Apk blauwe smurf afgekeurt

Hoi,

Het was weer zo ver de APK voor de blauwe smurf :worshippy:( Felicia uit 1995 met oude gril en een echte Skoda motor er in).
Dat hij af werd gekeurd wist ik omdat de achteruitlaatdemper kapot was.

Maar dat iklas werk moet verrichten wist ik niet.:smiley29:
Wat is hetprobleem aan de linker voorkant is het binnenscherm verrot. Op de hoogte waarde veer poot loopt. Dit is een APK punt. Nu had ik zitten kijken wat ik moetdoen, bumper, voorscherm er afhalen. Dan plaat werk schoon maken en lassen.Maar nu zag ik op een onderdelen site dat je kant en klare modderkuip kankopen voor 11 euro. Nu zat ik te denkendat ik dat ga doen dan ben ik van een hoop werk af denk.??
Wat denkenjullie:confused::confused:.

Ronnie

Forumguru
Complete overzetkuip voor 11 euro? kan ik me niet voorstellen......
Het is waarschijnlijk de plastic binnenkuip.....
Het binnenscherm is een dragend deel, moet dus in ieder geval gelast worden.
Kun je er niet simpel een plaat overheen lassen? Als de veerpoot-pot (ophanggedeelte van de schokbreker) doorgeroest is zul je het in ieder geval moeten lassen.
Ik meen dat hier wel een wisselstuk voor te koop is.

Noord26

Forumguru
AfgekeurT :shocked:?????

Laten we AUB niet iemand beoordelen op zijn kennis van de Nederlandse taal. Er zijn genoeg mensen die, om maar een voorbeeld, te noemen, last hebben van dyslexie. Spijtig om deze post te lezen en al helemaal dat iemand hem dat nog kan 'liken' ook..

Ik zie gelukkig dat het probleem zo goed mogelijk wordt omschreven, zodat er concreet ook een antwoord op gegeven kan worden. Kunnen anderen nog een voorbeeld aan nemen.

Sorry, maar iemand af gaan rekenen op zijn taal(gebruik).. Laten we niet die kant op gaan?

Je kunt die persoon er ook gewoon via een PB op attenderen dat er een spelfout wordt gemaakt, als je die drang al op voelt komen. Wel zo netjes.

The bone collector

Senior Member
Mijn eerste Felicia was ook erg roest op die plaats, ze zijn er gevoelig voor. De kuip was zelfs doorgeroest onder het koelvloeistofreservoir. Wij hebben toen de zijkant (spatbord) er vanaf gehaald en alles gelast. Een nieuw spatbord er op en dat opnieuw gespoten.

Niet om je moed weg te nemen, maar bij die van mij was dat het begin van het einde. Nadien krijg je ook hetzelfde achteraan en de dorpels roesten ook gemakkelijk.

Bedankt voor de tip.
Vorig jaar achter wielkasten gehad geen APK punt.
Inderdaad de inzet stukken voor 11 euri waren van plastic.
Dat wordt dus lassen, kloppen, passen.

Ps Mytho mag dit stukje grammaticaal na kijken als hij niksbeters te doen heeft.

Bovenaan Onderaan