Auto en kilomerstand

VEEJAY

Forumguru
Mede door dit draadje: (http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=8741) dacht ik dat het wel leuk is om te zien wie bijvoorbeeld de hoogste kilometerstand heeft gehaald met een bepaalde type O2 en/of wat voor onderhoud(skosten) er nodig zijn geweest.

Ik lees wel eens verhalen hier van mensen die minimale kosten kwijt zijn geweest en toch veel kilometer maken met hun O2. Aan deze informatie kunnen anderen wat hebben.

Ik zal aftrappen:

Skoda 1.9TDI DSG.
Gekocht met km stand: 93.000
Huidig: 99600 KM
Onderhoud:
30DKM: onbekend
60DKM: onbekend
93DKM: Onderhoud/Afleveringsbeurt geen kosten
volgende 120DKM: ik verwacht rond de 600 euro onder ander door nieuw distributieriem.
 

___JC___

Forumguru
Ik zal mn geschiedenis maar niet neerzetten want dat is geen reclame voor het merk denk ik.
:grin:
 
Skoda 1.9TDI Hatchback
Geleased vanaf km stand: 0
Huidig: 97850km
Onderhoud:
Bij iedere beurt gevraagd om naar de koppeling te kijken. Mijn auto heeft het zgn bokkende koppeling syndroom. Dit is al vanaf het begin zo, en het is ooit kort verholpen geweest. Het euvel blijft terugkomen, maar is lastig reproduceerbaar/aantoonbaar probleem voor de dealer. Eigenlijk zou koppeling moeten worden vervangen in garantie. Zucht... Sneu voor de volgende eigenaar. Ik heb als berijder alles in mijn macht gedaan om het te laten verhelpen.

30.000km: standaard: zelfdiagnose, olie+filter vervangen, remblokken ok, banden ok, accu ok, interieurfilter vervangen, ruitensproeier vloeistof bijgevuld :grin:
+/-40.000km: nieuwe voorbanden
60.000km: standaard: wagensysteemtest, olie+filter vervangen, accu ok, remmen ok, nieuwe voorbanden, remvloeistof vervangen, interieurfilter
+/-75.000km: nieuwe achterbanden, (oude banden maakten herrie), en ik denk ook nieuwe voorbanden.
90.000km: idem als 60k

Bij het remmen voel ik nu dat mijn remschijven-vóór ook aan de beurt zijn. Waarschijnlijk helaas ook iets voor de volgende eigenaar... Misschien lukt het nu nog nèt voor het einde van de leasetermijn om ze te laten vervangen. Dat lukte bij mijn Seat Leon ook, destijds mooi meegenomen voor de volgende eigenaar.

volgende 120.000km: ga ik niet als berijder meemaken want ik krijg een nieuwe octavia!!! :grin:
 

BramBam

Forumguru
Skoda Octavia Combi 1.9TDI Business Edition

Geleased vanaf 23 maart 2007 (km-stand 0).
Huidig KM-stand: ?, auto is per 31 maart 2009 overgedragen aan een collega

2.000km: nieuwe rugleuning bestuurdersstoel (was niet meer te verstellen)
30.000km: standaard beurt
42.000km: nieuwe voorbanden
60.000km: standaard beurt
90.000km: standaard beurt + nieuwe banden (voor & achter) + nieuwe rugleuning bestuurdersstoel (was niet meer te verstellen)
 
Skoda Octavia Combi 1.9TDI Business Edition
......
2.000km: nieuwe rugleuning bestuurdersstoel (was niet meer te verstellen)
......
90.000km: standaard beurt + nieuwe banden (voor & achter) + nieuwe rugleuning bestuurdersstoel (was niet meer te verstellen)

HUH??!?!?
Hoe heb jij het voor elkaar gekregen om de rugleuning-verstelling 2x kapot te krijgen? :grin:
Was zeker de eerste keer al niet optimaal gerepareerd dan lijkt me...
 

___JC___

Forumguru
Bij iedere beurt gevraagd om naar de koppeling te kijken. Mijn auto heeft het zgn bokkende koppeling syndroom. Dit is al vanaf het begin zo, en het is ooit kort verholpen geweest. Het euvel blijft terugkomen, maar is lastig reproduceerbaar/aantoonbaar probleem voor de dealer. Eigenlijk zou koppeling moeten worden vervangen in garantie. Zucht... Sneu voor de volgende eigenaar. Ik heb als berijder alles in mijn macht gedaan om het te laten verhelpen.

Yep, deze heb ik ook. Koppeling is ook al een keer vervangen maar het is alweer terug. Nou vooruit zit nu op 99.000km en heb m vanaf 0. Verder:

- bij 60.000 de turbo vervangen en hij fluit alweer als een gek.
- al drie keer het dopje van mn koplampsproeier eraf.
- windruist in het linkerachterraam is opnieuw gesteld en gekit maar is nooit helemaal weg gegaan.
- na 50.000km was mn versnellingspook kaal, is vervangen blijft nu goed.
- onderstel kraakt over drempels, soms vet de garage het in en is het eventjes weg.
- cruisecontrole bleef hangen, nieuwe hendel en het is opgelost.
- als ie warm wordt tik ie als een idioot. Dealer zegt dat het normaal is (schijnt het actief koolstoffilter te zijn?) maar ik kan het me niet voorstellen.
 

VEEJAY

Forumguru
wel fraai om er bij te vermelden of je auto motorisch getuned is geweest. Kunnen we causale verbanden trekken.... toch JC?

Had namelijk hiervoor een 2.0tdi met chip waar 3x de turbo van vervangen is geweest.
Bij 55K, 76K en 130K.
 

Oli4

Actief lid
Hier een 2.0TDi DSG combi Elegance:

Gekocht Augustus 2007 (Demo-wagen bij Vepreda) met 28.000km.
Inmiddels op de klok: 76.000km.

Kosten:
Af & toe wat olie;
Bij plusminus iedere 760Km wat diesel;
1 parkeerlampje links voor (afgelopen week gratis vervangen);
1 achterlichtlampje (ook gratis vervangen);
1 achterlichtunit á €68,= (zelf gesloopt bij het tranporteren van een parasol);
1 raam-motor (nog vanuit fabrieksgarantie gratis verholpen);
60.000km standaard beurt;

Andere uitgaven waren vrijwillig:
SonniBoys / Hondenrek/ Rubbermat en Alpine radio+Rainbow speakers:680:.

Toekomstige uitgave is een bezoekje bij Jeroen Dik ('t gereserveerde geld ging eergisteren echter op aan een nieuwe Motorhelm en een gepland motorweekend door de Zwitserse Alpen:blush:);
Nieuwe set zomerbanden (17" / 225) vóór de wissel naar de winterbandenset in november (danwel bij begin van volgend voorjaar).
 

___JC___

Forumguru
wel fraai om er bij te vermelden of je auto motorisch getuned is geweest. Kunnen we causale verbanden trekken.... toch JC?

Had namelijk hiervoor een 2.0tdi met chip waar 3x de turbo van vervangen is geweest.
Bij 55K, 76K en 130K.

WAS JIJ GETSJIPT ?!!!
:grin:
 

VEEJAY

Forumguru
De leasemij heeft hem eindelijk kunnen verpatsen, dus ik heb er niks meer mee te maken :-))
 

senna

Nieuw lid
Huidige Octavia nu zes weken oud.

7500 km zonder problemen

Hiervoor een Octavia in 26 maanden op 180.000 km gezet zonder enige problemen.
De vorige auto heeft alleen zijn normale onderhoud gehad, vandaar dus ook weer de keuze voor een nieuwe Octavia
 
Ik hoop volgende week , na 1,5 jaar, mijn 100dkm erop te zetten. Weinig (grote) problemen gehad tot nu toe.

30dkm; raamschakelaar gewisseld, raam ging niet meer open of dicht.
75dkm; temperatuursensor roetfilter defekt.
Vanaf 90dkm; auto geeft soms zelf gas (eerder beschreven in draadje http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=8693). Probleem nog niet verholpen en loop hiervoor nogsteeds bij de dealer.

Ben erg tevreden over de auto. Gelukkig, zoals ik vaker gelezen heb, geen last van rammeltjes binnenin.
Nog een jaartje en dan zal waarschijnlijk de volgende O2 op de oprit komen te staan.
 

Vacaro

Senior Member
Ondertussen 3jaar en 133000km in Octavia2 4x4 1.9TDI en dit zonder noemenswaardige problemen.
Streamradio die in begin probleem gaf met volume, is in garantie vervangen.
En dan rond 80000km lampje airbag da faling geeft, was gewoon stekker onder passagiersstoel da los zat, waarschijnlijk bengels met hun lange tenen tegen gestoten.

Normaal 7.4l/100km, gisteren 120km waarvan 75% snelweg tegen 100km/h met trailer met één paard in (totaal 1400kg) had ik volgens boordcomputer een gemiddeld verbruik van 10.2l/100km, vind dit zeer schappelijk.
 

nomad

Senior Member
Vorig jaar mijn 1.9 TDI van 2005 ingeleverd met 155000 kilometer op de teller.
Geen noemenswaardige problemen. Alle beurten netjes uitgevoerd. In het begin een nieuwe Audience gehad omdat de vorige steeds de accu leegtrok. Na vervanging geen problemen meer.

Enige wat ik me kan herinneren was het resoneren van het motorblok met de carrosserie bij bepaalde toerentallen (1200 en 2900). Ondanks alle pogingen is het nooit verholpen.

Ben trouwens wel benieuwd of ie bij een forumlid terecht is gekomen. Tis een antracite combi uit 2005 met een originele RS achterbumper.
 

skodaoctavia2

Actief lid
O2 1,9 TDI DSG Elegance 2008 Duits kenteken.
met 28000 km gekocht
alle beurten gehad boekjes compleet.
1 eigenaar voor mij gehad, (skoda zelf (medewerker))
Stream + MP3 radio vervangen voor een mfd2 Skoda Nexus
Een zeer complete auto vind ik zelf.
Komt alleen nog een chippie in dan istie helemaal ok.
 

VEEJAY

Forumguru
Volgens de dealert moet de riem pas bij 150K bij mij, de waterpomp kan dan ook maar hoeft niet.
 
Bovenaan Onderaan