Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik zou bij mijn anthracieten velgen ook wel graag een kleur stickie willen hebben. Ik hoop het niet, maar ben bang dat er vast wel een x schade op de velg komt en dan is het iig wat bij te stoppen. Weet iemand of dat mogelijk is en w.elke kleurcode dat is?
Ik weet de kleurcode van je velgen niet maar alvast een tip: voor mijn zwartmetallic velgen kon de dealer in ieder geval geen lakstift leveren, en geen enkele NL toko kon het leveren.
Als je geen standaard lakstift kan vinden voor specifiek die kleur velgen, dan kan vast en zeker de lokale autoschade hersteller deze kleur exact namaken. Elke kleur is te maken, maar omdat het niet standaard is zal dit wel vermoed ik wat meer knaken kosten.
Ook schadeherstellers buiten de auto branche om, zoals Biemans, kunnen dit. Maar nogmaals, alles komt met zijn prijs.
Het anthraciet is door een schadebedrijf niet na te maken. Vroeger ook schade gehad aan mijn anthraciete extreme velgen. Schadebedrijf kreeg de exacte kleurencode niet. Ze hadden dan een kleur gemaakt die er zeer hard op trok.
Welke kleur zou daar het dichtst bij in de buurt komen? Wil sowieso de anthraciet kopen, maar misschien kan ik dan in 1 x op die Duitse laksite een xtra stift kopen
Zijn dit geen ‘diamond cut’ velgen? Het lijkt me dat het ‘zilver’ geen kleurlak is, maar geslepen lichtmetaal met blanke lak; als enkel de blanke laglaag beschadigt is, kun je dit bijwerken/beschermen tegen oxidatie met de blanke lak die je bij de de antraciet lakstift erbij krijgt.
Zo heb ik dat ook gedaan bij de velgen van ons Hondaatje:
Bij dit soort velgen ook voorzichtig zijn met agressieve velgenreinigingsmiddelen! 2 tot 3 keer per zomerseizoen zet ik ze in de velgenwax ter bescherming.
Ik denk dat je daarin gelijk hebt dat het geslepen velgen zijn. Bij iets diepere beschadiging misschien licht opschieten met fijne korrel en weer aflakken.
Wees daarmee heeeeeel voorzichtig! Ik ‘reinig’ de iets diepere beschadigingen meestal heel voorzichtig met koperborsteltje op de Dremel, soms met het puimsteentje (?) met toelopende kop, zorgen dat de glans weer terug is en dan lak er op. Blijft het grote nadeel van op deze manier geslepen velgen; heel mooi maar best kwetsbaar/ moeilijk te herstellen.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.