Au. Dit is niet leuk

DevilsOwn

Nieuw lid
Gisteren mijn Superb naar de garage gebracht, de automaat schakelt niet lekker. Wil ook nog wel eens een versnelling wat ruiger inleggen.

Enfin, zojuist gebeld. Olie (ATF) afgetapt voor controle, deze is zwart en bevat rommel. Geen goed nieuws.

Afwachten hoe dit verder gaat. Maar het gaat hopelijk wel onder garantie. Anders doet het echt au.

DevilsOwn

Nieuw lid
Dat geloof ik graag. Maar bij de huidige kilometerstand is dat toch nog een flink aanal kilometers weg. Er is nog maar 80.000KM mee gereden.

piair1982

Forumguru
Er zijn ook series die elke 60.000 km olie vervangen moeten worden. Dat staat nergens in boekjes maar is in de praktijk gebleken. Bij Hegeman Arnhem heb ik destijds gewerkt en hadden we bij een superb V6 uit 2002 ook een haperen de bak. Deze is toen ook eerder ververst inclusief filter en probleem opgelost.

DevilsOwn

Nieuw lid
Op dit moment staat de auto op je oude werk. Ik hoop dat ze het snel kunnen oplossen. Maar voor een auto die dealeronderhouden is (boekje is netjes afgestempeld) blijf ik het vreemd vinden. Voor nu, afwachten. Meer kan ik nu even niet doen.

s-line

Forumguru
Op dit moment staat de auto op je oude werk. Ik hoop dat ze het snel kunnen oplossen. Maar voor een auto die dealeronderhouden is (boekje is netjes afgestempeld) blijf ik het vreemd vinden. Voor nu, afwachten. Meer kan ik nu even niet doen.
En dan iedereen maar denken dat de dealers zo geweldig zijn, want hij is dealer onderhouden!!

bulldog 71

Nieuw lid
Olie moet inderdaad elke 60.000 km vervangen worden inclusief filters.
maar er zijn zelfs dealers die niet eens weten dat er een filter in zit als je ze belt.

ben593

Nieuw lid
Olie moet inderdaad elke 60.000 km vervangen worden inclusief filters.
maar er zijn zelfs dealers die niet eens weten dat er een filter in zit als je ze belt.

Vervangen van de olie om de 60.000km is dat enkel voor Superb met automaat of ook voor handgeschakelde ?

Alvast bedankt !

Michelv.

Forumguru
Dat klopt, het staat niet voorgeschreven maar mijn eigen visie is ook dat als de auto aardig wat kilometers erop heeft zitten of wat vreemd aan voelt met schakelen dat het beter is om te verversen.

Bovenaan Onderaan