Android auto connectie wordt verbroken

bartmill

Nieuw lid
Sinds een kleine week eigenaar van een mooie superb. Nu ben ik tegen twee zaken aan gelopen qua connectivity:

1. Skoda connect: dit lijkt allemaal lastig te werken. Na wat gezocht te hebben moet ik blijkbaar "mijnskoda" gebruiken. (Ipv "myskoda of skoda connect lite") Echter dan krijg ik de melding dat dit niet (door de vorige eigenaar) tijdig is geactiveerd. Helaas.. (zie 1e screenshot)

2. Nu wilde ik daarna Android auto gebruiken en dat was ook een heel gedoe. Via de wifi heb ik het nog uberhaupt niet werkend gekregen, via USB enigzins:
Als ik de kabel aansluit wil hij verbinding maken en dat gaat dan ook. Vervolgens moet ik in de auto ook android auto kiezen; dit gaat ook goed. Vervolgens verbind de auto maar eigenlijk direct valt de verbinding weg (verbinding wordt geannuleerd), zie andere twee screenshots.

Heeft iemand hier ervaring mee / een idee hoe dit op te lossen?

Telefoon is een samsung galazy s20 (software up to dat) dus die is denk ik niet "te oud"

Bijlagen

• Screenshot_20210721-220116_Mijn SKODA.jpg
    Screenshot_20210721-220116_Mijn SKODA.jpg
    257,2 KB · Weergaven: 43
  • 20210721_215414.jpg
    20210721_215414.jpg
    919,3 KB · Weergaven: 42
  • 20210721_215424.jpg
    20210721_215424.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 42

Rallye

Forumguru
MijnSkoda werkt via een module van Pon. Bij jou gaat dat dus niet meer werken. MySkoda is de opvolger van Skoda Connect (de apps zijn samengevoegd). Wat de mogelijkheden zijn hangt af van welke auto uit welk bouwjaar (en -maand) je hebt.

De MySkoda app werkt via Android Auto (of Apple Carplay). Sinds (uit mijn hoofd) Android 10 werkt dit met elke Android-telefoon, bij oudere telefoons moet je eerst de .apk downoaden. Of Android Auto draadloos werkt hangt weer af van welke auto je hebt en wanneer deze gebouwd is. Eventueel zijn er after market oplossingen voor.

bartmill

Nieuw lid
Dank voor je reactie. De auto is van januari 2017 en geeft aan skoda connect te hebben. Echter is mij dus niet duidelijk "welke" connect ik kan gebruiken.. Hoebis dit het makkelijkste te achterhalen? Via een dealer of?

Ik zal straks nog eens kijken of ik myskoda toch aan de praat krijg.

Laatst bewerkt door een moderator:

Rallye

Forumguru
Voorzover ik het begrepen heb bestaat “Connect” niet meer. Nog wel als menupunt in je navi, maar de app die je nodig hebt is de MySkoda-app, die werkt met Android Auto/CarPlay. Je dealer zou het moeten weten, maar de kans dat je daar een goed antwoord krijgt, schat ik erg laag in……..

bartmill

Nieuw lid
Myskoda werkt iig ook niet.

Verbinding hoeft niet per se draadloos te zijn, bekabeld mag ook. Maar ook dat werkt niet.

Het voorbeeld met de afbeelding was ook bedraad overigens (usb)

bartmill

Nieuw lid
Even geen tijd voor gehad maar zojuist geprobeerd. Werkte even goed/slecht met een andere kabel en andere telefoon.

Bovenaan Onderaan