ASR storing

sieto15

Nieuw lid
Hallo Forumleden,

het volgende meegemaakt:
Van mijn Octavia 2.0 FSI 2005 ging het ASR lampje plotseling branden bij constant rijden. De motor begon in te houden en de auto liep niet sneller dan 40 km/h. De motor stop gezet en weer opnieuw gestart. Storing sindsdien verdwenen en niet weer voorgekomen.

Heeft iemand dit ook meegemaakt?
Is dit een toevalstreffer of een voorbode voor ergere dingen?

Ik hoor graag van jullie.

Sieto

Octavia_II

Actief lid
Als je de fouten uitleest, dan wordt het stukken makkelijker om de oorzaak van jou (eenmalig) probleem te vinden !

Ronnie

Forumguru
Wanneer er een wielsensor defect zou zijn zou het ABS lampje moeten branden......
De ABS computer stuurt ook de ASR (wielslip)......

Toledo_driver

Nieuw lid
Ben zelf rijder van een O2 1.9 TDI (gechipt). Ik heb recentelijk de ervaring gehad dat elke rit het ASR lampje ging branden na een aantal kilometers. Oorzaak bleek een versleten rol van de dynamo te zijn. (waar de multiriem overheen loopt)

sieto15

Nieuw lid
bedankt voor jullie tips !!

Inmiddels laten uitlezen (universeel) en de volgende storingen:
-Emissie controle systeem onderbroken
-gasklepregeling onderbroken
-vac. systeem rembekrachtiging onderbroken

Mijn auto heeft echter nog Bovag garantie en gaat dus terug naar de dealer.
Universeel laten uitlezen en jullie gevraagd, omdat ik niet met een evt. vaag verhaal weer weggestuurd wil worden.

Wordt vervolgd.....

sieto15

Nieuw lid
Auto is inmiddels bij de dealer geweest. Het gasklephuis gaf de problemen. Heeft mijn inziens geen invloed op ASR, maar de motor loopt nu beter en reageert ook beter. Over een poosje nog maar eens uitlezen en kijken of de fouten wegblijven.

Bedankt voor jullie reactie's !!

Ik heb deze storing nu ook, Motor trekt voor geen meter meer en stottert enorm, ANWB (via skodagarant) is onderweg..............

Bovenaan Onderaan