apart geluid O2 tussen 1000 en 1500 tpm

erwin75

Nieuw lid
Er wordt in eerdere onderwerpen gesproken over een brommerige resonatie bij de O2 tussen 2000 en 2500tpm. Nou heb ik dat met mijn O2 1.9 tdi dsg ook. Alleen tussen de 1000 en 1500 tpm. Het is niet constant, maar indien aanwezig zeer irritant mn bij het filerijden. Heeft iemand anders dit ook en weet iemand een oorzaak/ oplossing.

rover

Nieuw lid
nou dat heb ik ook maar ik ben nog niet bij de dealer geweest voor dit probleem /forum/images/graemlins/ahum.gif.het is inderdaad een rot geluid.

Geluiden zijn altijd moeilijk te beoordelen, zeker vanop afstand, maar ik had iets gelijkaardigs en het is gebeterd nadat ik de klep over de accu geïsoleerd heb. Die trilde bij mij namelijk lustig mee. Een strip schuimrubber en wat dubbelkleefband doen dan wonderen. Een kleine moeite dus en misschien het uitproberen waard?

erwin75

Nieuw lid
heb mijn auto bij de garage gezet en men heeft daar de tijd genomen om te zoeken naar de resonantie. De oorzaak van de resonantie was in mijn geval een loszittende aanzuigbuis van de turbo!!! Deze is vastgezet en mijn auto is weer stil. Zoals je het mag verwachten van de O2

Bovenaan Onderaan