Apple CarPlay Jailbreak: NGXPlay van Cydia

robvv

Senior Member
Apple geeft slechts een heel beperkt aantal apps van de Iphone naar het scherm van de auto. Alle andere apps worden geblokkeerd.
Bij sommige apps (zoals youtube) is dat logisch; de verkeersveiligheid kan anders immers in het geding komen.
Echter, bij andere apps (zoals allerlei niet-Apple navigaties) blokkeert Apple eerder vanuit bedrijfsmatige overwegingen.
Om deze blokkering te omzeilen kan men jailbreaken via de NGXplay via Cydia. Daarmee komen alle apps van de Iphone beschikbaar en bedienbaar op het scherm van de auto. Heeft een van jullie ervaring (bijvoorbeeld virussen) met NGXPlay van Cydia ? (of vergelijkbare jailbreak ?)

MaxN

Donateur
Persoonlijk zou ik niets met Cydia doen.
Vroegere iPhones hebben wel eens een jailbraik gehad, maar altijd snel weer terug naar origineel gegaan.
Heb wat bekenden in mijn omgeving die alle info van je telefoon halen wanneer deze gejailbraked is. Wat ik ervan geleerd heb is dat Cydia alle beveiligingen open zet voor iedereen.
P.S. Dit was ten tijde van de iPhone 4s dus er kan een hoop veranderd zijn, maar zou er niet op vertrouwen.
Zoals met alles een keus die iedereen voor zichzelf moet maken.

robvv

Senior Member
Sindsdien navraag gedaan bij m'n werkgever (van wie de telefoon is) en stond jailbreak niet toe. De Android van m'n vrouw is eigen bezit, dus dat zou mogen. Maar ook dit systeem waarschijnlijk gevoelig voor inbraak.
En ik zou te snel afgeleid zijn als ik rijd.
Bedankt voor jullie antwoorden !

Rallye

Forumguru
Een Android hoef je niet te jailbreaken. Android is namelijk geen gesloten systeem als iOS.

robvv

Senior Member
Heeft iemand de app 'Carbridge' geprobeerd ?
Met deze app zou men alle apps op de Carplay kunnen krijgen zonder jailbreak.
Dus bijvoorbeeld ook films.

Ik had Carbridge tot mijn vrouw per ongeluk mijn iPhone upgedate heeft en ik mijn jailbreak kwijt was.
Dit werkte perfect en beter dan NGXplay maar is wel betalend.
Nu is er eindelijk na lang wachten terug een jailbreak voor mijn huidige iOS versie maar Carbridge wordt nog niet ondersteund op iOS 13.3 .
Dit jaar zou er een update komen van Carbridge die iOS 13 ondersteund....wachten maar......

robvv

Senior Member
Aan welke criteria moet de Skoda voldoen om via de Skoda app de locatie te kunnen traceren ?
Weet iemand dat ?

robvv

Senior Member
Zou kunnen. Die heb ik in mijn S3 uit 2017 overigens niet (alleen Bolero met Carplay).
Ik heb evenmin een emergency response system. Maar zou het via dit systeem gaan ?

Spector

Forumguru
In iOs 13.4 (update in maart) komt er ook weer een Carplay update, met mogelijkheden om het thuisscherm aan te passen met bijvoorbeeld kaarten van derden. Misschien dat de verdere rechten voor apps ook versoepelen.

robvv

Senior Member
Het aantal apps voor de Carplay neemt snel toe. Ook nu al veel kaarten van derden.

Maar er zijn manieren om alle apps te spiegelen, bijv via jailbreak. Maar dat doe ik liever niet.
Carbridge is een alternatief (zonder jailbreak ?), maar ik weet niet of dat goed werkt.

Spector

Forumguru
Ik persoonlijk zie er de meerwaarde niet van, ik gebruik Carplay voor Waze, Flitsmeister en Spotify. Ik zou niet weten welke ik daar nog aan toe zou willen voegen die ook daadwerkelijk iets toevoegen. Ieder z'n ding natuurlijk.

robvv

Senior Member
mijn passagiers zouden via de Carplay naar tv (of andere bewegende beelden) willen kijken. Dat kan nu niet.

Spector

Forumguru
Dat klopt, als je je systeem VIM laat vrijschakelen ben je alweer een stapje dichterbij. Ik weet alleen niet of je dan ook het tv kijken aan de praat kan krijgen.

robvv

Senior Member
Bedankt voor jouw info.

Mijn telefoon is van mijn werkgever. En die verbiedt jailbreak (en dat begrijp ik wel, want met jailbreak is de telefoon wss gevoeliger voor virussen e.d.).
Ik zoek dus een wijze zonder jailbreak.
Wellicht bestaat die wijze niet.

Marco1975

Nieuw lid
Nee, helaas niet. Zonder jailbreak Zul je nooit videobeeld kunnen doorspelen via Apple CarPlay. Tot nu toe alleen muziek en navigatieapps

Bovenaan Onderaan