Armsteun voor Fabia combi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op de site van Skoda kwam ik bij accessoires de volgende armsteunen tegen.

Zijn al deze steunen te gebruiken bij een Fabia combi van bijv. 2004-2005?

Zijn er veel verschillen behalve dat de laatste origineel Skoda is? Welke is het meest handig in gebruik?

DAO990004 - Armsteun met opbergruimte
DAO990005 - Armsteun met opbergruimte op stalen beugel
DAO409001 - Originele Skoda armsteun met opbergruimte

Fabia

† In Memoriam
IK zou het niet weten, ik vind die armsteunen echt een onding. Zeker bij een handgeschakelde auto. In de Roomster die ik laatst mee had zat ie ook en ik hem gelijk rechtop gezet. Vind het echt niks maar dat is natuurlijk erg persoonlijk. (Voordat ik iemand beledig) Bij een automaat is het echt zalig. Voor mij werk reed ik o.a. in een DAF CF automaat maar die had geen armsteun en dan krijg je echt pijn in je arm en schouders omdat je nergens steun hebt.

Afrit13

Forumguru
Ik heb zelf de DAO990004 gekocht. Deze wordt met vier schroeven vastgeschroefd op de middentunnel (heet dat zo?). Hierdoor kun je zelf precies de goede lokatie kiezen (verder naar voren of naar achter).

Bij het schakelen zit de armsteun helemaal niet in de weg! Heb bij de skoda-dealer ook gevraagd of ik 'm mocht passen. Want dat was namelijk ook mijn grootste zorg. Maar zelfs bij het aantrekken van de handrem gaat de armsteun niet omhoog.

Verder is de bovenkant van de armsteun (het deksel) nog naar voren te schuiven.

Ruimte in de armsteun is ook voldoende. En ook de hoogte (die ook nog wel te verstellen is) is prima. Nagenoeg gelijk aan de armsteun in het portier.

Het rijdt super relaxed en voor mij het bedrag dubbel en dwars waard geweest.

De andere 2 varianten ken ik niet.

Wallie

Lid
Ik heb zelf de DAO409001 (Orginele): is dezelfde als in de roomster en (vorige) octavia zit: geweldig! Hij zit niet geschroefd maar in de middeltunnel vast, verstelbaar en erg stevig (je kan er bijna op gaan zitten).

Wat betreft het schakelen: Ja, in het begin lijkt het vervelend, maar het went, en na een week merk je er niks meer van eigenlijk, vind het nu wel relaxed en rij eigenlijk nooit met de armsteun omhoog.

joergarms

Senior Member
Ik heb ook een armsteun, niet origineel, maar daarom ook 3 keer zo goedkoop.
Ik vind het heerlijk rijden, en heb inderdaad ook geen last tijdens het schakelen enzo.

Ik heb zelf de DAO409001 (Orginele): is dezelfde als in de roomster en (vorige) octavia zit: geweldig! Hij zit niet geschroefd maar in de middeltunnel vast, verstelbaar en erg stevig (je kan er bijna op gaan zitten).

Wat betreft het schakelen: Ja, in het begin lijkt het vervelend, maar het went, en na een week merk je er niks meer van eigenlijk, vind het nu wel relaxed en rij eigenlijk nooit met de armsteun omhoog.

Bedoel je dat je deze naar believe op de middentunnel kunt verschuiven en je hem er dus zo op kan klikken? Dat zou wel handig zijn...

Gieliovd

Forumguru
Handig, bedankt! Welke van de drie op de bovenste link heb je? En kun je hem inderdaad zo er op klikken zonder schroefjes? Kun je ieder model ook gebruiken voor de Combi?
Dit zet mij aan het denken, dat ik van de week weer eens een langer eindje in de auto zat mistte ik rechts steun.

Als je de bovenste opent, zie je bij Meer informatie een tekening staan. Je moet hem blijkbaar achterop de "middentunnel" vastboren met 4 of 6 boutjes.

Ik kan er met dat plaatje niet helemaal uitkomen. Ik heb dan ook nog nooit achterin gezeten om te kijken wat ze bedoelen.

Wil er toch wel een kopen eigenlijk...

Joër ik had met jou nog wel gesproken over die armleuning, waar had jij hem ookweer precies vandaan? Ik kan me herinneren dat die van jou 24 euro zoveel kostte, of ben ik nou helemaal de weg kwijt? Had ik van de week ook al, maar toen was de kaart uit me TomTom vandaan :)

joergarms

Senior Member
De weg kwijt met TOm TOM , das wel erg DOM DOM, haha.

Ik had mijn armsteun bij de www.conrad.nl vandaan.
Die schroef je op de gewenste plek vast op je middenconsole.
Het is dus niet vastklikken zoals ik hieronder ergens lees.
hij wordt echt geschroefd, anders zou het natuurlijk ook niet echt solide zijn.
Ik meen dat ie rond de 24 euro kost ja, moet je voor de zekerheid even op de site kijken.
Misschien dat je bij autostyle ook wel zoiets kan kopen, maar dat weet ik niet.

bing69

Actief lid
De weg kwijt met TOm TOM , das wel erg DOM DOM, haha.

Ik had mijn armsteun bij de www.conrad.nl vandaan.
Die schroef je op de gewenste plek vast op je middenconsole.
Het is dus niet vastklikken zoals ik hieronder ergens lees.
hij wordt echt geschroefd, anders zou het natuurlijk ook niet echt solide zijn.
Ik meen dat ie rond de 24 euro kost ja, moet je voor de zekerheid even op de site kijken.
Misschien dat je bij autostyle ook wel zoiets kan kopen, maar dat weet ik niet.
Weet niet of ze al genoemd zijn maar ik kwam dezehttp://www.botecautosport.nl/BASIS.ASPX?LID=17&LIT=VIEW&QUERY=BCU_MerkType_MerkType.MERK='Skoda'%20AND%20BCU_ARTSAMEN.Productgroep=1 tegen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan