Android Auto niet stabiel

SebH

Lid
Dag iedereen,

Ik kom uit België en ben nieuw op dit forum dus mijn excuses als dit topic elders al werd aangekaart. Verwijs mij dan gerust door. Heb al eens rondgeneusd op het forum voor mijn vraag, maar omdat ik technisch niet zo goed ben aangelegd, raakte ik van sommige termen in andere topics in de war.
Ik heb sinds een drietal weken een (tweedehands) Scala 1.0 Ambition TS85 (2019). Dit is mijn eerste Skoda.

Alles werkt prima, maar ik ondervind problemen met Android Auto. Draadloos werkt dit ongeveer de helft van de keren: enkele ogenblikken na het instappen wordt er automatisch verbinding gemaakt. De andere helft kan mijn smartphone OnePlus 8T (2021) niet verbonden worden, ook niet wanneer ik dan zelf op 'verbinding maken' druk. In de gevallen dat er wél verbinding gemaakt wordt, is deze stabiel en zonder storing. Waze, Spotify,... werken dan prima.

Maar omdat het niet altijd lukt, heb ik een usbc kabeltje aangeschaft in de hoop hiermee geholpen te zijn. Dat is nog minder een succes: de verbinding is dan heel onstabiel en valt om de zoveel minuten even weg om dan terug verbinding te maken. Dat kan uiteraard niet de bedoeling zijn. De laatste keren dat ik het probeerde via kabeltje, maakte hij zelfs helemaal géén verbinding!

Ter info: de bluetoothverbinding zelf werkt prima, bv om muziek af te spelen of handsfree te bellen.

Bij systeeminformatie in de auto staat het volgende:

Bluetooth: BGv2.11r12331 + MFO185, HW: 1PD
Android Auto: v3.1.58_SOP1 + PanasonicMIB3_v1
MirrorLink: 1.5.15
Hardware: 040
Software: 0463

Mijn OnePlus 8T heeft alle updates gehad. Android Auto staat er standaard op en kan niet verwijderd worden. Enkel de updates kan ik eventueel wel verwijderen.

Kan iemand mij met deze info helpen? Indien nog info nodig, shoot.
Bedankt!
 

jesse_s93

Forumguru
Beste Seb,

Allereerst, gefeliciteerd met de Scala :). Daarnaast wordt het erg gewaardeerd om je even voor te stellen in de meet & greet.

Op basis van het bovenstaande neem ik aan dat je een Bolero hebt, het middelste infotainment met 8" scherm, klopt dat? Je zit momenteel op versie 0463 en ik heb rond de zomer de update naar 0468 gekregen via de dealer (vanwege problemen). Je zou dus bij de dealer kunnen vragen om een update van het infotainment systeem indien het niet goed werkt.

Je zou het wellicht ook eerst eens kunnen proberen met een andere telefoon. Laatst had ik ook problemen met een Oneplus 7t en android auto (enkel bekabeld). Telefoon zit qua software op android 11 (laatste beschikbaar).

Succes!
 

SebH

Lid
Dag Jesse,

Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels mezelf kort voorgesteld bij meet & greet :geek:

Wat betreft het infotainment systeem: dat klopt!
Moet je sowieso langs bij een dealer voor zo'n update? Ik heb de auto aangeschaft bij een onafhankelijke garage (weliswaar VAG specialisatie) op zo'n 60km van mijn deur. Mijn vaste garage (ook onafhankelijk) waar ik met mijn vorige auto (Opel) ging is dichtbij maar ik weet niet of elke garage dat kan updaten...?

Een andere gsm is geen optie want het is een nieuwe via mijn werk.

Zou het kunnen helpen om eventueel de updates van Android Auto van mijn gsm te verwijderen? Dacht dat ik dat ook ergens gelezen had... :pieker:
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

jesse_s93

Forumguru
Enkel de originele dealer kan een dergelijke update uitvoeren. Voor de oudere systemen zijn er ook forumleden die dit zouden kunnen, maar voor de MIB3 nog niet.

De optie van de andere telefoon was ook niet als permanente suggestie, maar meer om te proberen of je dan ook problemen ondervindt. Zo ja, dan ligt het (waarschijnlijk) aan de auto, zo nee, dan ligt het (waarschijnlijk) aan de telefoon.

Je zou altijd de updates kunnen verwijderen. Indien het dan nog niet werkt, installeer je de updates gewoon weer eenvoudig.
 

Timmer

Forumguru
Indien je problemen hebt met je infotainment, en nog garantie hebt (wat me wel lijkt, want MIB3), kun je naar de dealer gaan, en de problemen aangeven. Ik heb zo voor de mijne 3x een update/herinstallatie gehad van mijn mib2.5.
Of de software van de mib3 reeds beschikbaar is buiten het officiële netwerk, weet ik niet, ik zal vanavond eens rondkijken of ik ze al kan hebben.
 

EdK

Forumguru
Als er al in NL iemand is die een MIB 3 update kan hebben zou je eens met @Rainesh contact moeten opnemen.
En ja het is dan wel een rit naar Den Haag , of dat hij in samenwerking met iemand in jouw buurt met de juiste kabel en een laptop op afstand iets kan betekenen ( team viewer )
 

Rainesh

Forumguru
en voor jouw systeem MEN3, heb ik helaas dezelfde firmware versie alleen beschikbaar. Misschien dat @Antera wel de firmware versie heeft. Hij heeft meer MIB3 firmware dan ik :)
 

Antera

Donateur
@SebH
contact me even ik heb nog wat gegevens nodig om te kijken wat er precies in zit en of ik eventueel de firmware voor je heb.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan