idn
Lid
Beste allemaal,
Nav mijn voorsteltopic is de kogel door de kerk en krijg ik zaterdag een 2011 Octavia Combi met 1.2TSI en DSG. Kilometerstand 160.000. Heeft vervanging van de distributieketting gehad en de turbo modificatie. Ex-lease, onderhoud volgens boekje gehad.
Bij de proefrit vielen mij geen bijzonderheden op, tevens met 6 maanden BOVAG garantie gekocht.
De columbus krijgt een update naar de nieuwste firmware, omdat het opstarten wat lang duurde.
Doel is de auto een jaar of 5 te rijden tot 250.000km.
Punten waar ik nog wel advies in kan gebruiken:
- Auto heeft longlife programma, dus zou dit jaar geen beurt nodig hebben. Aangezien ik verwacht maximaal 15.000km te rijden, leek het mij verstandig toch maar jaarlijks de olie en filter te vervangen. Of is dit onzin?
- Ik las op het forum diverse berichten over walnutblasting of chemisch reinigen van het inlaattraject. Dit leek me wel handig gezien de km stand van deze auto.
- DSG zou ik wel ergens uit willen laten lezen op slijtage, ik heb nog niet aan de dealer gevraagd of hij het kan doen. Zijn er mensen die bij de droge DSG7 toch een oliewissel hebben gedaan? Zo ja, was dit in de praktijk ook te merken?
- Brandstoffilter hoeft schijnbaar nooit vervangen te worden bij benzine, maar lijkt mij wat vreemd. Of is het echt niet nodig?
- Ik ben me nog aan het oriënteren op DSG software updaten en chiptuning. Bekende namen zijn JD, TVS en mogelijk bij VVT, alhoewel de laatste blijkbaar vooral diesel doet. Ze zitten wel dicht bij mij in de buurt....
Wie heeft er nog goede suggesties?
Nav mijn voorsteltopic is de kogel door de kerk en krijg ik zaterdag een 2011 Octavia Combi met 1.2TSI en DSG. Kilometerstand 160.000. Heeft vervanging van de distributieketting gehad en de turbo modificatie. Ex-lease, onderhoud volgens boekje gehad.
Bij de proefrit vielen mij geen bijzonderheden op, tevens met 6 maanden BOVAG garantie gekocht.
De columbus krijgt een update naar de nieuwste firmware, omdat het opstarten wat lang duurde.
Doel is de auto een jaar of 5 te rijden tot 250.000km.
Punten waar ik nog wel advies in kan gebruiken:
- Auto heeft longlife programma, dus zou dit jaar geen beurt nodig hebben. Aangezien ik verwacht maximaal 15.000km te rijden, leek het mij verstandig toch maar jaarlijks de olie en filter te vervangen. Of is dit onzin?
- Ik las op het forum diverse berichten over walnutblasting of chemisch reinigen van het inlaattraject. Dit leek me wel handig gezien de km stand van deze auto.
- DSG zou ik wel ergens uit willen laten lezen op slijtage, ik heb nog niet aan de dealer gevraagd of hij het kan doen. Zijn er mensen die bij de droge DSG7 toch een oliewissel hebben gedaan? Zo ja, was dit in de praktijk ook te merken?
- Brandstoffilter hoeft schijnbaar nooit vervangen te worden bij benzine, maar lijkt mij wat vreemd. Of is het echt niet nodig?
- Ik ben me nog aan het oriënteren op DSG software updaten en chiptuning. Bekende namen zijn JD, TVS en mogelijk bij VVT, alhoewel de laatste blijkbaar vooral diesel doet. Ze zitten wel dicht bij mij in de buurt....
Wie heeft er nog goede suggesties?