Anticarjackfunctie, deurhendel 1 of 2 keer openen om te ontgrendelen?

Volgende week vrijdag staat hier eindelijk de nieuwe Octavia voor de deur. Nu ben ik van plan om via de dealer de anti carjack functie aan te zetten. Nu doe ik eigenlijk altijd al als ik ga rijden de deuren op slot, en het is toch wel handig als dat automatisch gebeurd.

Maar nu is mijn vraag, als die functie aanstaat moet je dan net als ik nu in de Roomster heb en ook in de Fabia had twee keer de deurhendel gebruiken voor de deur opengaat? Of gaat ie gewoon gelijk open?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Ronnie

Forumguru
Volgens mij wordt de functie bij het contactsleuteluitnemen uitgeschakeld en kun je de deur normaal openen.

Maarten

Forumguru
Zolang de sleutel in het contact zit 2keer.
Zodra je inderdaad de sleutel eruit hebt genomen, schakeld het systeem zich uit en gaat de deur in één keer open.

Rolle

Senior Member
Dit kan ik alleen maar beamen. Vind het een zeer handige functie.

Trouwens als je de maxi dot hebt kan je dit zelf aan en uit zetten

skodaoctavia2

Actief lid
ik bezit een O2 2008 .. zit deze functie ook in deze wagen?
ik heb wel een knopje in mijn midden console zitten.
In mijn O2 heb ik ook een maxidot.. hoe kan ik dit instellen dan?

Bakkertje

Forumguru
ik bezit een O2 2008 .. zit deze functie ook in deze wagen?
ik heb wel een knopje in mijn midden console zitten.
In mijn O2 heb ik ook een maxidot.. hoe kan ik dit instellen dan?

Als je je omhoog/omlaag knopje van de boardcomputer ingedrukt houdt kun je kiezen tussen audio, boardcomputer en setup (die laatste werkt alleen als je stilstaat). In het setup menu kun je dit instellen. Weet ze uit m'n hoofd niet precies waar, het zit onder comfort instellingen.

Bakkertje heeft gelijk, dit is een hele handige functie die je idd via het maxidot menu kan inschakelen. Zodra je stilstaat en de sleutel uit het contact trekt dan gaan alle portieren van slot af.

Captain Hook

Forumguru
Hangt van het bouwjaar af. :icon_smile_dead:
Bij mij O2 Elegance uit 2005 MET maxidot, moet het door de dealer gebeuren. Kun je niet zelf instellen.

Brengt me trouwens op het idee: weet iemand of de funktionaliteit van de Maxidot door een software update op de huidige stand is te brengen?

EdK

Forumguru

Hangt van model wagen af ! Want heb zelf ook maxidott in mijn RR , maar kan het niet zelf aan of uit zetten in de Maxidot

Kijk eens aan, dat is nog handiger. Nog een weekje wachten en dan zal ik alles eens gaan ontdekken.

Bedankt voor de antwoorden iedereen!

Huyzen

Lid
Volgende week vrijdag staat hier eindelijk de nieuwe Octavia voor de deur. Nu ben ik van plan om via de dealer de anti carjack functie aan te zetten. Nu doe ik eigenlijk altijd al als ik ga rijden de deuren op slot, en het is toch wel handig als dat automatisch gebeurd.
Alvast bedankt voor het antwoord.

bij mij zit het op de volgende plek in het maxidot menu (misschien handig als je gaat zoeken):
MFD
Audio
Navigation
Setup à convenience à door open à auto close

Bovenaan Onderaan