Android auto wireless kastje wegbouwen?

Mijn Skoda heeft standaard al Android Auto ingebouwd zitten maar bedraad. Heb nu zo'n kastje van AliExpress besteld voor 43 euro en dat werkt echt perfect alleen.. nu hangt er een los kastje en een draadje.

Heeft iemand er al een oplossing voor om dat kastje achter het dashboard aan te sluiten, is het ingewikkeld om de USB aansluiting los te halen en daar kastje tussen te koppelen, zijn daar standaard kabels voor ? Ik heb deze gekocht :

Lean79

Lid
Werkt inderdaad goed. Maar af en toe loopt het kastje vast. Dan wil je er toch wel bij kunnen hoor, voor een reset enzo.

1983jeroen

Forumguru
Mijne zit ook met dubbelzijdig tape naast de USB aansluiting, boven het vakje met dat schuifklepje. Enige dat je ziet is de haakse USB stekker en een heel klein stukje kabel.
Kan morgen wel even een foto maken als je wilt

Lean79

Lid
Als het hetzelfde apparaat is dan moet je bij het uitzetten van het contact wel geduld hebben aangezien het nog best lang stroom blijft trekken als het contact al uit is. Stekker loshalen en weer inpluggen is dan de snellere optie.

1983jeroen

Forumguru
Hier kun je nog net zien hoe het in mijn vorige Octavia zat.
In de huidige vergelijkbaar.
Vanaf de voorstoelen zie je er haast niets van.
Je hebt dan wel een heel kort USB kabeltje nodig met 2 haake stekkers.

Schuif klepje kan gewoon open en dicht
Screenshot_20240531-074747_Foto's~2.png Screenshot_20240531-075403_AliExpress.png

Sip

Lid
Leuke oplossing.
Begriijp ik nu goed dat je dan draadloos contact hebt met android auto? Als je de auto dan start, maakt het kastje vanzelf verbinding met je telefoon? Of moet je de telefoon ook apart inschakelen?

1983jeroen

Forumguru
Gaat helemaal vanzelf nadat je het eenmalig ingesteld hebt.
Werkt super fijn

Enige nadeel is dat je batterij van je telefoon snel leeg gaat. Op lange ritten plug ik altijd de oplader in

1983jeroen

Forumguru
Het kabeltje via AliExpress, maar kan hem niet meer delen vanuit de geschiedenis daar omdat die verkoper niet meer actief is denk ik.

Bij de Carsifi unit wordt ook wel een kort kabeltje geleverd, maar die heeft rechte USB stekkers

Jeroen bedankt. Ik had namelijk een soortgelijk kabeltje gekocht, alleen zat de kabel aan de rechterkant ipv links zoals bij jou. Ik dacht dat het m niet zou worden, maar het is toch gelukt door de rechterzijde van de console iets naar buiten te duwen, waardoor het kabeltje er zeer fraai achter kon.

Bovenaan Onderaan