Attractive Business al uitgeleverd???

Ik zit nu toch echt de dagen af te tellen tot ik m in mn vingers krijg, maar hij zal er wel al zijn misschien, de O2 Attractive Business.

Ben zeeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr benieuwd naar Columbus/meedraaiende lampjes/zilveren dakrail (in t echt) etc. Heeft iemand m al??? Ik denk dat best wat forumleden al wat échte informatie zouden willen!!

Frankie

Actief lid
Ik zit nu toch echt de dagen af te tellen tot ik m in mn vingers krijg, maar hij zal er wel al zijn misschien, de O2 Attractive Business.

Ben zeeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr benieuwd naar Columbus/meedraaiende lampjes/zilveren dakrail (in t echt) etc. Heeft iemand m al??? Ik denk dat best wat forumleden al wat échte informatie zouden willen!!

Uhm,

prachtige auto waar je op wacht, maar 'meedraaiende' lampjes zal ie niet hebben !! Je bedoelt vast de 'cornering functie' ? Daarbij gaat alleen de mistlamp aan aan de zijde waar je naartoe draait, thats all..!! Ik heb nu ook mistlampen (MY08, dus nieuwe type) en als ik die aan doe helpt dat geen zier om de corner :-) Dus, verheug je daar niet te veel op..!! Op je Columbus weer wel !! succes met wachten !!

Steve

Senior Member

Er staat hier in Arnhem al een hele tijd een zwarte combi met het columbus systeem en 2 kleuren dakrails, 1 zwarte en 1 zilver kleurige :)
De laatste keer dat ik geweest ben hadden ze het columbus systeem nog niet draaiend omdat ze niet precies wisten waar de code aangevraagd moest worden en ze het te druk hadden.
Na 2 weken langsgaan heb ik het maar opgegeven en wacht ik wel tot de mijne werkend word afgeleverd.

tim

Lid
Daarbij gaat alleen de mistlamp aan aan de zijde waar je naartoe draait, thats all..!!

Mag dat eigenlijk wel..? Mistlamp aan terwijl je gewoon dimlicht voert is toch niet toegestaan, dus één mistlamp aan in de bocht dan ook..?

Het lijkt me ook iets dat weinig toevoegt tot het rijplezier en door voorgangers als hinderlijk kan worden ervaren.. Maar het is een leuke gadget natuurlijk.

de cornerfunctie moet je denk ik meer zien als goede extra in landen met smalle bochtige weggetjes die niet verlicht zijn zoals in Tjsechie, italie of oostenrijk daar zou het toch wel handig zijn denk ik.

Hij is er dus ......

Wat schetst mijn verbazing: mijn auto staat al bij de dealer!!!! :1761:

En dan nog 3 weken moeten wachten, alleen vw. dat jaartal.... Dat is toch wreed???:mad:

Anyway, de verkoper bij Hamers was zo vriendelijk wat foto's te schieten, zie bijlagen. Op de derde foto is de apart gewijzigde alu-look middenconsole en de Columbus te zien.
Waarom de achterbumper eraf ligt, begrijp ik niet helemaal trouwens, maar goed.

Bijlagen

• DSC06423.JPG
    DSC06423.JPG
    94,2 KB · Weergaven: 155
  • DSC06424.JPG
    DSC06424.JPG
    95,3 KB · Weergaven: 157
  • DSC06425.JPG
    DSC06425.JPG
    82,1 KB · Weergaven: 189
  • DSC06427.JPG
    DSC06427.JPG
    83,2 KB · Weergaven: 158

Tallguy

Forumguru
Aan de ene kant lijkt het wreed dat je nog even moet wachten. Aan de andere kant is het een bekend verhaal dat leasemij's liever een auto begin januari uitleveren omdat de leeftijd van de auto (op kenteken dan) wat "jonger" is.

Maassen

Nieuw lid
Geduld

Mooie car hoor.

Mooi detail die zilveren dakrails. heb het ook overwogen om deze laten te laten aanbrengen. Echter aftermarket is dat aan de prijzige kant.

Maar super uitvoering, zal je vast veel plezier aan beleven.

Nog even geduld en dan zal het wachten beloond worden.

veel plezierige km's gewenst...

gr van een Skoda Octavia rijder.....

Mooie auto man.
Je kan er trots op zijn.
Laat ze wel even de xenon verlichting nakijken, de hoogte afstelling bedoel ik dan.
Dat scheelt je weer 3 ritten naar de garage.
Bij mij stond de "basis"stand ook veel te hoog.
Al mijn tegenliggers en de mensen die ik inhaalde hoefden 3 weken niet meer onder de zonnebank :D, zoveel licht scheen daar naar binnen.
Als ze zeggen dat je xenon niet kan afstellen moet je maar zeggen dat jij WEET dat dat wel kan.

Maar heel veel plezier met je auto, maar dat gaat zeker lukken!!

Tijg

Actief lid
..een bekend verhaal dat leasemij's liever een auto begin januari uitleveren omdat de leeftijd van de auto (op kenteken dan) wat "jonger" is.
Met als extreem voorbeeld mijn witte Golf TDI 115 pk met een kenteken van januari 2002 terwijl de productie van de Golf met die motor in mei 2001 gestopt is. :smirk:

Ik denk dat de mijne dan ook een gevalletje winkeldochter is geweest.

higgy

Forumguru
He jakkes, is die zilveren middenconsole standaard? Dan gaat die er bij mij af, dat wordt weer een zwarte. Past beter bij het zwarte leer dat er in komt...

He jakkes, is die zilveren middenconsole standaard?

Wees gerust Higgy, die is niet standaard. Het leek mij mooi breken met alle zwarts van binnen en ik heb nog steeds hoop, nu ik dat fotootje gezien heb.
Gelukkig valt over smaak niet te twisten, anders reden we allemaal in dezelfde bak!! ;)

Gelijk heb je Josser. Ik mag dezelfde uitvoering bestellen, maar dan met een zelfontbrander. Ik denk er ook over om die zilveren insert er bij te nemen. Enige bezwaar dat ik nog heb is dat die Columbus zo nog beter opvalt. Niet dat ik daar last van heb, maar ik vrees wel dat dit extra uitnodigend is voor de 'proletarische winkelaars'.

Handig dat die dealer wat prenten heeft gemaakt van jouw auto, want zo kon ik laten zien aan mijn vrouw wat er straks voor de deur staat. Veel plezier binnenkort met jouw hagelnieuwe business bak!.

Ik ben nog steeds zeer benieuwd wat de Columbus nu wel/niet kan op GSM gebied. Importeur Pon weet helemaal niets en verwijst naar de dealer, die zegt dat er geen phone-knop op zou zitten en dat hij geen bluetooth kent. Ik hoor graag ervaringen van de eerste die hem uitgeleverd krijgt, en een foto waarop ik iets kan zien. Want de andere foto's zijn prima, maar ik zie eigenlijk niets op de foto van de Columbus:ahum:

Ik ben nog steeds zeer benieuwd wat de Columbus nu wel/niet kan op GSM gebied.
Volgens mij had je die vraag zelf al beantwoord Coen: alleen af-fabriek (even uitvoerig DHZ daargelaten, wel elders beschreven hier op t forum) kan Columbus bluetooth-telefonie aan en zou je dus via Columbus kunnen bellen e.d.
Ik was daar helaas te laat voor en ben dus 'veroordeeld' tot een Parrot-oplossing. Ach.... is mee te leven.

(...) geen phone-knop
Die is er wel degelijk, zie afbeelding. Niet zelf geschoten, maar ik heb het wel met eigen ogen kunnen verifiëren bij de locale Skoda-dealer (een andere dan waar mijn exemplaar staat heaals). Ik vond deze afbeelding trouwens op een Tsjechisch (?) Skoda-forum. t Systeem wordt gevraagd door iemand, maar ziet er tegelijkertijd akelig uit als zijnde ergens uitgesloopt. Nasty thought....

Bijlagen

• Columbus met phone.JPG
    Columbus met phone.JPG
    69,5 KB · Weergaven: 89

Steve

Senior Member
Ik ben nog steeds zeer benieuwd wat de Columbus nu wel/niet kan op GSM gebied. Importeur Pon weet helemaal niets en verwijst naar de dealer, die zegt dat er geen phone-knop op zou zitten en dat hij geen bluetooth kent. Ik hoor graag ervaringen van de eerste die hem uitgeleverd krijgt, en een foto waarop ik iets kan zien. Want de andere foto's zijn prima, maar ik zie eigenlijk niets op de foto van de Columbus:ahum:
Als je even een google sessie los laat op "Skoda Columbus" of "Trinax" of zelfs "RNS 510" dan zul je zeer veel informatie vinden.
Onder de naam RNS 510 is zeer veel te vinden aangezien dit model al meer als een jaar in de VW Touran geplaatst word en exact hetzelfde is als de Columbus alleen dan met skoda software erin.

RSTDI

Actief lid
Ja of je was naar Essen geweest ik heb al uitgebreidt met de columbus gespeeld daar en ook geluisterd naar de eindelijk niet vlaamse dame.
Gezien de huidige diefstallen van nexus wacht ik nog maar even.

Bovenaan Onderaan