoals eerder al gezegd probeer eens een aantal sloperijen te bellen meestal zijn dar de zetels niet eens heel erg duur.

Een andere optie die in mij op komt is het niet mogelijk om de scheur welke er nu zit te repareren of te laten repareren. Het zelf repareren kost je alleen wat stevig draad en een naald goedkoper kan haast niet.

jt-

Nieuw lid
Hier in de buurt zijn drie autosloperijen. Geen van de drie had passende zetels liggen.
Eind volgende week nog eens gaan kijken, misschien al meer succes :)

Zelf repareren zal niet lukken vrees ik.
Het is niet echt een scheur eigenlijk, het is eigenlijk meer een stuk stof die afgescheurd is.
Ongeveer de grootte van 5 x 15 cm, dus om te dat zelf te herstellen moet er nog een stukje stof tussenkomen.
En zo handig als ik ben, zal het resultaat niet echt goed zijn :grin:

Laten herstellen is een optie, maar ik weet in de buurt niet meteen een bedrijf zijn die dit kan.
Op internet zijn er ook geen bedrijven in de buurt (straal van 50 km) te vinden.

Bovenaan Onderaan