Apple Carplay doet het ineens niet meer

Sinds maandag heb ik mijn Kodiaq Sportline in gebruik. Vanaf die dag heb ik Apple Carplay gebruikt en sinds eergisteren kan ik het systeem ineens geen verbinding meer maken.

Ik heb de telefoon alleen nog maar draadloos verbonden omdat ik nog geen USB-c kabel heb.

Wat gaat er niet goed? Moet ik iets anders doen om verbinding te krijgen?

Antera

Donateur
Kan veel oorzaken hebben maar zou eerst eens een andere telefoon pakken om te kijken of het een telefoon issue is

jb@buntdk

Nieuw lid
Hier ook problemen, herleidbaar naar de meest recente Apple update. Heb al nieuwe kabel geprobeerd, telefoon opnieuw opgestart en verwijderd uit de instellingen vd auto. Bij aansluiten ‘zegt’ de auto: USB verbinden. En dan niets. Voorheen gebeurde dat niet. Ik vermoed dat de Apple de usb software anders heeft ingesteld. Ik vermoed probleem dus bij Apple. Kan bij Apple nog niets vinden. Afwachten dus.

jb@buntdk

Nieuw lid
Misschien 14.4 downloaden?
Uiteraard is het daar mee begonnen. Na de update werkt carplay niet meer. De bovenstaande reacties ook geprobeerd, nieuwe Apple kabel gekocht. De Skodadealer geeft als reactie: wachten op de update. Tja.

Goedenavond,

Ik heb pas een draadloze adapter gekocht voor carplay om het draadloos te krijgen in mijn Fabia III.
Werkte top maar na een update kreeg ik ook usb verbinden in beeld en toen niks meer.
Heb op advies van de fabrikant van de adapter mijn radio gereset naar fabrieksinstellingen.
Daarna werkte het weer.

Mogelijk voor jou ook een oplossing?

gr Chris

jb@buntdk

Nieuw lid
Hi Chris, dat ga ik eens proberen! Eigenlijk stom dat ik dat nog niet gedaan heb. Ik zag ook dat de firmare inmiddels diverse updates heeft gehad. Ook eens kijken hoe we dat updaten.

jb@buntdk

Nieuw lid
Hi MonjetChris, en, het werkt! Vanmorgen alles naar fabrieksinstellingen. Wel even schrikken, alles in het Tsjechisch :-) maar snel weer op NL. En Apple Carplay werkt weer als vanouds!
Ik heb al wat gezocht op dit forum maar niet direct een antwoord gevonden. Waarom zou ik de firmware updaten en kan dat automatisch?

Bovenaan Onderaan