ASS autostoel in Yeti

Tallguy

Forumguru
Ik heb maar 2 foto's gemaakt, maar het geeft misschien wel een indruk hoe de stoel op een frame is gemonteerd in de auto.

Het blijkt dat de afstand voor de stoelrails dezelfde is als bij de VW Tiguan.

(foto's gemaakt tijdens inbouw carkit....vandaar het gereedschap)
full.jpg

full.jpg

Tallguy

Forumguru
Ja, die ASS stoel heb ik al een jaar of 3. Wordt aangepast naar de vorm van je rug op die plekken waar je meer of minder steun nodig hebt. Ook is de zitting langer en de leuning langer.
De lendesteun is niet mechanisch, maar je pompt via een klein blaasbalgje de lendesteun op.

Een gemiddelde autostoel is gemaakt voor de gemiddelde bestuurderlengte van 1.80mtr. Met mijn 2mtr is de standaardautostoel, hoewel het geen slechte zit biedt, niet geschikt...vooral niet omdat ik ook nog een rugprobleem heb.

___JC___

Forumguru
Ik heb ook over zo een stoel lopen twijfelen gezien mn lengte (2.10m). Maar eerlijk gezegd moet ik zeggen dat de stoelen in mn auto's altijd wel prima zaten. Zelfs op lange ritten (15 uur) weinig last van gehad. Nadeel van een aangepaste stoel is dat ie niet echt bij de rest past, maar goed als je last van je rug hebt kan ik me voorstellen dat je voor zo een stoel kiest!

Tallguy

Forumguru
@__JC__ : met een antracietkleurige stoel valt het iets minder op, maar ja..het is en blijft een andere stoel qua looks. Maar de zit is voor mij belangrijker dan de looks.

guitar_billy

Senior Member
ziet er goed uit, past nog prima bij de rest van het interieur zo te zien.

is deze ASS stoel nog te verstelllen? ik zie nergens draai of drukknoppen zitten. ook al is die speciaal op maat gemaakt, lijkt me handig als die toch nog versteld kan worden, ook al is het maar voor als een andere bestuurder plaatsneemt achter het stuur...

Tallguy

Forumguru
Leuning kan net als bij elke stoel versteld worden. Kan ook naar voren en naar achteren, maar niet omhoog/omlaag (moet ik schroeven voor loshalen).
Zit ook een pneumatische lendesteun in. Er kan dus gewoon iemand anders in zitten.

Bovenaan Onderaan