Android auto icm Oneplus 11

Hypodermic

Donateur
Goedenavond,

Ik heb een Skoda Scala uit 2019 helaas zonder wireless android auto.
Nu heb ik sinds kort een Oneplus 11 5G waarvan ik er achter kwam dat deze telefoon blijkbaar slecht samenwerkt met Skoda.
Ik kan hem bekabeld ook niet gebruiken omdat de telefoon niet wil verbinden.

Zodra ik de telefoon aansluit vraagt mijn telefoon welke modus ik wil gebruiken ik kan dan kiezen tussen alleen opladen, Android auto en nog een paar opties.
Als ik dan op android auto druk lijkt de telefoon te disconnecten en stopt even met opladen en krijg dan gelijk weer hetzelfde keuzemenu welke modus ik wil gebruiken met op mijn unit in de auto de melding dat hij geen verbinding kan maken.
Ik ben al met Oneplus bezig of ze misschien een oplossing hebben, maar die weten eigenlijk ook niet wat er precies mis is.
Alle tips die ik heb gevonden op internet werken helaas niet, alles is up to date en bijgewerkt.

We gaan eind augustus op vakantie en het zou fijn zijn als alles dan gewoon normaal werkt.
Bij Oneplus zeggen ze ook dat Skoda in augustus met een update zou gaan komen, maar we weten allemaal hoe dit gaat natuurlijk.

Is er misschien iemand die een tip heeft voor mij om dit werkend te krijgen?

Alvast heel erg bedankt in ieder geval voor het meedenken!

hemi24

Forumguru
Weet je zeker dat de gebruikte kabel naast laden ook geschikt is voor dataoverdracht?

Zelfde vraag kun je ook stellen voor de USB-poort waar je de kabel insteekt…

Hypodermic

Donateur
Jazeker, op mijn oude telefoon (Google 7 pro) werkte het ook prima.
Heb voor deze zelfs een nieuwe kabel besteld voor de zekerheid die de hooge snelheid ook aankan. Maar ook dat werkte helaas niet.

Hypodermic

Donateur
Maar, als andere telefoons het wel doen, zowel android als apple, kan het toch bijna niet aan de poort/kabel liggen?

spikehome

Forumguru
Misschien de app android auto naar de rechten kijken?
bd51e59bdb0876b2f992ac6fdeac13b7.jpg

Hypodermic

Donateur
Misschien de app android auto naar de rechten kijken?
bd51e59bdb0876b2f992ac6fdeac13b7.jpg
Ook die staan helemaal goed, ook alles al doorgestuurd naar OnePlus en die zeggen elke keer wachten op een update. Maar 3 updates later nog steeds niet.
Bij meerdere gebruikers van de Oneplus 11 werkt het trouwens niet. Heel vervelend.

Hypodermic

Donateur
Watvoor type kabel gebruik je?
Merk: Allteq
• Product: USB C kabel
• Aansluiting 1: USB C male
• Aansluiting 2: USB C male
• Lengte: 0,5 meter
• Mantel: gevlochten nylon
• Kleur: grijs
• USB versie: USB 3.2 Gen 1x2
• Maximale overdrachtssnelheid: 10 Gbit per seconde
• Vergulde connectoren: ja
• Maximale stroomsterkte: 3 ampère
• Maximaal vermogen: 60 watt
• Maximale resolutie: 3840 x 2160p (4K@60Hz)
• Garantie: 5 jaar

Rallye

Forumguru
Mijn vraag naar garantie was eigenlijk gericht op de telefoon. Android Auto moet gewoon werken en OnePlus heeft toegegeven dat het dat bij dit specifieke model niet doen……

RoelF

Forumguru
Meestal ga je van forum naar @Rainesh, niet andersom. :giggle: Daarmee bedoel ik te zeggen dat je auto al goed verzorgd en bijgewerkt zal zijn. Als daarbij een ander Andriod toestel op de zelfde kabel en poort wel werkt, lijkt het, voor nu, aan je toestel te liggen. Heb helaas niet de 'gouden tip' voor je. Succes!

Rainesh

Forumguru
Ik ben bang dat ik hem wel moet gaan opsturen inderdaad, maar had gehoopt dat er iemand misschien iets voor wist waar ik zelf nog niet aan gedacht had.
Als ik even kort Google dan komt het dus door de Oxygen 13.1 update van OnePlus. Verwacht dat daar dus hopelijk binnenkort een fix voor zal komen.

Probleem ligt dus echt bij je telefoon.

Frup

Forumguru
Voor de zekerheid zou ik alle oude verbindingen en koppelingen, in zowel de auto als telefoon, verwijderen. Misschien staat de oude telefoon ook nog in de lijst van de auto.
Daarna opnieuw een schone verbinding tot stand brengen. Misschien eerst via BT.
Je zou inderdaad verwachten dat de kabel goed is, als die het met de Pixel 7 Pro ook goed deed.

Bovenaan Onderaan