Anti Hijack defect?

Richard8891

Nieuw lid
Beste Leden

Sinds vorige week heb ik problemen met mijn Anti Hijack optie.
Zodra ik harder ga rijden dan 15km/u schakelen de deuren op slot, dit is uiteraard de bedoeling.
Valt mijn snelheid echter weer onder de 15km/u dan gaan ze weer open, je kunt je voorstellen dat die bij stadsverkeer/file rijden heel irritant is.

Is er iemand die dit probleem herkend voordat en eventueel kan adviseren alvoor ik naar de dealer ga?

Gr,
Richard

P.s van minder belang maar als ik toch bezig ven ^^ de radio antenne is afgebroken met het schroefdraad nog in de tap. weet iemand hoe de binnenbekleding los te maken om zo de antene te vervangen? geen idee waar ik kan beginnen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Lijkt me inderdaad niet goed - nog los van het feit dat de kans op een kaping sowieso errug klein is boven de 15 km/u...
(of je moet een erg snelle sprinter als hijacker treffen natuurlijk).

Na het instappen is er dus geen bescherming zolang je niet kunt wegrijden, maar als de boel eenmaal op slot zit zou het niet uit zichzelf open mogen gaan zonder een duidelijke bewuste actie van een der inzittenden (een portier van binnenuit openen of zo).
 

Richard8891

Nieuw lid
Nee precies ^^ ben erg voorzichtig :tongue: snelle jongens hier in Nederland.
Heb de functie ook liever uit staan als het niet makkelijk te repareren is maar daar heb ik de spullen/kennis niet voor :S
 

Falcon

Donateur
De functie kun je uitzetten in de MaxiDot, als je deze optie hebt zitten op de auto.. anders heb je iemand nodig met VCDS die dit kan aanpassen in de VAG-COM. (Dealer kan hier ook bij helpen denk ik.. incl. kosten ;))
 

Richard8891

Nieuw lid
Thanks, ga maar is opzoek naar iemand die dat kan doen :)

Zojuist iets gemerkt dat wellicht kan helpen. via de afstandsbediening gaat de bestuurdersdeur niet meer op slot. De andere deuren gaan wel open en dicht dus aan de batterij kan het niet liggen. Met de sleutel is de deur wel af te sluiten. Wellicht dat dit met elkaar te maken heeft
 

Falcon

Donateur
En via je de knop die in de auto zit (knop met slotje-icoon), vergrendeld dan wel alle deuren of ook dan de passagiers-deur niet?
 

dirkkroneman

Forumguru
Dan denk ik aan bijv een microswitch in de bestuurdersdeur. Aangezien je deuren dan ook weer open gaan, als het zo ingesteld staat dat alle deuren open gaan ;) Je kan eens proberen in te stellen dat alleen de bestuurdersdeur open gaat bij ontgrendelen van de deur?
 

VWim

Forumguru
MIcroswitch lijkt de verdacht inderdaad.... Werkt je binnenverlichting wel naar behoren? En de herkenning van een open deur? Beste optie om het eerst eens daarin te zoeken.
 

Richard8891

Nieuw lid
Hum... het volgende geprobeerd:
Het signal dat de verlichting aanstaat bij openen portier werkt naar behoren.
Binneverlichting lijkt ook goed te reageren bij openen en sluiten portier.
Blijkt dat deur ook niet meer open gaat met de afstandsbediening.

Rode lampje in de bestuurdersdeur blijft echter 30seconden branden ipv frequent te knipperen. (waarschijnlijk omdat er 1 deur dus niet dicht zit).
Sluit ik de deuren via de sleutel dan gaat het lampje zoals gebruikelijk knipperen met een interval van 2seconden.

Waar kan ik zo'n microswitch vinden?
 

Canon-Eye

Forumguru
Veel mensen - ook in minder dikke bakken - hebben hun tas met laptop of tablet (en in mijn geval: een tas met fotoapparatuur) op of vlak voor de achterbank aan de bestuurderskant staan.

Gauwdiefjes weten dat ook en die deur is zó opengerukt. Voordat je door hebt wat er gebeurt, ben je al van je spullen af...
Overigens zet ik dat soort zaken altijd vast d.m.v. de (liefst door het handvat heen gehaalde en) goed strak vastgeklikte autogordel. Kwestie van ladingzekering: zo blijft het spul op z'n plaats in bochten en ingeval van een botsing.
Dat een gauwdief daar niet op rekent en het zo snel niet loskrijgt is bijvangst - jammer voor hem/haar...
 
Bovenaan Onderaan