Armsteun zelfbouw

marktn

Nieuw lid
Hallo Allemaal,

Na het zelf maken van deze tussenconsole http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?15869-Tussenconsole-achterbank-voor-de-vakantie heb ik nu een armsteun gemaakt.

Na veel zoeken kwam ik er achter dat er weinig keus was voor de fabia 1. Ook hier op het forum was er veel vraag, maar weinig oplossing.

De dealer adviseerde mij een ingebouwde armsteun in de stoel, kosten 220 euro!
Gezien ik deze hoofdzakelijk voor de vakantie wil gebruiken vond ik dit wel duur.
Normaal rijd ik niet zoveel kilometers. Alleen met de vakantie 1350km.

Universele steuen maken het schakelen lastig, en al helemaal de handrem!

Het resultaat, 2 plankjes MDF, schuim en stof:

arm1.jpg
arm2.jpg

darkprojectx

Forumguru
waarom heb je niet een originele gekocht die niet aan de stoelen vast zit en die je ook gewoon omhoog kunt klappen?

echt ideaal! Kun je kwa volume ook nog zeker een blikje fris in kwijt

Ja de 2 onderstaande foto's zien er een stuk beter uit dan dat plankje stof. Gelukkig heb ik het gewoon orgineel in de O2 combi Elegance. Maar in mijn eerste auto zat het ook niet, gewoon voor 15 euro zo een ding gekocht, goed geplaatst zodat je er geen last van hebt en hoppa klaar!

KEC

Lid
hulde voor je creativiteit... maar het lijkt me niet erg mooi/ functioneel

Voor 99 € bij de dealer eentje gekocht die perfect op de middentunnel past en verstelbaar is hoogte. Geen last bij het schakelen
Bovendien heb ik er niet alleen bij lange ritten plezier aan

marktn

Nieuw lid
Hallo,

Skoda verkoopt de orginele armsteun niet meer voor de Fabia 1. De enige optie is dan een armsteun vast aan de stoel. Ook een mooie oplossing maar erg prijzig.
De universele steunen heb ik ook geprobeerd, echter ik kan dan niet bij de handrem.

Is die op de foto wel een orginele ? Kun je hier wel bij de handrem zonder opklappen ? Het is inderdaad een moie steun. Deze staat volgens mij ook wel op ebay.
Echter deze kon ik nergens proberen. En op de gok 100 euro uitgeven vond ik wel wat veel.

Daarbij ik heb hem alleen voor de vakantie nodig, voor die kleine stukjes vind ik het niet nodig.

Mark

Bosi

Lid
Hoi,

Ik heb zo'n 2 jaar geleden bij Botec Autosport (web shop) een after market, armsteun voor mijn fabje gekocht voor €65,-
In de armsteun zit een uitsparing aan de onderkant voor de handrem en doordat de armsteun vrij kort is kun je zonder problemen bij de handrem.
Montage is dood simple de bracket klem je gewoon om/onder de midden console en de armsteun zit dan muurvast. Geen beweging in te krijgen.
De arm steun kun je dus niet opklappen maar bied wel veel berg ruimte (tomtom/telefoonkabeltjes/ijskrabber etc.) En ondanks dat de armsteun dus wat korter is dan de opklapbare bied hij voldoende comfort en steun.
25664154.JPG

EdK

Forumguru
weet niet in welk dorp in welke provicie je woont, maar volgens mij heeft Lakeman in Pénd al langere tijd een armsteun in zijn vitrine achterin de zaak staan en die is volgens mij ook nog voor een Fabia 1
Dus misschien ff langs of met ze bellen !?

darkprojectx

Forumguru
@Mark, die van mij is orgineel Skoda Fabia 1, geen nieuwe, maar een zeer nette/vrijwel nieuwe/onbeschadigde die ik bij een autodemontage bedrijf heb gescoord.
Hij is ook iets korter dan die jij hebt gemaakt, waardoor je gewoon bij de handrem kunt. Ook als je naar zn 2 schakeld hoef je niet zo'n scherpe hoek te maken met je pols maar kun je met een lichte beweging de handeling uitvoeren.

wat voor uitvoering Fabia heb jij eigenlijk? Apart printje op de stoelen?

joergarms

Senior Member
Heb toentertijd n universele gekocht bij conrad. Nog geen dag spijt van gehad, voor t monteren gewoon goed proberen wat de beste positie is. Steun koste destijds 35e.
@darkproject, ik heb die bekleding ook en dat is n fabia spirit+ uitvoering uit 2006.

rlw

Lid
Hallo iedereen,
Sinds gisteren zijn wij de trotse bezitters van een Skoda Fabia I Combi 1,4 100pk uit 2006.
Helaas ontbreekt een middenarmsteun voor.

Ik heb bovenstaande berichten gelezen, maar ik mis nog de gouden tip naar de beste armsteun. Eentje die je gewoon in het bakje en bekerhoudertje plaatst en klaar.

Wie kan mij helpen?

Groeten Roel

EdK

Forumguru
waarschijnlijk kan google je helpen.
want systeem waar jij t over hebt ben ik nog nooit tegen gekomen

rlw

Lid
Hoi EdK, heb ik al gedaan. Maar dan zie je vooral systemen die je moet vastschroeven. Een forum is toch vooral om gebruikerservaringen te delen, dus vandaar dat ik benieuwd ben naar de ervaringen van anderen: wat hebben zij waar gekocht en hoe bevalt dat? Zijn er originele Skoda armsteunen verkrijgbaar en zo nee, welk merk komt daar dan qua kwaliteit toch het dichtste bij in de buurt. Wie heeft nog goede suggesties?

EdK

Forumguru
Voor de fabia 1 zijn er ook armsteunen die met een beugel naar de bevestigingspunten van de stoel bevestigingspunten gaan.
Heb ik ooit bij mijn dealer zien liggen en ik zelf een fabia 1 combi had en altijd interesse had voor de accesiores van de fabia.
Deze was opklapbaar en had tevens een bergruimte in de armsteun

rlw

Lid
klinkt goed. Ik zal dan eens gaan kijken bij de dealer, misschien heeft ie nog wat liggen. Bedankt voor de tip!

Bovenaan Onderaan