Audi S1 Sportback

sitechris

Donateur
En weer mag ik in een coole hothatch rijden, nu de Audi S1 Sportback. Vierwielaandrijving, een handbak en 230 pk/370 nm. Het uiterlijk mag er zijn, maar biedt de auto ook meerwaarde ten opzichte van de concurrentie in eigen huis (Cupra, snelle Golfjes)?

http://driveaholic.nl/rijtest-audi-s1-sportback/

Audi_S1-2-500x333.jpg

IMG_4971-1024-500x333.jpg

IMG_5020-500x333.jpg

IMG_4984-500x334.jpg

Laatst bewerkt:

peterrapid

Forumguru
Ik vind het een prachtige wagen ... Pit techniek en uiterlijk in een perfecte mix en ja prijs is hevig maar je hebt toch iets exclusiefs. Ik ben fan

Noord26

Forumguru
Ik vind het een prachtige wagen ... Pit techniek en uiterlijk in een perfecte mix en ja prijs is hevig maar je hebt toch iets exclusiefs. Ik ben fan

Dito hier: prachtig! Maar om nu van exclusief te spreken.. Nee een Audi zal nooit exclusief zijn. ;)

peterrapid

Forumguru
Toch een beetje @Noord26 gewoon omdat aanschafprijs vrij hevig is en dit omdat de "petjes" er waarschijnlijk niet zullen aan beginnen. Heb nog geen enkele zien rondrijden hier in België

ertromp

Forumguru
@Noord26 heeft wel een punt. Afgezien van de 4 uitlaten zal op een afstand weinig verschil zijn tov een 1.2 TSI A1.
De S3 of S4 die volgens mij "bollere" spatborden heeft vind ik er meer "exclusief" uitzien.

TL@

Forumguru
Die Quattro aandrijving maakt hem wel begerenswaardig vind ik, dat had mijn RS ook moeten hebben (vanaf dat er een beetje vocht op de weg ligt, is de tractie op zijn minst problematisch :nailbiting:)

E

Ex-lid 2926

De A1 is er met de kleine facelift wel op vooruit gegaan, maar kan het met de beste wil van de wereld nog steeds geen schoonheid vinden. Een goed aangeklede Polo vind ik veel mooier, hetzelfde geldt wat mij betreft voor een Fiesta RS, Clio RS en DS3.
Smaken verschillen dus en dat is maar goed ook.

Noord26

Forumguru
Deze auto is wel degelijk exclusief. En andere Audi's ook. Dat je het niet zo ervaart, is iets anders, maar doet aan de objectieve exclusiviteit niet af.

Exclusief is synoniem voor bijzonder of 'niet voor iedereen', toch? Als ik kijk hoeveel Audi's er tegenwoordig rond tijden is dat helemaal niet bijzonder of niet voor iedereen. Ook deze uitvoering niet.

Spector

Forumguru
Leuke review, de moeite van het lezen waard!

M'n collega heeft de S3 Sportback Quattro ( standaard 300pk, nu ca. 370pk na tuning ). Eind vorig jaar ben ik hiermee van München terug naar Nederland gereden. Ondanks dat de auto toen nog "standaard" was, was dit al een hele ervaring. Gas respons, acceleratie enz. waren in mijn beleving heel erg goed evenals de wegligging. Voor het geld wat je voor zo'n auto moet betalen mag je ook niet anders verwachten.

Bovenaan Onderaan