Android auto werkt niet

Iza89

Nieuw lid
Hi, vanaf vandaag mag ik me tot de Skoda eigenaren rekenen. Top natuurlijk, maar zou graag willen dat ik onze Kamiq (2021) kan gebruiken zoals hij bedoeld is.

tl;dr--> SmartLink staat in het menu maar is niet beschikbaar. Is dit een activatiecode probleem, op te lossen (door te dokken) bij de dealer?

Ik loop tegen het volgende aan: de auto koppelt goed met mijn Samsung A53 zowel via usb als Bluetooth, maar Android auto lijkt niet te werken. Zowel mijn telefoon en de app als de auto zijn volledig up to date. Ik heb de aanwijzingen van de Android Auto app "Hulp bij koppelen" opgevolgd en helaas geen resultaat.

WiFi en bluetooth uit, telefoon opnieuw gestart, auto opnieuw gestart, gekoppeld met usb. Ik krijg de vraag "Android of Mirrorlink". En vervolgens de melding of ik zeker weet dat ik Android Auto op de telefoon heb (ja dus). Als ik kies voor Mirror Link, krijg ik de melding "niet beschikbaar". Onder bekende apparaten zie ik 2x mijn telefoon staan. Eenmaal met icoontjes voor bellen en geluid en eenmaal met icoontjes van Android auto en mirror link.

Als ik op SmartLink klik in het menu van de auto, terwijl de auto gekoppeld is (via usb of Bluetooth), krijg ik de melding "Functie niet beschikbaar". De auto is geregistreerd via Skoda Connect.

Ik voeg een aantal beelden toe ter illustratie. Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen (pun intended).

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:

Iza89

Nieuw lid
Toevoeging: Man's iPhone hetzelfde probleem. CarPlay staat er bij als een 3e vinkje, maar die aanklikken geeft de melding mislukt.

Laatst bewerkt:

jesse_s93

Forumguru
Het lijkt erop dat Smartlink om de een of andere reden niet geactiveerd is. Betreft het een NL's model (lees: niet geïmporteerd)? In Nederland is Smartlink, waar Android Auto, Carplay en Mirrorlink onder vallen, standaard vanaf de active uitvoering. Als het niet werkt, zou ik langs de dealer gaan. Of heeft het wel gewerkt?

Antera

Donateur
Ga naar smartlink. Daar staat dus wel Android auto tussen?

1 ding mirrorlink kan niet en word al jaren niet meer ondersteund.

Daarnaast als je in het menu van smartlink de vraag krijgt dat hij niet geactiveerd is zal je naar de dealer moeten. Die moet het dan actveren. Maar zie een basic radio dus goede kans dat dit niet gaat lukken.

Het is zeker niet standaard

jesse_s93

Forumguru
In Nederland is Smartlink wel standaard op alle modellen per heden, zelfs vanaf de basis Active uitvoering. Het zou wel kunnen zijn dat dit in 2021 nog niet het geval was. Dit moet je kunnen opvragen bij de dealer. Kamiq betreft MIB3 (versie infotainment) waardoor latere activatie van Smartlink (ook bij de dealer) helaas (nog) niet gaat.

Rallye

Forumguru
Smartlink is Android Auto en CarPlay. Als dat niet geactiveerd is doen beiden het dus niet. Was me eerder in je bericht niet oogevallen.

Bovenaan Onderaan