ASR knopje

jeve2

Lid
Vanmorgen weer ander probleem : ik heb een knop voor ASR en als je deze indrukt gaat het lampje bij instrumentenpaneel branden (dan staat hij dus uitgeschakeld ?) en opeens ging hij uit zichzelf branden en ik kreeg hem niet meer uit.
Alleen toen ik de motor uitzette en opnieuw aan was het lampje uit en kon ik hem weer gewoon aan/uit drukken.

Vreemd ?

Gieliovd

Forumguru
Als je vraag is, is dit vreemd? Ja. Dit is vreemd haha.

Wellicht vanwege het koude weer een storingkje.

En het was niet zo dat je flink gas gaf en de electronica ingreep wat het branden van het lampje kan verklaren? Was tenslotte goed glad vanmorgen.

En het was niet zo dat je flink gas gaf en de electronica ingreep wat het branden van het lampje kan verklaren? Was tenslotte goed glad vanmorgen.

Je moet wel erg lomp rijden om het ASR lampje constant te laten branden in plaats van knipperen...

:ot:Maar goed: ik ken de rijstijl van TS niet.:xyxthumbs:

MarcoO2

Forumguru
Je moet wel erg lomp rijden om het ASR lampje constant te laten branden in plaats van knipperen...
Of veel vermogen op die voorwieltjes hebben... :D

Ik heb ook een keer gehad dat het lampje ineens continu ging branden, toen was het met even opnieuw starten verholpen en is het nooit meer teruggekomen. Misschien inderdaad gewoon een storinkje, 't blijft electronica he...

jeve2

Lid
Of veel vermogen op die voorwieltjes hebben... :D

Ik heb ook een keer gehad dat het lampje ineens continu ging branden, toen was het met even opnieuw starten verholpen en is het nooit meer teruggekomen. Misschien inderdaad gewoon een storinkje, 't blijft electronica he...

----------
Tis idd niet meer voorgevallen, waarschijnlijk de grip geweest.
bedankt voor de reacties.

EdK

Forumguru

Mwahhh met die platgereden sneeuw hier en dan wegrijden met volgas !
Wel dan lukt het mij nu ook om dat ASR lampie wat langer te laten branden !
En dan ff lekker remmen en dan kraakt je rempedaal lekker door de ABS !

Fijne systemen op dit moment in combinatie met de winterbanden ! :D

Gieliovd

Forumguru
Tssss... straks brandt hij door! Krijgen we weer een topic over storing op het dashboard!

Sneeuw, ik wil ook autorijden! Op de motor is gewoon geen beginnen aan. Een vriend van me moet wel dus die heeft zijn noppenbanden vandaag gemonteerd :)

Gerben

Nieuw lid
Ik heb met mijn Octavia 1.6 2001 hetzelfde probleem, alleen dan met droog weer: tijdens de gladheid van de afgelopen dagen nog geen storing gehad. Is inmiddels al meerdere malen voorgekomen......

Octavarium

Actief lid
Zonder winterbanden is het helemaal dikke pret, dan kan het systeem flink aan de bak. Ik heb het lampje overuren laten maken :-)

:ot:Dat valt bij mij gek genoeg heel erg mee terwijl ik ook met zomerbanden rondglij... Maar dit zal misschien ook liggen aan het type zomerbanden en uiteraard het gewicht van de rechtervoet van de bestuurder :tongue:

MarcoO2

Forumguru
:ot:Dat valt bij mij gek genoeg heel erg mee terwijl ik ook met zomerbanden rondglij... Maar dit zal misschien ook liggen aan het type zomerbanden en uiteraard het gewicht van de rechtervoet van de bestuurder :tongue:
En dat terwijl jij een zwaardere motor met meer vermogen en een hoger koppel hebt!

Octavarium

Actief lid
En dat terwijl jij een zwaardere motor met meer vermogen en een hoger koppel hebt!

Volgens mij is het gewoon een kwestie van gedoseerd gas geven.. en niet zoals mijn overbuurman met 9000 toeren en een koude motor op 1 plek stil blijven staan (die auto is denk ik geen lang leven beschoren :shocked:) en de hoeveelheid grip op sneeuw is natuurlijk ook afhankelijk van je banden..

Gieliovd

Forumguru
Hahaha, wat een loser. Die verdient het niet om een auto te rijden.

En maar gassen in de hoop dat hij vanzelf weer grip krijgt?

Rustig met het gas dat is de sleutel. Iemand zei laatst zelfs dat optrekken in de 2e versnelling wel eens handig is.

Voor een diesel, gewoon stationair wegrijden. Bij een benzinemotor, heel rustig gas geven als hij aangrijpt en wegrollen.

jeve2

Lid
Hahaha, wat een loser. Die verdient het niet om een auto te rijden.

En maar gassen in de hoop dat hij vanzelf weer grip krijgt?

Rustig met het gas dat is de sleutel. Iemand zei laatst zelfs dat optrekken in de 2e versnelling wel eens handig is.

Voor een diesel, gewoon stationair wegrijden. Bij een benzinemotor, heel rustig gas geven als hij aangrijpt en wegrollen.
---------------
?????
Loser ??? Stel gewoon een vraag, ben geen bestuurder die loopt te gassen.
:xyxthumbs:

Tallguy

Forumguru
@Jeve2 Gieliovd bedoelde die overbuurman waar Octavarium het over had...met 9000rpm proberen weg te rijden. Was dus niet naar jou bedoeld.

Constant

Erelid
:ot:Jeve2 is blijkbaar de overbuurman van Octavarium :smiley29:

Ik heb met mijn Golf III destijds ook eindeloos staan gassen zonder van mijn plek te komen (geen ASR knopje, stoere brede zomerbanden). Maar dat was in een arbeidersbuurt, vroeg of laat komen dan een paar stoere kerels aangelopen die je ongevraagd komen aanduwen. Want wie goed doet, die goed ontmoet :471: In mijn huidige buurt staan alle "nette" mensen je gewoon uit te lachen en lopen door.

MarcoO2

Forumguru
Jammer dat we geen Leesbril icoontje hebben !!:blush:
:ot:
bril-emoticon.gif
of toch liever
Bril-hologram-Smiley.jpg

Bovenaan Onderaan