Audio geluid plots weg?

Theo_L

Nieuw lid
Ik rijd al jarenlang met veel plezier en weinig problemen in een Octavia station IV. Nu is er dan toch een vreemd probleem ontstaan sinds een maand. Als ik de auto start na een nacht stilstaan werkt de audio/radio naar behoren. Wanneer ik na een boodschap doen de auto nogmaals start dan werkt de audio soms wel en soms niet. Op het scherm wordt alles juist weergegeven zoals navigatie, cd, radio, etc. maar het geluid komt dan niet door. Een reset naar fabrieksinstellingen, verwijderen telefoons, update navigatie hebben niets uitgehaald. Ik ben benieuwd of jullie dit probleem herkennen en een idee hebben voor een oplossing. Alvast bedankt!
 

Theo_L

Nieuw lid
Bij Systeeminformatie staat o.a:
Software: 0292
Hardware: H42
Onderdeelnummer apparaat 5E0035020B
Media codec: N/A
 
Bij mij doet zo nu en dan de audio versterker raar; geen aanraak geluiden van de bediening op het scherm, geen geluid van de radio, kenmerkt zich ook door diverse storingen m.b.t. de parkeerhulpsystemen. Soms ook een keiharde brom/ruis uit de speakers. Zekering 14 (de grotere links onderin de hoek) eruit en er weer in bied dan uitkomst.

@Antera ; is jou dit bovenstaande bekend? Ik draai 1969. En de softwareversie in de audiomodule is 4015.
 

Theo_L

Nieuw lid
Ik zal morgen eens testen met zekering 14. De andere problemen die jij benoemt heb ik niet.
Aan jouw software versie te zien heb ik vermoedelijk een aardig oude versie. Zou een update uitmaken en kan ik dit zelf doen?
 
Het onderdeelnummer wat je post is van een MIB1 systeem die bij de octavia 3 zit ingebouwd:
En dit systeem zit niet in een octavia 4.. :arghh:

Dus: bouwjaar ?

1724273559435.jpeg
 
Goed. Ok. Peter verplaatst wel en wellicht ruimt ie wat op.

on topic;
Volgens mij is er na versie 411 geen nieuwere versie geweest voor de MIB1.
De software staat hier (o.a.) in deze post. Disclaimer; ik durf je niet te beloven dat de update in 1x kan vanaf je huidige versie. Dat weten andere wellicht. En als je hem bricked is het einde oefening.
 

Antera

Donateur
Bij mij doet zo nu en dan de audio versterker raar; geen aanraak geluiden van de bediening op het scherm, geen geluid van de radio, kenmerkt zich ook door diverse storingen m.b.t. de parkeerhulpsystemen. Soms ook een keiharde brom/ruis uit de speakers. Zekering 14 (de grotere links onderin de hoek) eruit en er weer in bied dan uitkomst.

@Antera ; is jou dit bovenstaande bekend? Ik draai 1969. En de softwareversie in de audiomodule is 4015.

Op deze software versie niet bekend. Dit kan een defect aan de headunit dan zijn als je geen Canton hebt
 

Theo_L

Nieuw lid
Bedankt voor alle reacties. Na het lezen van de genoemde topics heb ik de indruk dat een software update waarschijnlijk geen oplossing biedt voor het wegvallend geluid. Ik lees wel ergens dat "eindtrappen" (=versterker?) van een Columbus kapot kan zijn. Mogelijk is dit bij mijn systeem aan de hand. Zijn er bedrijven in Zuid-Holland die hier een diagnose kunnen stellen en eventueel repareren?
 
Bovenaan Onderaan