Antenne afgebroken/hoe vervangen

aiva tco adoks

Forumguru
Aan elk voordeel zit een nadeel.....

Weer een schone O2 op de oprit staan,maar met een kapotte antenne:(
Wasstraat ingereden antenne keurig losgedraaid en helaas kapot geknapt.

Iemand een idee waar ik zo'n zelfde antenne kan kopen zonder de hoofdprijs van de dealer te betalen.
En hoe krijg je de antenne eraf?? om hem te vervangen.
Hoe zit het met een korte antenne(ontvangst) zodat dit niet weer gebeurt.

Het gaat alleen om het sprietje niet de hele antenne.

nemo

Senior Member
Hoe kan het sprietje geknakt zijn als je hem los had gedraaid of lees ik verkeerd?

Sprietjes zijn op dit forum een veelbesproken onderwerp en via de zoekfunctie veel over te vinden!

aiva tco adoks

Forumguru
toen de borstel terugdraaide vanaf de koffferbak naar voren over het dak heen.
De antenne ging mee in de borstel.

De antenne ziet er nog wel aan maar je voelt duidelijk een breuk.

Spaced

Senior Member
Je kan rustig zonder antenne verderrijden, draai dan alleen wel een afsluitmoertje in het antennecontact op je dak (die haaievin). Past er geen universele antenne op?

aiva tco adoks

Forumguru
Het radio sinaal is ook slechter geworden.
Waart kan je een universele kopen??
En wat zijn de ervaringen daarmee qua ontvangst.

Ronnie

Forumguru
Wanneer je de voet ook gaat vervangen moet je er wel eentje nemen met een ingebouwde antenneversterker, zal dus een originele moeten worden.
Elders op het forum werden de sprieten vervangen door eentje van peugeot?? Even doorzoeken.......

Spaced

Senior Member
Het radio sinaal is ook slechter geworden.
Ik heb een week of wat zonder antenne rondgereden (vergeten na de wasstraat) maar geen verslechtering van de ontvangst gemerkt, ook niet qua RDS of in-car telefoon gebruik. Zover ik kan zien heb je toch dezelfde auto ongeveer?

Cordoba

Forumguru
De breuk zit in de antennespriet zelf? Als ik me niet vergis kost zo'n spriet rond de 10 euro bij de dealer, dus geen onoverkomenlijk bedrag. Als je de antenne losdraait, beter helemaal verwijderen, anders kun je 'm beter laten zitten.

aiva tco adoks

Forumguru
losdraaien, achterover leggen, met kracht lostrekken (klik geluid) daarna de nieuwe antenne met een beetje kracht en draaien tegelijk erindraaien.

Bovenaan Onderaan