ANWB Connected

PeterH

Nieuw lid
De ANWB biedt connected aan. Zo kun je met een module die je aansluit oo de dataconnector van je auto allerlei gegevens in een app ontvangen. Zijn er hier die al ervaring hebben met ANWB Connected icm een Rapid?

SuperBartje

Forumguru
Ik heb eens ergens opgevangen dat dergelijke dingen (uit China voor weinig te koop) vaak slecht beveiligd zijn en kwaadwillenden ook een mogelijkheid geven je auto via wifi of bluetooth te openen zonder sleutel... Tip was toen alleen gebruiken voor uitlezen, daarna verwijderen / niet continu laten zitten.

Of dit ding hier ook bij hoort ...?

PeterH

Nieuw lid
Ik heb eens ergens opgevangen dat dergelijke dingen (uit China voor weinig te koop) vaak slecht beveiligd zijn en kwaadwillenden ook een mogelijkheid geven je auto via wifi of bluetooth te openen zonder sleutel... Tip was toen alleen gebruiken voor uitlezen, daarna verwijderen / niet continu laten zitten.

Ik mag toch hopen dat de ANWB dit afgetimmerd heeft.

PeterH

Nieuw lid

Jewepe

Forumguru
@Rallye
"Ik neem toch aan dat ......" is een, in mijn ogen, wat naïef uitgangspunt. De Britten hebben er een mooi gezegde voor: assumption is the mother of all f*ckups. Wat mij betreft een waarheid als een koe.

Rallye

Forumguru
@Jewepe : ik zeg niet dat je zonder te vragen zo'n geval van de ANWB moet installeren. Hierboven wordt echter de vergelijking gemaakt met goedkope Chinese dongles. Zeker gezien de naam en het abonnementenmodel dat de ANWB hanteert, mag je daarvan meer vragen en verwachten dan van een Aliexpress-bestelling.

oco1979

Forumguru

klopt, is hier eerder in een topic geweest.

Als de wagen stil sta en de dongle zit in en deze is niet met constante stroom verbonden zou dat geen kwaad kunnen.
Maar bij mijn weten zit er op de obdstekker altijd stroom.
Of je zou deze moeten zelf onderbreken.

Leandro

Senior Member
Het heeft mijn interesse wel, echter toen ik naar bestellen ging moest ik gelijk een jaar abonnement nemen. Dus niet 50 euro betalen maar 110.

Verder staat er boven in de tekst "exclusief voor leden" (ben wel lid). Maar later word er gesproken over een "leden" en "niet-leden" prijs. Ben wel benieuwd wat je daadwerkelijk in de app kan zien.

sjous

Nieuw lid
Ik vind wel grappig, dat er geen antwoord op de vraag gegeven wordt.
Ik ben overgestapt van een VW Passat naar een Skoda Rapid, en heb de ANWB connected dongel dus nu in de rapid.
Wat zie je in de app.
Eco score per rit en het gemiddelde
Waar is je auto
Rit historie
Accu status
Storing codes
Heb je anwb parkeren, dan schakelt de connected de parkeer actie bij wegrijden uit.
Onderscheid tussen privé en zakelijke ritten
Melding van incidenten, zoals abrupt remmen

Jammergenoeg wordt het brandstof gebruik niet getoond, wordt mogelijk door de Rapid niet doorgegeven.
Verder ziet connected niet dat de motor uit is als je stilstaat, registreert dit als stilstaan met draaiende motor.

Wat ik mis, is dat je niet per rit een bestuurder kan koppelen, zodat de rijstijlen per gebruiker vergeleken kan worden.
LiIve tracking is niet zo mooi (was in de vorige versie beter)
In de vorige versie kon je storingsmeldingen resetten.
Ik zou graag ook de beschikking van de ruwe data hebben.
in vorige versie kon je zien waar je hoe hard hebt gereden.

Kortom dat dus.

Rosinfield

† In Memoriam
Nou, de meeste van die dingen kan ik zo ook zien (als ik wil) en voor het overige zie ik geen toegevoegde waarde.
Het doet me sterk denken aan Skoda Connect, dat ik wel heb maar waarbij ik ook geen enkele behoefte heb het te activeren

Skoda-MAN

Forumguru
Het heeft mijn interesse wel, echter toen ik naar bestellen ging moest ik gelijk een jaar abonnement nemen. Dus niet 50 euro betalen maar 110.
Waar ga je dan mee besparen zodat je dat bedrag weer terug verdiend?
Voor €110,00 kan je ook nog eens lekker gas geven.

hemi24

Forumguru
Voor 50 euro een TomTom Curfer op de kop kunnen tikken; eens kijken hoe lang het gadgetgehalte interessant blijft..!ml

curfer-share-1516383387.png

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan