Android auto gebruiker

Drukkert

Senior Member
Sinds ik de auto heb kom ik vervelende dingen tegen met Android auto.

Wanneer mijn vrouw is weggeweest met de auto en we daarna samen weggaan, dan pakt Andriod auto het account van mijn vrouw. De auto is dan wel aangemeld onder mijn eigen account.

Is dit makkelijk te wisselen? Ik ben nog niet tegengekomen hoe dit te doen.
Is dit tevens zo in te stellen dat je dat kan koppelen aan het account van de auto?

Auto gaat donderdag de 20e voor de software update naar de garage. Wordt hier ook gek van het vastlopen en herstarten van het multimedia systeem!

QOTSA

Actief lid
Zit ik ook altijd mee te klooien. Mijn vrouw Android en ik Apple. Hij pakt meestal Android is mijn ervaring. Geen idee waarom. Instellen kun je het volgens mij niet. Van telefoon wisselen kan in het menu maar dat is bewerkelijk. Gruwelijk irritant.

Rallye

Forumguru
@Drukkert Volgens mij gaat het hier niet om de keuze tussen accounts, maar om de keuze tussen telefoons. Helaas wordt die keuze niet per account vastgelegd. In mijn ervaring pakt de navigatie gewoon de laatst gebruikte account, maar heeft hij een voorkeur voor (in mijn geval) CarPlay boven bluetooth.

Mevrouw Rallye gebruikt alleen bluetooth, dus daar zit het probleem niet: als we beide plaatsnemen in de auto pakt de navi mijn CarPlay.
Mijn dochter gebruikt ook CarPlay en dan gaat de navi volgens mij naar de laatst gebruikte CarPlay-telefoon.

Persoonlijk zou ik een koppeling aan de gebruikersaccount wel heel handig vinden omdat die ook gekoppeld is aan de gebruikte sleutel - al gaat het herkennen daarvan niet altijd helemaal goed.

Drukkert

Senior Member
Als je al dit soort dingen vantevoren weet, dan maak je denk ik toch een andere keuze... Tenminste, ik wel.

QOTSA

Actief lid
Misschien is draadloos carplay uitschakelen en een kabel voor (één van) beide telefoons een oplossing? Zelf nog niet geprobeerd maar een spontane ingeving. Carplay/Android auto werkt bekabeld echt top in onze Ford, nooit een issue mee.

Drukkert

Senior Member
@Drukkert Ik ben zeer benieuwd hoe andere merken dat doen bij draadloos CarPlay/Android……..
Ik ook, maar het is niet alleen dit "probleem", maar vooral ook gecombineerd met het ronduit schandalig slechte multimedia systeem. Wanneer je gebruikers glashard 3 jaar aan het lijntje houdt met een systeem wat gewoonweg belabberd is, dan ben je e als fabrikant óf dom, óf zo verschrikkelijk arrogant...

Kom op, een auto die meer dan 47.000 euro kost en waarvan je niet op aan kunt?

Maar, misschien ligt bij mij de lat te hoog, kan ook natuurlijk.

Drukkert

Senior Member
Niet specifiek met de navi maar met het multimedia systeem in het algemeen.

Vastlopen, herstarten, onvoorspelbaar gedrag, ene keer werkt het goed, de andere keer totaal niet.
Ens als je nou weet waar het aan ligt...

Nogmaals, ik vind het absoluut onacceptabel.

En dan ben ik net een maand onderweg, kan me niet voorstellen dat mensen het accepteren dat ze 2 of 3 jaar aan het lijntje worden gehouden.

Okki

Donateur
Misschien is draadloos carplay uitschakelen en een kabel
Android auto met kabel werkt feilloos. Kabeltje ligt klaar in de auto en voor je het weet is het aangesloten. Zeer weinig moeite dus...

Ja ik weet het....draadloos moet ook kunnen. DAB ontvangen in huis ook, maar dat werkt ook niet altijd goed.

EdK

Forumguru
Kom op, een auto die meer dan 47.000 euro kost en waarvan je niet op aan kunt?
Waarom zou het niet aan die lullige goedkope telefoontjes liggen ?
Een update op een fruitschaal phone en we lezen hier weer weken ellende.
Of misschien ligt het wel aan al die goedkope gratis apps die aan alle kanten rammelen !

Drukkert

Senior Member
Dus mensen die geen telefoon gekoppeld hebben, die hebben nooit last van reboots?

Oprechte vraag he? Ik heb geen flauw idee...

Drukkert

Senior Member
Misschien is draadloos carplay uitschakelen en een kabel voor (één van) beide telefoons een oplossing? Zelf nog niet geprobeerd maar een spontane ingeving. Carplay/Android auto werkt bekabeld echt top in onze Ford, nooit een issue mee.
In mijn vorige auto, een Opel Grandland, werkte het ook top. Dat was dan ook bekabeld.

Rallye

Forumguru
Het uitvallen van de Navi lijkt inderdaad soms samen te vallen met het starten van (in mijn geval) CarPlay. Ook wel eens niet overigens. Op dit moment wordt als het goed is bij mij 1941 geïnstalleerd.

Gisteren geen uitval gehad, wel een deel van de rit foutmeldingen over de travel assist.

Bovenaan Onderaan