Apple CarPlay met imitatiesnoertje

Dee

Lid
Hoi allemaal,

Op zich werkt mijn CarPlay prima in mijn Fabia uit 2019 maar afgelopen vrijdag heb ik het originele Apple snoertje die ik er standaard in heb zitten, verwisseld voor een niet-origineel Apple snoertje en je raadt het al..... Apple CarPlay werkte toen niet meer. Opladen deed ie wel maar de CarPlay dus niet. Daarna deed ik het originele snoertje er weer in met het idee dat CarPlay het dan weer zou doen maar dat was niet het geval. Heeft dat nep-snoertje voor een storing gezorgd of iets dergelijks?

CarPlay doet het nu dus niet meer. Weet iemand hoe dat kan en hoe ik het kan oplossen?

EdK

Forumguru
Instellingen van je appel gekeken of die niet nu alleen op laden staat ipv laden en data oid ?

Dan welkom hier en hierbij word het zeer op prijs gesteld door vele leden als je je even voorstelt in de "meet en greet "

• Leuk
Waarderingen: Dee

Wodkadrinker

Actief lid
In de originele kabel zit een Chip welke er voor zorgt dat de kabel herkend wordt.
Mogelijk heeft het systeem herkend dat het een niet originele is en gaat hierbij in storing.

De oplossing weet ik helaas niet.

Groet Cor

Herre

Senior Member
Meestal is zo een probleem opgelost als je op je iphone in carplay instellingen het voertuig vergeet. Daarna opnieuw verbinden.
En natuurlijk een goed kabeltje gebruiken. Niet perse origineel, maar wel een goede. Heb zelf een kort kabeltje je haakse verbindingen, kan dr telefoon in het vakje liggen.

Rallye

Forumguru
En inderdaad even kijken of de kabel enkel als laadkabel wordt aangeprezen…….. Ik heb een Belkin in de auto. Werkt prima met Carplay.

Timmer

Forumguru
Namaak kabeltjes hebben zoals reeds gemeld niet de 'apple chip' die aangeeft of het om een echte kabel gaat of niet.
Belkin (zoals @Rallye gebruikt, en ikzelf) hebben een licentie van apple om kabels en accessoires te maken, en hebben dus ook dergelijke chip.

ik gebruik ook kabels van AliExpress (baseus) in 2m voor thuis, en die werken ook zonder problemen.

Herre

Senior Member
Zoals ik eerder aangaf, vind ik een kabel met haakse aansluiting in de auto handig (en extra kort). Gebruik steeds vaken een kabeltje van McDodo. Werken perfect.

Dee

Lid
Bedankt voor jullie tips! Ik ga inderdaad even proberen te resetten zoals @Herre aangaf.... Het is geen Belkin snoertje maar zo'n goedkope Action. Dat zou het dus zeker kunnen zijn.

Bovenaan Onderaan