Anti Car-Jacking opent niet alle deuren bij verwijderen sleutel uit contact

DaOtH

Nieuw lid
Allen,

Vorige week mijn nieuwe Fabia opgehaald, en helemaal tevreden.
Ik heb door de dealer Anti-Car jacking aanlaten zetten (ofwel dat stond standaard al aan), het automatisch sluiten van alle portieren bij het wegrijden.

Nu zit er een 'maar' aan dit geheel, namelijk dat als ik de sleutel uit het contact haal, niet alle deuren op dat moment ontgrendeld worden.
Dit is iets wat mijn Seat Leon wel deed.

Is dat een 'optie' die ook nog aan of uit te zetten is via VAG-COM ?

DaOtH

Nieuw lid
Zowel het vergrendelen als het ontgrendelen zijn apart te programmeren acties. Dus ik ben bang dat je dealer het een wel en het ander niet gedaan heeft...

Zie ook hier voor wat voorbeelden:
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_46-07.html

Thnxs, zal ik hem nog eens een belletje doen
Als ik op die site kijk naar: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_modules-autos.html bij de Fabia II, kan ik dan ongeveer afleiden wat er ngo eventueel in te stellen is (Coming-Home bijvoorbeeld, nog niet gezocht ernaar...)

Monteurtje

Forumguru
Ik weet niet welke uitvoering je hebt. Met of zonder maxi dot display. (zwart/wit. ipv groen) Als je dat wel hebt. Even kijken in het menu of het daar bij staat. Anders langs dealer. Die moet het met de testkast instellen.

Captain Hook

Forumguru
@Monteurtje: bij een Fabia/Roomster kun je anti-carhijack toch niet zelf instellen bij via de Maxidot? Dacht dat dat alleen kon bij de O2, Yeti en S2?

EdK

Forumguru
Bij het eerste model RR moet je het laten instellen door de dealer bij het nu op de markt gekomen model weet ik het niet
Maar bij oude heb ik in laten stellen en wel op volgende wijze

Je rijdt weg en alle portieren gaan op slot bij 20Km/pu
Zodra je stopt en een van de passagiers wil uitstappen dan moet hij de klink aan de binnenkant twee keer open doen waarna de deur opengaat.

Op moment dat ik de sleutel uit contact haal gaan alle 4 de peortieren van de vergrendeling af.

Uiteraard kan het ontgrendelen en vergrendelen ook met de bewuste knop in dashboard gedaan worden.

Neem aan dat dit met de Fabia 2e versie 1e productie ook zo was en met de huidige versie durf ik het ook niet te zeggen of dit via de maxidott gedaan kan worden door jezelf.
Dus manual lezen of je dit zelf kan en zoniet dan naar dealer rijden en je wensen op de balie leggen !

Monteurtje

Forumguru
Misschien dat het bij het facelift model wel kan. Daarvoor kon het inderdaad niet. Maar je kunt altijd even kijken. Scheelt misschien een ritje naar de garage. Zelf heb ik er nog niet naar gekeken. Heb zelf nog niet veel facelift fabia's klaargemaakt.

Ron467

Actief lid
Misschien dat het bij het facelift model wel kan. Daarvoor kon het inderdaad niet. Maar je kunt altijd even kijken. Scheelt misschien een ritje naar de garage. Zelf heb ik er nog niet naar gekeken. Heb zelf nog niet veel facelift fabia's klaargemaakt.

Nee, kan niet via maxidot.
Dus naar de dealer of iemand met vagcom.
Bij mij werkt ´t wel zoals gewenst;:super:
wegrijden, alles op slot en als iemand de deur vanbinnenuit opendoet, gaat alles van slot.

Maar wie de moeite neemt om te lezen: het staat ook echt goed beschreven in het instructieboekje.:koffie:

Bovenaan Onderaan