Antenne 3-in-1

higgy

Forumguru
Ik heb m'n eigen vraag over de antenne maar even uit m'n andere draadje gelicht (klachten en klachtjes) omdat m'n vraag daar ondersneeuwde:

de constructie van de antenne is waardeloos. Aangezien je hem niet kunt verwijderen draai ik hem los als ik de wasstraat inga, leg hem plat en draai hem dan weer vast. Dan pakt de wasstraat hem echter mee als ie naar voren gaat en laat hem gemeen even terugknallen. Ging een tijdje goed maar nu zit er echt een rare bocht in en is de ontvangst heel wat slechter.
Wie van jullie heeft er al zo'n 3-in-1 (GSM, GPS, FM)antenne (al of niet van VAG) en kan me zijn ervaringen en de prijs ervan vertellen? En is die wel helemaal verwijderbaar?
 

nomad

Senior Member
Ik blijf zo'n haaievin mooi vinden. Mijn antenne is ook al krom door de wasstraat. Heb alleen geen idee hoe de bestaande antenne te vervangen. Daarvoor zal toch de dakbekleding er aan de achterkant afmoeten en hoe doe je dat zonder schade ?
 

remo

Lid
bij het losnemen van de bekleding van de combi moet je heel goed opletten dat de hemel niet knikt ter hoogte van de c-stijlen.
het beste gaat het als je de kappen van beide c en d-stijlen verwijdert.
Heb zelf een shark antenne gemonteerd maar deze werkt nog niet goed.
Moet hem nog een keer losmaken om te kijken of de onderkant van de voet goed massa maakt met het dak.
 
Ik ben blij dat er nu al meer info over de haaienvin te vinden is. Bedankt /forum/images/graemlins/489.gif
 

remo

Lid
Heb al een tijdje de sharkvin fm antenne van calearo (www.csb.nl) op het dak zitten (zie ander draadje.)

vorige weer de antenne nog maar een keer los gehaald om de massa te kontroleren tussen de antennevoet en het dak, alles goed schoongemaakt maar dit lost ook het probleem niet op van de matige ontvangst.
Inmiddels ook een digitale tv tuner van eastern (www.csb.nl)gemonteerd dus kan nu radio luisteren en tv kijken via de digitenne.
 
@Remo, is het ontvangst een stuk slechter dan met de orginele antenne of valt het allemaal nog wel mee?
 

remo

Lid
ontvangst is minder dan met orginele antenne.
de sterke zender gaan nog wel goed maar de zwakkere zenders hebben met de sharkvin behoorlijk wat storing.
 
Dat wacht ik nog wel even, ik luister veel naar de radio en vind dat toch net even wat belangrijker dan een mooie antenne met minder ontvangst.
 

sunnyboy

Senior Member
Ik heb hier zelf ook al over geschreven.
Namelijk over de slechte ontvangst van mijn "haaievin".
Ik heb de originele antenne weer terug laten zetten.
Van Hirschmann was een "haaievin" gelijkend exemplaar niet leverbaar.(juli 2005)
 
Bovenaan Onderaan