Apple CarPlay van usb naar bluetooth

Op dit moment werkt Apple CarPlay alleen via USB-kabel in mijn Octavia Combi van 2018.

Is er een mogelijkheid om dit om te zetten naar Bluetooth? Ik wil niet elke keer wanneer ik instap de USB-kabel in mijn telefoon hoeven prikken.

B-S

Lid
Daar heb je USB Dongles voor, bijvoorbeeld: ‘Carplay2Air’ heb ik gehad. Werkt perfect, kost ongeveer €100,-. Ik was eerst nogal sceptisch maar ik was erg tevreden.

Installatie is erg eenvoudig, enige wat een paar seconden kan duren is als bijvoorbeeld de tweede bestuurder met ook een iPhone iernaast zit dan is de dongle een paar seconden zoekende …

B-S

Lid
En wat is reden dat je het nu niet meer bent ???

Ik heb nu tijdelijk geen Apple Carplay meer, ik wacht op mijn Kodiaq.
Mijn vorige auto had Carplay bekabeld en dus door de Dongle draadloos.
Ik had geen trekhaak, maar kocht een aanhangwagen voor de verbouwing van ons huis dus heb ik een tijdelijke auto met trekhaak gekregen van wagenparkbeheer, echter zonder Carplay.

De Kodiaq heeft Apple Carplay draadloos dus de Dongle is overbodig geworden en verkocht.
Nu maar wachten op de Kodiaq...

jesse_s93

Forumguru
Je hebt daar inderdaad diverse dongles voor. In de MIB2 systemen werken deze vanaf het begin al prima, in de MIB3 systemen hebben deze minder goed gewerkt (Carlinkit iig). Inmiddels is dit met updates verholpen en werkt de dongle prima in mijn Scala (Carlinkit V2). Zodra ik instap is de dongle nagenoeg direct actief en hoeft de dongle enkel verbinding te maken met mijn telefoon. Na het starten duurt het ongeveer 10-15 seconden.

Er zijn diverse merken te vinden, te weten:
- Carlinkit
- Cplay2air (dat een V1 versie is van de Carlinkit versie)
- Cheerdriving
- Etc.

Let wel op de je geen dongle kiest voor een infotainment dat gebaseerd is op Android. Deze zijn over het algemeen een stuk goedkoper (30-40 euro), de dongles bedoeld voor infotainment systemen waarbij er al sprake is van bedraad carplay zijn vaak te koop vanaf 60-70 euro.

HarrieSkoda

Forumguru
Hier nog een Carlinkit bezitter die zeer tevreden is. Ik vind het verschrikkelijk om telkens een kabeltje te moeten connecten om CarPlay werkend te krijgen, dus dit was de uitkomst voor me.

Werkt 90% van de tijd stabiel. Soms heb ik dat ik even de USB los moet halen en hem opnieuw moet laten connecten, of zelfs even een reset uit moet voeren op de Carlinkit.

Als het daarbij blijft is het me dubbel en dwars waard voor de keren dat het direct foutloos werkt! En als het eenmaal werkt is het super stabiel!

Roeland80

Forumguru
Hallo hier een carlinkit 4.0 iOS aangesloten op een Columbus mib2 hij loopt alleen steeds vast lijkt het hij start het scherm op maar kan dan niks kiezen ik zie ook dat Bluetooth eerst Connect en dan uit eindelijk zelf disconect…. Iemand een idee wat dit is?

jesse_s93

Forumguru
Ik heb ook een carlinkit 4.0 die zowel voor ios als android te gebruiken is. Ik had problemen met de google assistent op versie 07.29 (Android Auto), contact opgenomen met het telefoonnummer (via Whatsapp) en zodoende update 04.11 aangeboden gekregen (OTA). Die werkt opzich goed. Enkel het schakelen van ios naar android gaat niet goed. De eerste keer na het connecten lijkt hij vast te lopen. Even de usb eruit halen en terug inpluggen is de tijdelijke oplossing. Hopelijk binnenkort een update die ook dat verhelpt.

Klaas Vaak 038

Donateur
Hoef je met zo'n dongle hiermee dan niet meer de smartlink te activeren? Ik heb een Amundsen systeem in mijn Octavia van 2015.

Roeland80

Forumguru
ja volgens mijn moet activeren zoiezo en ik heb ook wired smartlink dat werkt prima maar nu via de dongle kan ik niks aantikken op de radio zelf hij blijft zeg maar hangen @jesse_s93 heb jij dat whatsapp nummer nog ergens? ik kan het nergens vinden namlijk

Roeland80

Forumguru
Ik heb hem gedowngrade naar de firmware van juli dit jaar en het werkt!! Iemand nog tips om YouTube en Netflix te kunnen kijken op je Columbus

Bovenaan Onderaan