AnyGrip Universal maakt kringen

flatron

Actief lid
Ik had voor mijn smartphone houder een AnyGrip Universal gekocht. Dat ding plakt overal met de belofte geen kringen te maken.
Maar dat is dus niet zo. Nu staat er een kring in mijn dashboard :mad:! Ik denk dat de kring meer blinkt. Ik heb precies iets verwijderd? Behandelen ze het dashboard soms (België) met een product voor aflevering?

Cordoba

Forumguru
Er zijn een paar mogelijkheden:
- de ruwheid van het dash is ter plekke minder geworden doordat de 'toppen' van het oppervlak wat weg gesleten zijn (niet de meest waarschijnlijke)
- de ruwheid van je dash líjkt minder, doordat de dalen van het oppervlak ter plekke zijn gevuld met lijm
- de rest van je dash is doffer geworden, doordat de kunststof daar heeft kunnen 'ademen' en dus wat 'oplosmiddelen' kwijt is geraakt, en het deel onder de houder is niet veranderd. (kunststof wordt niet voor niets harder en breekbaarder als het ouder wordt, dat is ook het verlies van diezelfde 'oplosmiddelen'.

'oplosmiddelen' is niet de correcte benaming, maar ik kan nu even niet op de juiste naam komen.

Je kunt proberen om de plek een stuk minder opvallend, of misschien wel weg te krijgen, door je dash te behandelen met de juiste middelen, een voorbeeld van een geschikt middel is bijvoorbeeld 'Poorboy's World Natural Look' (dat is echt wat anders dan ouderwetse cockpitspray, waarbij het oppervlak glad wordt en bij overmatig gebruik zelfs aan de grens van oplossen komt)

CDK

Forumguru
Ik heb ook een houder van AnyGrip, maar dan de 100MD, super houder is het overigens, ondanks dat eventuele kringetje wat hij achter zou kunnen laten is het beter als elke andere schroef/plak bevestiging! Als je een goed detail product gebruikt voor interieur dan komt het helemaal goed hoor!

turboturbo

Forumguru
Persoonlijk gaat mijn voorkeur naar de ProClips van Brodit.
Die klikt tussen 2 dashboard delen, m.i. ook een zeer netjes en zonder schade aan te brengen en te verwijderen.

flatron

Actief lid
Alvast bedankt voor jullie reacties en tips! Ik was gisteren wat "geschrokken". Zo van: wat heb ik nu weer gedaan! Ik ga even langs de garage. Voor dat ik het zelf met een product helemaal om zeep help.

Joske

Forumguru
Persoonlijk gaat mijn voorkeur naar de ProClips van Brodit.
Die klikt tussen 2 dashboard delen, m.i. ook een zeer netjes en zonder schade aan te brengen en te verwijderen.
weet het zo niet, heb die ook eens zitten te bekijken en het viel me op dat er wel degelijk met plakstrips gewerkt wordt om de houders vast te maken. Lijkt me geen ideale oplossing.. Las eens recent iemand die tetrax xway geroepen had maar weet niet meer wie, dat spreekt me dan weer wel aan. Een houder in het ventilatierooster.

BSdV

Actief lid
Ik was het niet, maar heb wel de tetrax x-way:)
Deze is altijd prima bevallen en ook gemakkelijk in het gebruik, je moet alleen wel een metalen plakkertje op je telefoon/pnd willen plakken en het ontneemt ook wat van je ventilatie. Er zijn trouwens voor de diverse telefoons ook speciale hoesjes verkrijgbaar:
bebahu3u.jpg
e3e7aqu5.jpg

Als ik nu iets in een auto in zou bouwen (zit eraan te denken om onze garmin navi ook nog te gaan gebruiken ook al hebben we de columbus) zou ik denk ik voor een iets permanentere optie kiezen waarbij de kabeltjes waar mogelijk netjes zijn weggewerkt.

Joske

Forumguru
@BSdV

en hoe ervaar je het gebruik van je Iphone buiten de wagen met de magneet? Ligt ie te wiebelen op tafel, voel je het in je broekzak of borstzak als zijnde hinderlijk?

Men stelt ook (de fabrikant) dat de ventilatierooster nog altijd geregeld kan worden maar dit lijkt me onmogelijk, niet?

ps. bedankt voor de foto's alvast! :thumbsup:

blauwkeut

Forumguru
Op het werk gebruiken wij voor onze fleet wagens vooral Brodit materiaal. Er zijn inderdaad houders waar dubbelzijdige tape aan zit, maar deze laat zich relatief gemakkelijk verwijderen na 4 jaar zonder sporen achter te laten. En ondanks dat zit het toch goed vast allemaal...
Het fijne aan het Brodit systeem is dat je voor elke courante wagen en telefoon wel een houder hebt met een perfecte pasvorm. En geen schade aan het interieur natuurlijk.

Joske

Forumguru
Maar bijvoorbeeld in mijn geval, een O2 uit 2013 moet ik de naden van mijn dashboard op 2 plaatsen openen met de daarvoor bestemde tool die je er bijkrijgt. Maar de foto's die ik na de montage zag.. daar werd ik toch niet gelukkig van, ben geen fan van openstaande naden in mijn dashboard ;)

(zal eens kijken of ik de foto nog vind)

deze dus:

853525-3.jpg

CDK

Forumguru
@Joske, de AnyGrip gebruikt juist geen plakstrip, alleen een zuignap die ook op niet vlakke ondergronden houd

Joske

Forumguru
klopt Corné, ik had jou al eens daar naar gevraagd é ;)

de anygrip is alleszins nog steeds een mogelijkheid, zou hem op het deksel van de "asbak" kunnen plaatsen, maar dan kan ik het niet meer openen natuurlijk. Maar goed, daar ligt meestal die Iphone dus dat lost zichzelf dan wel op natuurlijk :D

• Leuk
Waarderingen: CDK

Canon-Eye

Forumguru
Mijn ideale telefoonhouder zit helemaal niet in de auto: het is mijn borst- of binnenzak, al naar gelang de kleding die ik aanheb.
Zo kan ik 'm ook niet vergeten, en contact gaat 'vanzelf' via de Parrot.:)

VWim

Forumguru
Over de gevolgen van de straling is nog geen volledige duidelijkheid, vooruitlopend daarop is het maar de vraag of een broekzak of een borstzak een ideale plaats is...

• Leuk
Waarderingen: CDK

BSdV

Actief lid
u8ebapap.jpg

Heb net de tetrax even bevestigd en moet zeggen dat ie iets mooier in onze vorige auto te bevestigen was. Er blijft nog wel wat ruimte voor de ventilatie over maar dit is redelijk naar boven gericht en kan niet verder omlaag.

De telefoon wiebelt een klein beetje op een vlakke ondergrond wanneer dit hoesje gebruikt wordt, maar heb dat zelf nooit als lastig ondervonden. Op het vorige hoesje een metalen tetrax plaatje geplakt en dat werkte ook goed, maar dit hoesje is spijtig genoeg overleden...je moet niet zo'n hoesje leeg in je kontzak stoppen en er vervolgens op gaan zitten...:(
Zelfde hoesje (lifeproof) van mijn vrouw:

ube7eqag.jpg

Canon-Eye

Forumguru
Opladen is onderweg zelden nodig, want dat gebeurt als regel 's nachts.
Voor die doodenkele keer dat het onvermijdelijk is, logeert hij in het vakje onder de handrem met het kabeltje in een dubbelstekker (samen met het TT-stekkertje...)

flatron

Actief lid
Tussen al de alternatieven telefoonhouders door. Even vermelden dat het opgelost is. De mensen van de garage hebben me aangeraden om Sassi te gebruiken. En dit heeft dus geholpen. Sassi is blijkbaar een produkt uit de droogkuis. Daar ruikt het ook naar.
Nog is bedankt voor de tips!!!

Bovenaan Onderaan