Audio Signaal

Capri1

Nieuw lid
Hallo, Ik heb een raar probleem.
Ik heb pas een 2e hands Skoda gekocht een Fabia combi uit 2013
Gekocht bij de automakelaar Gelderland.
Dit is en fabia 2 5j0
Probleem is dat verkoper de luidspreker achter de Combiklok weggehaald heeft.
Daardoor geen geluid knipperlicht of wegrijden met handrem aan etc.
Ik heb dit maar zelf gerepareerd omdat de verkoper dat niet snel genoeg doet . Maar nu weet ik ook waarom die is weggehaald. Ik krijg namelijk constant alarm geluid.
Een soort ping, ping, ping ..... Maar geen error lampjes. Ook in de garage kunnen ze geen fouten uitlezen.
Dus de boortcomputer ziet geen error.

De luidspreker is weer uitgezet. maar dat wil je niet. Ik heb al een keer vergeten mijn lichten uit te doen.
Wie heeft een idee waardoor dit komt ?

Tees

Donateur
Ping ping ping doet mij aan een 'licht aan met deuren open' signaal denken, is t die? Want dan denk ik aan een kapot deurslot, bekend kwaaltje van VAG autos. Heb je een MaxiDot met daarin de auto zichtbaar? Dan kan je namelijk zien of de bestuurderdeur als open geregistreerd wordt.

Gebeurt het met zowel motor aan als motor uit? Als ook met motor aan, dan is t niet bovenstaand, volgens mij gebeurt dat alleen met motor uit (ik weet t niet zeker, omdat mijn O2 op dimlichtstand automatisch de verlichting uitzet bij contact uit).

Overigens verlies je wel je gelegenheid om eventuele kosten op de verkopende partij te verhalen. Je moet die namelijk eerst de gelegenheid geven om zelf het probleem op te lossen.

EdK

Forumguru
Ping ping ping doet mij aan een 'licht aan met deuren open' signaal denken
Of gordel niet om doen en dan van het ene toontje overgaat naar het andere ping toontje
Of als je handrem er nog licht opstaat en je rijd weg dan krijg je ook een ping
Kan heel goed wezen dat je misschien ergens corrosie in een stekker heb zitten die voor dit rare verschijnsel zorgt.
Zou eens de stekker van de BMC bekijken !
Zou dit alles wel even doen met contact uit.

Tees

Donateur
Maar gordel of handrem zou een lampje moeten geven. Als die tenminste niet óók kapot is of weggehaald...klinkt mij wel een beetje alsof B. de Haas bezig is geweest...

Capri1

Nieuw lid
Ben verder aan het testen.
Ik hoor het alleen als je rijd. En na 5 minuten gaat het uit. Als je even stopt begint het opnieuw.
lampje en waarschuwing riem werkt verder goed.
Lampje handrem. Bij aanzetten als alles even gaat branden dan brand dit lampje ook even. Dus die is goed. Maar bij aantrekken handrem gaat het lampje niet branden. Dus daar lijkt iets niet goed.
wel raar lampje brand niet maar wel audio signaal. Je zou verwachten dat wanneer het door de handrem komt dat het lampje dan ook aan het het branden is.

Tees

Donateur
Als bij t aantrekken van de handrem t lampje niet gaat branden, dan denk ik dat je daar moet beginnen met zoeken. Ik zou zelf denken dat de handremschakelaar t probleem is.

Ik denk dat je deze nodig hebt: https://www.winparts.nl/sensoren-el...elaar-handremwaarschuwingslicht/p1280526.html

Lang gezocht in ETKA, hij zit ergens achter t dashboard lijkt t (nr 30):
c3b884890aa57516d61c4e5493cc438d.jpg

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan