Asbak klepje blijft open staan.

ougie

Forumguru
Hallo,

Ik heb bijna twee ton op de teller en nu toch echt een "groot" probleem. Afgelopen weekend de Skoda gewassen en binnen er ook maar even een vochtig doekje doorheen gehaald. De middenconsole afgenomen en daarbij ook het asbakklepje even afgenomen. Dit is zoals jullie weten zo'n druksysteem van even indrukken en dan gaat hij open, en dicht eigenlijk het zelfde, even indrukken en dicht is hij weer.
Helaas bleef hij open staan en ik krijg hem niet dicht, hjij springt steeds weer open. Ik rook niet en gebruik hem eigenlijk bijna niet, er ligt een camping pasje in en een stripje paracetamol. Als hij vier keer per jaar open gaat is het veel. Heeft iemand dezelfde ervaring en/of weet iemand de oplossing.

Rallye

Forumguru
Bij mijn vorige Octi zat het asbakje los. Soms zat hij daarom niet goed in het dashboard en ging daardoor niet goed dicht. Wellicht kun je dus het asbakje er eens uithalen en daarna terugzetten?

RayDelft

Forumguru
Twee ton en nu al een kapot klepje? De Skoda's zijn niet meer wat ze waren. Je zou er haast van gaan roken.:shocked:

Tonno

Actief lid
Mijn Superb al met 130 dkm, en ook nooit is gerookt ;) Ik ga dit even proberen, toch leuk als het weer werkt :xyxthumbs:

SkodaDragon

Nieuw lid
Bedankt voor de handleiding! :xyxthumbs:

Ik had eerst ook een paperclip gedaan zoals werd beschreven, maar dat werkte toch niet geheel, eigenlijk maar 1 keer en daarna niet meer. Dus mijn aanvullende tip: gebruik een iets dikker stukje ijzerdraad (of lasdraad o.i.d.) dat net door de groefjes 'loopt'. Ik moet het klepje alleen ietsjes helpen bij het openen, maar misschien slijt dat vanzelf wel wat bij. Ik ben in ieder geval weer een gelukkige bezitter van een werkend asbakklepje :tongue:

SuperBartje

Forumguru
Kleine moeite; Graag gedaan
Ik geloof dat men ook een grote paperclip bedoelt als ik de foto's zie, niet het standaardformaat ,maar die van ±5 cm lang en dikkere draad

ougie

Forumguru
Precies zo'n handleiding waar we wat aan hebben, bedankt SuperBartje, dit moet gaan lukken.

ougie

Forumguru
Ik heb het nog simpeler opgelost.
In dat gaatje geen verhitte paperclip stoppen en daarna wat lijm erop, maar een gaatje van 1mm boren en een schroefje van 1,5mm erin, en klaar is Kees. Van dat schroefje wel even het uiterste scherpe puntje afgevijl en iets afgescherpt met een vijltje zodat hij lekker door het sleufje loopt. Op deze manier heb je zelfs een afstelmogelijkheid. Bij mij loopt het klepje als nooit te voren.

Bovenaan Onderaan