Antenne kabels

snowbeast

Nieuw lid
Mijn nieuwe sneeuw monster wordt met een vhf low/high and uhf radio geleverd .

Er worden 2 zend antenne,s op mijn roofrails/rack gemonteerd. Hoe kan ik het beste 2 coax kabels naar binnen brengen zonder gaten te boren in plaatwerk? antennes zijn permanent aanwezig.

Rallye

Forumguru
Een gat boren in het dak lijkt me vervelend. Kan het niet via de ruit. Daar heb je toch ook antennes voor? Zeg maar net als in het begin van de "autotelefoon" met aan beide zijden van de ruit iets geplakt. Sommige DAB-antennes werken ook zo.

Niet iedereen lijkt erover te spreken te zijn: http://www.scannerforum.nl/index.php?topic=8299.0

Joske

Forumguru
of langs de stijl van de voorruit naar beneden zo de motorruimte in?

(klinkt misschien wat gek maar zo moet je alleszins geen gaten in je carrosserie maken ;) )

Joske

Forumguru
Was maar een wild idee @EdK , weet niet of het praktisch haalbaar is. Antennes op dak, bekabeling langs buiten, kant voorruit zo via parafaan in motorruimte. Of zag jij het anders?

EdK

Forumguru
Wel zie ik het anders.......

Wel als ik een politiewagen lease heb dan zit dat zwaaigebeuren er standaard op en zal het er nooit afkomen tot de lease tijd verstreken is.
In geval van topicstarter krijg ik indruk dat hij de spullen niet dagelijks gebruikt en dan zit ik te denken aan een dakbeugel met de antennes en ratteplan erop en de kabels in bundel naar een achterraam brengen waar je dan een plexiglas plaat met kabeldoorvoer in het raam klemt.
En als in bekleding tussen kofferruimte en achterdeur dan de aansluitingen liggen dan kun je die daar koppelen.

En is het net als bij de lease politiewagen voor dagelijks gebruik dan de bestaande antenne verwijderen en daarvan een dakdoorvoer maken.
Dan boor je geen nieuwe gaten zoals de TS wil vermijden, en tsja het is een aardig klusje om te doen

snowbeast

Nieuw lid
Dank jullie wel, voor het advies.
Ik heb besloten 2 antennes (1 uhf/vhf high en 1 vhf low) met magneet voet te nemen. handig, heb niet altijd de radio,s nodig.
De radio,s zijn black box radio,s dus onder de stoel gemonteerd. De blauwe lichten worden in de koplampen en achter lichten gemonteerd (onopvallend) (led,s).

Bovenaan Onderaan