antenne

K0elew1jn

Nieuw lid
Ik heb net een nieuw O2, nu ging ik dit weekend naar de wasstraat daar heb ik geprobeerd de antenne los te draaien, hij ging wel los maar en niet af. Ik kon hem dus wel plat liggen maar er niet af halen. Iemand een idee?

Maarten

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: K0elew1jn</font><hr />

Ik heb net een nieuw O2, nu ging ik dit weekend naar de wasstraat daar heb ik geprobeerd de antenne los te draaien, hij ging wel los maar en niet af. Ik kon hem dus wel plat liggen maar er niet af halen. Iemand een idee?

[/ QUOTE ]

Dat klopt. Hij kan er ook niet af. Dat is 'anti-diefstal-beveiliging".

Dutch

Actief lid
Hij kan er wel af, het is echt een kwestie van er een stevige ruk aan geven (natuurlijk wel eerst helemaal losdraaien).

Het onderste stukje van de schroefdraad is verdikt en daarom kost het wat moeite om de antenne te verwijderen.

Waarom zou ie eraf moeten. Ik heb nog nooit problemen in de wasstraat gehad met een plat liggende antenne. Iedere keer er een ruk aan geven lijkt mij op den duur ook niet goed.

Deze antenne is zo gemaakt dat je hem losser kunt schroeven, daarna plat tegen de carrosserie legt en hem weer vastschroeft. Het betreft inderdaad een diefstal preventieve antenne.

rickske

Actief lid
Nog een tip: je auto zelf wassen met spons,zeep en een emmer. /forum/images/graemlins/wink.gif

DeSeum

Nieuw lid
Hmm lekker is dat. Ik heb een geknakte antenne. Bij de wasstraat netjes platgelegd en met het terugrollen van de wasstraat bleeft de antenne lekker aan de borstel hangen....KNAK! Lekker hoor zo'n knak erin. Bij mijn vorige O2 had ik dat probleem ook. Ik zal het wel fout hebben gedaan. Ontvangst van radio en telefoon is nog steeds goed.

K0elew1jn

Nieuw lid
Ik heb er nu ook zo'n knik in

Hmm lekker is dat. Ik heb een geknakte antenne. Bij de wasstraat netjes platgelegd en met het terugrollen van de wasstraat bleeft de antenne lekker aan de borstel hangen....KNAK! Lekker hoor zo'n knak erin. Bij mijn vorige O2 had ik dat probleem ook. Ik zal het wel fout hebben gedaan. Ontvangst van radio en telefoon is nog steeds goed.

[/ QUOTE ]

Ik had het zelfde probleem na mijn eerste wasbeurt... heb er een Gonzo antenne door gekregen.... TIP koop voor een 1 euro zo'n stripje met 2 zuignappen er aan.... antenne plat, stripje er over heen en de antenne blijft mooi op zijn plaats in de wasstraat!

</font><blockquote><font class="small">Citaat: SkodaTDI</font><hr />
TIP koop voor een 1 euro zo'n stripje met 2 zuignappen er aan.... antenne plat, stripje er over heen en de antenne blijft mooi op zijn plaats in de wasstraat!

[/ QUOTE ]

Tip: stripje is bij de meeste wasstraten te lenen.

Olaf

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: SkodaTDI</font><hr />

Ik had het zelfde probleem na mijn eerste wasbeurt... heb er een Gonzo antenne door gekregen.... TIP koop voor een 1 euro zo'n stripje met 2 zuignappen er aan.... antenne plat, stripje er over heen en de antenne blijft mooi op zijn plaats in de wasstraat!

[/ QUOTE ]
Waar verkopen ze die dingen? Ik heb er ooit een gehad (kostte € 1 'borg') maar die is inmiddels in de put van de wasstraat verdwenen en ze hebben geen nieuwe...

ik heb hem bij de Shell in Nieuw Vennep gekocht, het zal me niks verbazen als een Halfords zo'n stripje ook verkoopt!

Wullum

Actief lid
Hmpf, bij de 2e keer in de wasbeer heeft ook mijn antenne aan het kortste eind getrokken. Netjes platgelegd, maar de beer graaft zich op de weg terug naar voren lekker in onder je antenne, met een knik als gevolg. Bij de dealer nog aangekaart bij aflevering 4 weken geleden, "maar dat kan geen kwaad meneer Wullum, de dakrails zorgen ervoor dat dit goed gaat". Huhuh!

Reizende

Actief lid
Ik heb ook het idee dat dit ligt aan de wasstraat zelf. Ik zelf ga altijd door zo'n textiel wasstraat, met die lappen.
Zowel met mijn Toledo(zelfde antennesysteem) als met mijn Octavia geen enkel probleem. Wat me wel elke keer gebeurt is dat mijn tankklepje openspringt. Ongeacht of de auto op slot is of niet..

K0elew1jn

Nieuw lid
Als je hem één keer hebt los getrokken gaat het de volgende keer een stuk gemakkelijker. Ik haal hem er dan toch maar af, dat is dan het gemakkelijkst en het veiligst.

Wullum

Actief lid
Geknakte antenne vervangen:

Hirschmann HIT AUTA 16 V FLEX
Universal roof mounted antenna
Replacement model for ex-factory fitted antenna
Replacement rod Ord. code 823 870-001

Moet ergens bestelbaar zijn.....

Bovenaan Onderaan