Antenne verwijderen bij gebruik van autowasstraat?

Dag allemaal net terug uit Frankrijk en heel veel sneeuw gehad!
De Yeti ziet er niet uit en ik wil hem eigenlijk een keer door de wasstraat rijden(wat ik normaal nooit doe) moet ik nu mijn dakantenne verwijderen of kan ik deze gewoon laten zitten?

Alvast bedankt voor jullie reactie en voor allemaal een gezond en voorspoedig 2015!

Groet René
 

ertromp

Forumguru
Als je door de wasstraat gaat zou ik hem er af halen. Maar waarom niet zelf wassen?? Wellicht dat die ene keer je meer krassen gaat opleveren dan je lief is.
 
De reden dat ik gebruik wil maken (eenmalig) van de wasstraat is om al het strooizout e.d onder mijn auto weg te laten spuiten,hoe kan ik trouwens de antenne demonteren?Ik heb vorige keer al een keer geprobeerd om hem er vanaf te draaien maar dat lukte niet of zou ik wat meer krachrt moeten gebruiken?
 

Cordoba

Forumguru
Je kunt in plaats van de wasstraat ook kiezen voor een wasbox, zeker met een Yeti moet je toch ook met de HD-spuit via de onderkant het zout behoorlijk weg kunnen spuiten.

Wat de antenne betreft: krijg je er helemaal geen beweging in, of krijg je 'm alleen het laatste stukje niet los?
 

Joske

Forumguru
Yup,

gewoon voor de wasbox gaan! ;)

en bij de volgende plensbui zal er eventuele resten wel van de onderkant afspoelen hoor.

Dan hoef je ook geen antenne los te maken :jaja:
 

rouwehand

Senior Member
Autowasstraat is niet echt mijn ding.
Maar je antenne eraf halen en je achter-ruitenwisser beschermen / vastzetten.
Er zal gevallen bekend, dat deze sneuvelt in de wasstraat.
 

Rudger

Lid
@Briston de antenne kan wat vast zitten, maar met een beetje kracht moet het lukken. Draai wel vlak bij de voet, daar zit ook het schroefdraad en kan je de antenne niet beschadigen.

Mijn vader wast de Yeti vaak in de wasstraat en zonder krassen. Een keer met de hand gewassen en met een trekker de motorkap drooggetrokken.... :banghead: Bleek er alleen een steentje tussen te zitten. Mooie rechte kras op de zwarte Yeti. Hij wist niet hoe dat kwam.....

Door de schadehersteller gratis gepolijst en je ziet er niets meer van. Dus ook met de hand wassen goed opletten. En bij de Yeti kan je in een wasbox het zout er best goed vanaf halen, vergeet ook niet de wielkasten goed schoon te spuiten.

Succes!
 

dirkkroneman

Forumguru
@Rudger ik durf er bijna geld op te zetten dat hij dan toch echt wel swirls heeft op de auto. En zeker met borstels in een wasbox opletten! Er kan allerlei zand en rommel in zitten, of erger.. Heb wel eens gehoord dat er grappenmakers zijn die schroeven oid tussen de haren hebben "gemonteerd". Bedenk je dan eens in wat er gebeurt, zeker als je er bijvoorbeeld pas halverwege achter komt. Ik heb altijd mijn eigen "borstel" mee (een washmitt en een MF spons).
 

Rudger

Lid
@dirkkroneman je bedoelt de borstels in een wasbox? Daar gebruik ik ook nooit de borstel, altijd de spuit en eigen spons.

Ben ook altijd bang dat er vuil oid tussenzit wat krassen geeft.
 

kansberg

Forumguru
Ben persoonlijk ook niet zo van de wasstraat maar in Deventer is er één die perfect de auto schoonmaakt (het schijnt de modernste wasstraat van Europa te zijn...) zonder risico van beschadigingen of i.d. De 'borstels' zijn van een soort doek materiaal en het is een lang proces eer de auto gewassen is. Ben altijd zeer tevreden over het resultaat, als ik er zo af en toe gebruik van maak i.v.m. tijdgebrek of te lage buitentemperaturen. Voor de rest altijd met de hand, dan krijgen de hoekjes en gaatjes ook de volle aandacht.
 
Je kunt in plaats van de wasstraat ook kiezen voor een wasbox, zeker met een Yeti moet je toch ook met de HD-spuit via de onderkant het zout behoorlijk weg kunnen spuiten.

Wat de antenne betreft: krijg je er helemaal geen beweging in, of krijg je 'm alleen het laatste stukje niet los?
Dag Cordoba krijg er vooralsnog geen beweging in,maar ga binnenkort een tandje hoger qua kracht proberen.
Wordt vervolgd
Gr Rene
 

achbrouwer

Forumguru
bij een goede wasstraat zorgen ze ervoor dat de antenne "afgeplakt wordt" nadien maken ze dit stukje nog apart schoon.
Althans bij de wasstraat waar ik altijd gebruik van maak (Edisonstraat Zevenaar) doen ze dit.
huidige auto heeft een vin achterop dus geen problemen meer bij wassen

antenne of niet het spoelen aan de onderzijde tegen zout is altijd goed en behoudt van de auto
 

EdK

Forumguru
Antenne is kwestie van losdraaien.
Gaat deze wat zwaar of niet met hand los te draaien dan met waterpomptang met lapje ertussen
En met beleid losdraaien.
Hierna even wat vaseline op draad smeren voor je antenne weer vastdraaid.
 
Bovenaan Onderaan