Apple CarPlay nieuwe iPhone

Heb vandaag de iPhone 12 gekocht en probeer deze nu werkend te krijgen op carplay in de Skoda.

Nu krijg ik het geheel wel aan elkaar gekoppeld maar na dit hele gebeuren heb ik ook op het scherm van de Skoda verbinding. Enkel als je dan een app wilt gebruiken geeft het systeem aan geen data verbinding te hebben?

AndreM

Forumguru
Ik heb een IPhone Xr en in mijn instellingen staat CarPlay waarvan CarPlay ontgrendeld is. Zie foto.

En ow ja, er staat Astra………met onderaan: vergeet Astra :maakmegek:dat probeer ik ook iedere dag te doen. Nog 38.000 dan mag die eruit en hoop dat dit de laatste Slopel is, want privé zou ik nooit dit merk willen hebben. Na 31 jaar met dit merk gereden te hebben, alleen maar ellende.

948949F6-EEDA-4F1C-AFAC-74F800FCD128.jpeg ,

Heel erg bedankt voor je hulp. Enkel zie je bij mijn iPhone deze optie dan niet. Wellicht als ik verbonden ben met carplay in de auto. Zal het straks eens proberen.

Hansapk

Actief lid
Heb vandaag de iPhone 12 gekocht en probeer deze nu werkend te krijgen op carplay in de Skoda.

Nu krijg ik het geheel wel aan elkaar gekoppeld maar na dit hele gebeuren heb ik ook op het scherm van de Skoda verbinding. Enkel als je dan een app wilt gebruiken geeft het systeem aan geen data verbinding te hebben?

Als ik het goed begrijp heb je geen data meer met iPhone 12 (wereldbolletje grijs). Dat klopt, Skoda heeft geen update voor de MIB2 gegeven vanaf de iPhone X. De iPhone 11 en 12 zijn niet meer compatibel met de MIB2.
De MIB3 is dat wel, die geleverd wordt sinds juli 2020. Wanneer er een update komt kan niemand vertellen.

Hier de link van de lijst met telefoons die compatibel zijn met de systemen.
https://compatibilitylist.skoda-auto.com/

kylimo

Senior Member
Gelukkig met mijn Iphone 11 in combinatie met mijn MIB2 geen problemen, ondans dat de combinatie inderdaad niet meer in het rijtjes staat.

Hi Hansapk. Gelukkig heb ik het model dat het laatste apparaat bevat. Dus met de iPhone 12 werkt alles nu echt zonder problemen en soepel. Thanks voor je comment.

Rallye

Forumguru
@Hansapk Ik vraag mij sterk af of er zo’n verschil is tussen de iPhone X en de 11 en de 12 dat dat de reden is dat je geen verbinding krijgt. Waar zou dat verschil dan in moeten zitten - het moet dus geen iOS-verschil, maar een technisch verschil in de telefoons zijn, dat enkel/vooral effect heeft op VAG navi’s. Van andere zaken hjerken ik deze klacht namelijk niet.

Ik denk dat het vooral aan het feit ligt dat Skoda de lijst niet meer updated met nieuwe telefoon - en voor nieuwe navi’s vrolijk weer een nieuwe lijst maakt. En dat een iPhone 12 geen verbinding zou maken ergens anders aan icht, of mogelijk iOS-gerelateerd zou kunnen zijn.

BJF

Senior Member
Ik gebruik Apple CarPlay met een iPhone 12 Pro zonder problemen op een MIB2. Dat is wel in een VW Tiguan, maar dat maakt m.i. niet uit.

Hansapk

Actief lid
Ik gebruik Apple CarPlay met een iPhone 12 Pro zonder problemen op een MIB2. Dat is wel in een VW Tiguan, maar dat maakt m.i. niet uit.

Ik heb geen problemen met iPhone 12 een Apple CarPlay. Het probleem zit hem in iPhone 12 met Skoda Connect, via de hotspot data binnen krijgen.

Bovenaan Onderaan