Android auto skoda octavia 2021

Roybierhof

Nieuw lid
Goedemiddag allen,

Sinds vorige week ben ik een trotse auto bezitter van een Skoda octavia Combi uit 2021.
Hier zit het systeem android auto op

Nu wil ik mijn telefoon, Samsung S22 plus, hierop aansluiten, maar geeft hij telkens een melding
dat hij mislukt, zowel bij android auto als mirror link. Het vervelende is dat ik alleen op die
manier navigatie etc heb.

Telefoon is up to date en heb alles al gedaan om het voor elkaar te krijgen. Hij is verbonden met een nieuw origineel samsung kabel.
Met de telefoon van de kinderen doet hij het wel.

Heeft iemand hier een oplossing voor? ik heb zelfs al een apk bestand gedownload op mijn telefoon met versies die S22 wel moet herkennen.
Garage is er ook mee bezig, maar die zit aan de andere kant van het land. Ik denk zelf dat het aan het systeem zit dat die geüpdatet moet worden?

Alvast bedankt.

Bijlagen

• 20221024_143839.jpg
    20221024_143839.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 57
  • 20221024_143842.jpg
    20221024_143842.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 54

jongetje

Forumguru
@Antera hier heb je een octavia met analoge tellers volgens mij .

Met Android Auto moet sowieso met een kabel werken als je auto dat ondersteund. Als je nog een oude software versie hebt is updaten wel aan te raden.
Verder heb je een "zeldzame" auto aangezien in iig Nederland er alleen auto's met columbus kunnen worden besteld.

Sjoda Octaaf

Actief lid
Er zijn al diverse melding op dit forum gedaan betreft slecht connectie met Samsung S21/S22.
Kijk eens bij Zoeken links bovenin, zoek term : Samsung

Zelf had ik een gelijknamig probleem dan wel is waar een samsung s20.
waarbij de connectie gewoon weg viel tijdens de rit meerdere keren.
Opgelost door een 3.1 usb kabel van merk Delock bij Kabeltje.com bestellen. ( wellicht door 10 Gbps ivm standaard 5Gbps kabeltjes?)
daarna geen last van gehad.

En nog een mogelijke optie waar meerdere geen problemen hebben gehad erna.
( even copiepast )
Developer mode aanzetten op je samsung s22, daarna onder deze opties bij usb aangeven dat hij automatisch usb datatransfer/android auto moet gebruiken.

1. First, navigate to and open Settings. Tap About phone, and then tap Software information.
  2. To enable Developer mode, rapidly tap Build number seven times in a row.
  3. A popup message will appear when you are close to enabling the mode. If you have a lock screen set, you’ll be asked to enter your security credentials.
  4. The Developer options will be activated; you can now access it at the very bottom of the main Settings menu.
Via systeem > developer mode / ontwikkelaars optie zal een knopje usb settings/ usb instellingen staan.

Roybierhof

Nieuw lid
@Antera hier heb je een octavia met analoge tellers volgens mij .....
Verder heb je een "zeldzame" auto aangezien in iig Nederland er alleen auto's met columbus kunnen worden besteld.
Goedemiddag,

hij is geinmporteerd vanuit Duitsland, waarschijnlijk short lease. Staat 9000 km op.

Zit daar veel verschil in met de columbus modellen en in deze huidige?

Deze heeft wel alles digitaal, kilometer teller etc.

Fantastische auto.

Laatst bewerkt door een moderator:

Roybierhof

Nieuw lid
Alles geprobeerd, maar krijg het helaas niet voor elkaar. Nu een nieuwe kabel besteld..3.1 met 10 gbps. Misschien doet dat wonderen.

Roybierhof

Nieuw lid
Die doet het wel

Via de carkit doet mijn eigen S22 wel prima..alleen android auto blijft een probleem. Morgen krijg ik een nieuwe kabel binnen, dan gaan we kijken of dat het geval is.

Sjoda Octaaf

Actief lid
Kijk hier eens Google support met de laatste optie. Evt. Android cach legen. Las ook iets van Samsung smart switch uitschakelen. Maar S22 en Android car (laatste is versie 8.00?) gaat niet echt samen. Inet staat er vol van. Wellicht zien van je auto welk software build heeft. En die nog updaten. Maar een auto 2021 zal het niet aan liggen, gezien ander mobiel wel werkt.

Roybierhof

Nieuw lid
Usb instellingen staan goed op bestanden overzetten. Normaal maakt mij het niet uit maar ik heb geen navigatie nu en dat is voor mij het belangrijkst

Sjoda Octaaf

Actief lid
Nog werkend gekregen?
Misschien help een dongel? Bv een carlinkit 4.0? Dan zou ie over WiFi gaan ipv usb. Zou dat misschien werken? Wellicht dat ander members dat weten.. en pak even een topic in "even voorstellen" met je mooie wagen.

coppe218

Senior Member
Herkenbaar. Octavia van 2021. Mijn oude A51 en huidige Pixel6 geven geen problemen. Niet met kabel en ook niet draadloos. DE S20 van mijn zoon werkte ook prima, nu heeft hij een S22 en krijgen we hem niet aan de gang. Aangezien hij maar zelden de auto gebruikt nog geen prio van gemaakt, maar het lijkt in de telefoon te zitten en niet in de auto.

coppe218

Senior Member
Je hebt trouwens geen dongle nodig. O4 is voorbereid voor draadloos AA. Tenminste de Columbus. Deze versie weet ik inderdaad niet zeker.

Bovenaan Onderaan