antidoorslipregeling

margrietje

Nieuw lid
sinds enkele weken gaat regelmatig vlak na aanvang van een rit het lampje van de ASR branden en blijft ook branden de gehele rit, het is ook niet uit te krijgen door de schakelaar in te drukken.
als ik stop en de motor afzet blijft de zelfdenkende vin nog een tijdje doordraaien ook als het een korte rit is en de motor nog niet op bedrijfstemperatuur is, als ik na een tijdje weer vertrek kan het zijn dat het lampje uit is en blijft maar het kan ook goed weer meteen gaan branden.
wat zou dit kunnen zijn ??? ik kan de link niet leggen tussen de zelfdenkende vin en het branden van het lampje van de ASR.
het lijkt me een duistere storing ga je er mee naar de garage en het is een zoekplaatje dan zal daar een behoorlijk kostenplaatje aan hangen.
zou het kwaad kunnen om gewoon door te blijven rijden ??
ik merk helemaal geen verschil in rijeigenschappen als het lichtje brandt of als het uit is.
welke techneut denkt de oplossing te hebben.
het betreft een octavia 1.6 kompas uitvoering bouwjaar 2002

purk

Senior Member
over welk type auto heb je het en wat is het bouwjaar ?

ventilator die door blijft lopen lijkt me iets van een sensor als het om een O1 gaat. bij een O2 kan het heel iets anders zijn.

ASR dat niet uit gaat, ja laat je storingsgeheugen eens uitlezen, misschien is het een kleinigheid.

dit geld ook voor je ventilator

succes.

rick1977

Nieuw lid
Ik heb een octavia combi 1.6 Kompass uit 2003 en heb hetzelfde probleem met de ASR. HEt vreemde is dat als ik de motor uitzet en een paar keer het rempedaal intrap en weer start het lampje uit is. Vervolgens kan het weer dagen duren voor het gaat branden. Op een rustig stuk weg geprobeerd of het ABS ook werkt met het lampje aan, maar dat is geen probleem. Ik heb in vorige problemen wel gelezen dat het ook de schakelaar van de remlichten zou kunnen zijn!.

margrietje

Nieuw lid
vandaag een bezoek gebracht aan de skodadealer omdat in het weekend het lampje van controle motorelectronica was gaan branden en bleef branden.
de monteur had al een idee wat het kon zijn toen hij mijn verhaal had aangehoord, het zou de thermostaat of de temperatuurvoeler kunnen zijn en uit ervaring wist ie dat dan ook het lampje van de ASR wel eens bleef branden bij dit type Octavia. uitlezen van het storingsgeheugen bracht 2 dingen aan het licht namelijk voeler koelvloeistof temperatuur G62 en electronica remsysteem.
na het vervangen van de temperatuurvoeler en resetten van het systeem waren alle lampjes uit en het probleem opgelost.
binnen een half uur en 80 eurotjes lichter ben ik tevreden huiswaarts gegaan.

rick1977

Nieuw lid
Vandaag bij de garage geweest (VW:crazy:-dealer) en bij mij i.d.d. de temperatuurvoeler koelvloeistof.
Ze zeiden nog wat over storing in ABS-systeem, maar ik zei laat dat maar zitten, wacht wel even af (naar aanleiding van het verhaal van margrietje) en tot nu toe geen problemen of lampjes die branden!!! :D:D:D

Koste me 56 euro (uitlezen is gedaan door VW dealer in Roden, maar die had de pakking niet op voorraad, dus dat koste niets) reparatie is uitgevoerd door autocentury in Groningen.

Bovenaan Onderaan