Auto frequency (AF) op Stream?

DavidB

Nieuw lid
Weet iemand of de Stream radio ook met de functie Auto Frequency (AF) uitgerust is? Op mijn huidige radio zorgt AF ervoor dat de radio op zoek gaat naar een alternatieve frequentie als als de ontvangst slechter wordt. Handig als een station in een ander gebied op een andere frequentie uitzendt.

higgy

Forumguru
Als ie RDS heeft moet het wel vreemd zijn als ie geen RDS-EON heeft, en dan is je vraag beantwoord.

DavidB

Nieuw lid
Voor zover ik weet zorgt EON ervoor dat de RDS-data van andere stations (waarop je niet hebt afgestemd) ontvangen kan worden. Ik heb het trouwens over Auto Frequency, maar dat schijnt eigenlijk Alternate Frequency te zijn. Logisch wel. Maar.. mijn vraag is dus nog niet beantwoord.

higgy

Forumguru
Nee hoor, daar zorgt RDS-EON niet voor. Wat zou daar overigens het nut van zijn???
RDS-EON is een voortborduring op AF (altenative frequency's) en EON (Enhanced Other Networks) bevat een tabel met de frequenties waarop het station waar jij naar luistert, ook uitgezonden wordt. Indien signaal van jouw frequentei te slecht wordt, schakelt ie over naar het volgende sterkste signaal van die zender.

Als je op Menu drukt, zie je aan de rechterkan AF:Off of AF:On staan. Knopje erbij indrukken wisselt tussen aan en uit /forum/images/graemlins/smile.gif

DavidB

Nieuw lid
Bedankt voor jullie reacties!

higgy: je klinkt of je er verstand van hebt /forum/images/graemlins/24.gif Ik had begrepen dat EON ervoor zorgt dat je ook verkeersinformatie kunt ontvangen als je op een station hebt afgestemd waarop dat niet uitgezonden wordt. maar je uitleg klinkt heel aannemelijk. Thnx.

Bovenaan Onderaan