Audi A3 Sedan nu eens niet als schets

MarcoO2

Forumguru
Audi A3 Sedan nu eens niet als schets

1 maart 2011 | 08:38 | Tekst: Alexander Inia

Audi heeft zojuist op het Volkswagen-feest de Audi A3 Sedan onthuld. Zodoende hebben we nu eindelijk ook foto's van de auto.

De A3 Sedan is een zeer belangrijke concept-car, want de Audi is het eerste concrete levensteken van de volgende generatie modellen van de Volkswagen Groep in het C-segment. De Audi A3 wordt dan ook de eerste auto van het concern die op het nieuwe, zogenaamde MQB (Modularer Querbaukasten) platform komt te staan. Dit platform komt later ook onder de Golf VII en (waarschijnlijk) ook de opvolgers van de Seat Leon en Skoda Octavia.
Audi zet meteen maar lekker hoog in en plaatst de 2,5-liter turbomotor uit de huidige RS3 onder de kap. Alsof dat niet genoeg is, levert het blok in de concept-car ook nog eens meer vermogen: 408 in plaats van 340 pk.
De Audi A3 Concept is opvallend genoeg een sedan, een carrosserievariant die we momenteel nog niet kennen in onze prijslijsten. Toch is de presentatie als sedan een slimme zet. Audi ziet de Sedan als een belangrijke variant voor de Verenigde Staten, China en Rusland, waar ze immers gek op deze carrosserievariant zijn. En wees gerust, Audi heeft aangegeven dat er ook weer een driedeurs hatchback, een Sportback en een cabriolet komen.
De Audi A3 Concept is voor het eerst op de persdag van de
Autosalon van Genève te zien. Die vindt plaats op 1 maart.

bron

___JC___

Forumguru
Oef, waarom hebben ze de A6 er niet zo uit laten zien vraag ik me dan meteen af. Of de A8, zijn nu beide saaie hokken.

MarcoO2

Forumguru
Nou, inderdaad... het kán dus wel!! Al moeten we nog even afwachten hoe hij eruit ziet tegen de tijd dat hij in de showroom staat...

Fabia

† In Memoriam
Ben bang dat je tegen die tijd goed moet kijken of een A3, A4, A6 of een A8 sedan is. Ik hou ze onderweg ook niet meer uit elkaar, zoveel lijken ze op elkaar.

Fabia

† In Memoriam
Misschien dat de volgende A4 een tikkie groter wordt om zodoende afstand te scheppen tegen over de A3?

E

Ex-lid 2926

De lijnen van deze A3 sedan doen mij erg denken aan de vorige A4. Vind ik nog steeds een erg fraaie auto en eigenlijk mooier dan de huidige A4. Het front heeft natuurlijk wel veel scherpere lijnen. Die enorme single-frame grille hadden ze van mij weer mogen opruimen of verkleinen. (de onderste vier lamellen eraf halen) Ik vind zo'n sedan stijlvoller dan een sportback variant.

van_der_P

Senior Member
Ziet er mooi uit, prachtige wagen.
Maar waarom moet daar een motor in van meer dan 400 pk ? Wat wil men daarmee ?

Hetzer

Forumguru
nee inderdaad erg geslaagd, en wat is hij laag en breed

ratan6.jpg

E

Ex-lid 2926

Van de zijkant een prachtige auto en zoals ik al eerder heb opgemerkt; deze A3 sedan heeft toch wel erg veel weg van de vorige A4 en dus ook van de Seat Exeo. Alleen jammer dat Audi in mijn ogen de gelijkenis tussen de verschillende types wat te ver heeft doorgevoerd. Concurrent Mercedes doet dit wat mij betreft iets beter. Direct herkenbaar als een Benz, maar flink onderscheid tussen een C, E of S.

Bovenaan Onderaan