Android auto

Bij het verbinden met Android Auto (met kabel) geeft mijn smartphone steeds een foutmelding, zowel communicatie error 11 en 18 zijn al de revue gepasseerd. Iemand een idee hoe dit op te lossen is of dit ook gehad heeft? Besturingssysteem van de wagen is versie 1664, die van de smartphone Android 10. Ik kan me niet voorstellen dat ik alleen ben...

Toch even een update : het werkt nog steeds niet maar zou wel eens meer met de smartphone kunnen te maken hebben dan het systeem. Huawei lijkt nogal serieuze connectieproblemen te hebben en sinds de USA-ban zijn ze hier nog maar weinig mee bezig. Allerlei trucjes zoals usb-debugging, en aanpassen van dev opties werken niet - de smartphone zet zichzelf automatisch op 'enkel opladen'. Eerdere versies zouden soms een oplossing kunnen bieden, moet ik nog even proberen.

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn O4 en m'n Honor 10 Lite (ook uit de Huawei stal). Nog geen oplossing kunnen vinden, alle truukjes geprobeerd. Neg even getest met een Samsung A40, en dat werkt wel goed.
Ik ben benieuwd of iemand toch een oplossing weet...

Antera

Donateur
Probeer het met een andere telefoon zoals een Samsung en kijk of het werkt als eerste. Vaak is het inderdaad de "goedkopere" telefoons die problemen opleveren.

Het issue ligt wel degelijk bij Huawei en Google. Heeft eigenlijk niet zozeer met prijs te maken, wel met de ban waardoor Huawei niet langer samenwerkt met Google om zaken als dit op te lossen. De meeste trucjes intussen wel geprobeerd maar blijft dus een probleem dat wellicht nooit opgelost wordt tot we van smartphone veranderen.

Patron

Senior Member
Probleem is dat Huawei niet meer de volledige Android mag gebruiken, maar slechts een uitgeklede versie krijgt en dus niet alle features kan bieden (ook niet voor zijn zuster bedrijven).
Ben bang dat je voor AA dus naar een andere mobiel moet...

@Patron , dat geldt enkel voor 'nieuwe Huawei's'. De bestaande smartphones die op Android 9 / 10 draaien hebben wel nog de volledige versies. De ondersteuning lijkt gewoon alsmaar minder te worden , of valt compleet weg. Conclusie is hetzelfde: andere smartphone nodig, goedkoper dan een andere auto :)

Bovenaan Onderaan