Android Auto gebruiken

John Prins

Senior Member
Goedemiddag allen,

Ik heb een probleem met de Bluetooth aansluiting, ik gaf mijn telefoon de schuld maar ik denk dat de auto of de radio de boosdoener is.
Telefoon laad wel op, kan draadloos muziek afspelen vanaf de Telefoon, maar als ik wil navigeren via Google maps word de telefoon niet herkend, een enkel goedkope kabel uitgezonderd, wel word de verbinding tijdens rijden regelmatig verbroken.
Nieuwe kabel gekocht, werkt hellemaal niet, blijft telkens vragen om te verbinden, deze kabel laad de Telefoon wel op.

De telefoon met de nieuwe kabel in een andere auto geprobeerd en daar werkt het prima.

Waar kan het nu aan liggen, de USB aansluitingen de radio, wie heeft hier een antwoord op.

Gr John Prins

wwter

Lid
je kan nog proberen:

-alle software updaten
-andere telefoon lenen en die testen om imcompatibiliteit telefoon/auto uit te sluiten. probeer ook een iphone icm carplay

MarkvdD

Forumguru
Ik had laatst ook dat de verbinding steeds verbroken werd, bleek vuil in de USB port van de telefoon te zijn. Vraag me alleen af of dit het kan zijn omdat je schrijft dat ie wel oplaad. Krijg je geen melding over traag opladen als je de kabel ik de telefoon steekt? Dan zou ik toch even de USB port schoonmaken.

hemi24

Forumguru
Als je bij verbinden “alleen opladen” hebt geselecteerd, of een kabel hebt die alleen opladen ondersteund, gaat het niet werken inderdaad.
Met andere woorden, ik zou het eerst in de telefoon zoeken en vervolgens bij Antera of Rainesh navragen of er een update voor je systeem beschikbaar is.

gjhu

Senior Member
Een update van de telefoon die nog niet gedaan is, dat is vaak de oorzaak van een niet werkende / uitvallende verbinding bij mij. Ik heb een Apple en als ik die dan update werkt het weer als vanouds.

Slider

Forumguru
Goedemiddag allen,

Ik heb een probleem met de Bluetooth aansluiting, ik gaf mijn telefoon de schuld maar ik denk dat de auto of de radio de boosdoener is.
Telefoon laad wel op, kan draadloos muziek afspelen vanaf de Telefoon, maar als ik wil navigeren via Google maps word de telefoon niet herkend, een enkel goedkope kabel uitgezonderd, wel word de verbinding tijdens rijden regelmatig verbroken.
Nieuwe kabel gekocht, werkt hellemaal niet, blijft telkens vragen om te verbinden, deze kabel laad de Telefoon wel op.

De telefoon met de nieuwe kabel in een andere auto geprobeerd en daar werkt het prima.

Waar kan het nu aan liggen, de USB aansluitingen de radio, wie heeft hier een antwoord op.

Gr John Prins
Maar ik begrijp het probleem nog niet.
Je zegt dat je probleem Bluetooth is? Dat is draadloos, laadt niets op en heeft geen kabel?
Je titel zegt Android Auto, en je hebt het over de USB kabel.

Aangenomen dat het AA met usb kabel is:
Het kan heel goed aan de Samsung liggen. Ik had een A51 met problemen gehad met AA via USB.
Ik had gelezen eerder over de A52 en A54 met dezelfde problemen. De S20 is van diezelfde generatie en kan best het probleem zijn.

Ik heb het nooit goed gekregen en ben daarom van merk gewisseld. Sinds de Motorola, nooit meer problemen gehad. Zelfde kabel en alles, probleem was puur de telefoon.

Zie ook: https://www.skodaforum.nl/forum/i/mib2-update-478-480.49152/#post-1058784

Test een ander merk telefoon en waarschijnlijk werkt dat wel normaal. Dan weet je genoeg.

• Leuk
Waarderingen: Okki

MarkvdD

Forumguru
Ik heb ook een Galaxy S20 en heb er geen problemen mee, behalve als m'n USB poort van de telefoon vervuild is maar dat is logisch.

John Prins

Senior Member
Mijn telefoon en de kabel die het niet doet in mijn auto werken gewoon goed in een andere auto, nog geen andere telefoon kunnen proberen.
Nu de USB aansluiting er uitgehaald.

Hoe groot is de kans dat daar wat mee mis is.
Kan ik dat doormeten.

Frup

Forumguru
Mijn telefoon en de kabel die het niet doet in mijn auto werken gewoon goed in een andere auto, nog geen andere telefoon kunnen proberen.
Nu de USB aansluiting er uitgehaald.

Hoe groot is de kans dat daar wat mee mis is.
Kan ik dat doormeten.
Ik heb hetzelfde gehad in m’n Yeti. Wel opladen, maar niet verbinden met AA. Ik heb diverse USB kabels geprobeerd, en uiteindelijk bleek één het wel te doen. De andere werkten wel elders, maar niet met AA. Heel vreemd, maar kennelijk is het systeem erg kieskeurig. Gelukkig had ik hele zooi kabels om te proberen. Mijn advies zou dus zijn om het met meerdere USB-kabels uit te proberen.

Slider

Forumguru
@John Prins Nee, dat kan je niet doormeten. Enige wat je kan meten is de 5V en GND, maar opladen deed ie al dus dat heeft geen nut verder.

Of er daadwerkelijk data verbinding is, kan je alleen met een logic analyzer of scope meten en je moet technische kennis hebben om te snappen waar je naar kijkt op de gevonden meting.

Echt eerst een andere telefoon testen, elk ander merk Android telefoon is al goed in theorie. Dan weet je veel beter waar je het probleem moet zoeken.
- Werkt dat: Ligt het helaas aan de telefoon.
- Werkt dat niet: Kan het zijn zoals @hemi24 aan geeft dat het niet geactiveerd is op je infotainment. Of de kabel, of.....van alles.

EdK

Forumguru
Als je bij verbinden “alleen opladen” hebt geselecteerd
Verbaast me geheel niet als hier het probleem zit !
Zou haast zeggen ga met je unit naar bedrijfsinstellingen en haal in je phone alle links weg die met de Skoda te maken hebben!
En begin vanaf NUL weer opnieuw met installeren.
En lees de meldingen die op scherm komt goed en maak dan de juiste keuze.....
Er is nu zo veel geklooid met de instellingen dat je door de bomen het bos niet meer ziet........... :koffie:
:pieker:

John Prins

Senior Member
Hoi,
Dat ga ik proberen bedankt voor tip, ik laat de uitkomst weten.
Heb inmiddels een I Phone geprobeerd met een kabel die niet werkt met mijn Samsung, en die deed het direct.
Dus word vervolgd.

Slider

Forumguru
Zo, ik moest even schakelen haha. Moet nog wennen dat Apple ook USB-C gebruikt tegenwoordig.

Dan heb je een recente iPhone met USB-C getest dus?
Dan is de kabel goed, infotainment heeft de boel geactiveerd en al. Dan blijft er alleen nog de Samsung zelf over als het probleem.

Zoals @hemi24 aangeeft, check de USB en/of Android Auto settings. Als USB perongeluk op No Data is gezet, gaat hij nooit AA door laten.
Deze instelling is per aangesloten apparaat beheerd door de telefoon.

Mijn auto laat prima data door, mijn pc aangekoppeld geen data bv.

John Prins

Senior Member
Hoi,
Heb inmiddels diverse samsung telefoon toestellen geprobeerd, en allemaal doen ze het niet met originele bekabeling.

Inmiddels auto bij de dealer geweest was ook tijd voor APK en vonden geen probleem in radio, hebben iets up gedate en nu werkt het.
Heb nu niet meer gehad dat het scherm zwart word tijdens rijden, dus lijkt in orde.

Iedereen bedankt voor het mee denken.

Bovenaan Onderaan