Android Auto

Goedemorgen Skoda lovers,

Ik probeer al geruime tijd connectie te maken via Android auto maar dit lukt me niet.

Ik heb een samsung galaxy S10 plus en ook via USB C kabel maakt hij geen enkele connectie.

Iemand die mij hierbij kan helpen of mss hetzelfde ervaart?

Alvast bedankt
Grtz

Kev

Lid
Heb je Android auto wel op je smartphone staan? Of misschien eens opnieuw installeren?
Bij mij werkt het, maar ik dacht dat het ook draadloos moest kunnen, maar dat lukt blijkbaar nog niet..

@Kev
Als ik de app zoek dan kan ik het verwijderen maar vind het nergens om te openen...
Maar feit dat men GSM ook niet oplaadt met de kabel is ook niet juist denk ik?

Kev

Lid
@Pietn1988
Ik denk dat het enkel werkt met de 2 aansluitingen beneden vooraan. De 2 achterin en de ene aan je spiegel zijn alleen om op te laden.
Maar misschien een slechte kabel als opladen al niet lukt?

Rallye

Forumguru
Dat je telefoon niet laadt is een slecht teken. Aan de andere kant, als je de Superb hebt van je avatar en je onderschrift, dan zit daar geen AA op....

Bij een Octavia 4 zou AA toch draadloos moeten kunnen?

@Rallye
Neen betreft een O4 combi.
Zal nog eens proberen om draadloos te verbinden.
Maar dan heb ik nog een bluetooth probleem ook.
Als ik bluetooth connectie maak, belt mijn GSM automatisch naar Onbekende beller
Technologie is leuk maar bij mij werkt het meer tegen dan mee de laatste tijd

Net nog eens geprobeerd. Draadloos lukt niet, met USB kabel lukt ook niet ondanks toch plotselinge connectie door USB op GSM.
Blijft de melding geven 'verbindt apparaat met USB om Android auto te kunnen gebruiken'..

hemi24

Forumguru
Ik zou eens beginnen met het compleet verwijderen van de verbinding, zowel aan auto, alswel aan de kant van de telefoon..!

Even helemaal opnieuw starten.

Derooke

Forumguru
Heb je al een andere telefoon geprobeerd?
Het kan zijn dat er enkel oplaadmogelijkheden staan geselecteerd in je telefoon (kan je Wijzigen).

Dus neem een oude smartphone installeer Android auto APK zelf en probeer bedraad eens .

Of Wijzig je instellingen"verbinding USB" als die niet vindbaar is (ken geen Samsung . Ik heb Xiaomi)dan kan je ontwikkelaars instellingen gebruiken om dit te wijzigen.

Kev

Lid
@Rallye Ik heb mijn telefoon verbonden via de mobiele hotspot van de auto zoals in de handleiding staat, maar ik kan dan op geen enkele manier android auto starten. Als ik de kabel in steek wel.

jesse_s93

Forumguru
Als hij helemaal geen reactie geeft, klinkt het alsof je telefoon niet goed is ingesteld. Op welke Android-versie zit je? Standaard komt hij met Android 9. Daarbij diende nog een android auto apk gedownload te worden. Met android 10 zit het ingebouwd in Android. Android 10 zou beschikbaar moeten zijn voor je telefoon. Zit je daar al op?

pevers

Lid
Heb je al een andere kabel geprobeerd? Bij mij werkt de ene kabel niet (laadde wel op, maar data verbinding wilde die niet). Nieuwe kabel bestelt en expliciet gelet op dat die voor data geschikt is, en toen werkte het

Laatst bewerkt:
Ben gisteren speciaal naar de electrowinkel geweest en expliciet vermeld dat het daarvoor moest dienen en was perfect mogelijk zeiden ze ‍

@jesse_s93
Ik zit op Android 10 idd maar zelfs dan geeft ie geen enkele mogelijkheid om in de auto Android auto te gebruiken.
Als je naar instellingen gaat, dan apps/applicaties, kun je daar zoeken naar Android Auto. Als je daar doorklikt op de laatste optie (bij mij in het Engels "in-app notification settings"), kun je daar de auto verbinden. Daar zou je eens kunnen kijken.

Bovenaan Onderaan