sander eigenraam
Lid
hallo
mijn octavia 2 scout uit 2008 houd soms in.
het is een 2.0tdi bmm motor.
van de zomer met het warme weer heb ik er geen last van gehad.
ik heb de auto gekocht en toen was er niks aan de hand.
heb toen een keer een zware kar achter gehad (aanhanger met een vw passat er op +- 2000kg er achter).
op de snelweg na ongeveer 100 km viel mijn couse control uit en trok de auto niet meer.
een paar tellen later ging de couse control ineens weer aan en deed de motor weer wat die moest doen.
ik heb het daarna een poos niet gehad.
heb voor de vakantie weer problemen gehad.
de auto geeft geen storingen ook niet als ik hem uitlees.
de turbo heb ik voor de vakantie (5weken geleden) vervangen voor een grotere.
de motor is getuned naar 184 pk.
luchtmassa meter is vervangen voor een nieuwe.
de vacuem is goed (getest bij goedwerkende motor).
als ik het probleem heb en ik zet onder het rijden het contact uit en weer aan is het probleem gelijk verdween.
als de motor koud is heb ik vaker last van het probleem.
als die dan op tempratuur is is er weer niks aan de hand.
heeft iemand nog tips of een idee wat er aan de hand kan zijn of wat ik nog moet controleren?
heb in de bijlage een screenshot van test graviek die ik vandaag gemaakt heb toen ik problemen had en toen het weer weg was.
je kan duidelijk zien dat de motor in het begin in houd en later weer goed werkt.
bij "screenshot" is het prbleem bij "screenshot 1" is aan het ijnde het probleem weg en bij "screenshot 2" werkt die weer goed
groeten sander eigenraam
mijn octavia 2 scout uit 2008 houd soms in.
het is een 2.0tdi bmm motor.
van de zomer met het warme weer heb ik er geen last van gehad.
ik heb de auto gekocht en toen was er niks aan de hand.
heb toen een keer een zware kar achter gehad (aanhanger met een vw passat er op +- 2000kg er achter).
op de snelweg na ongeveer 100 km viel mijn couse control uit en trok de auto niet meer.
een paar tellen later ging de couse control ineens weer aan en deed de motor weer wat die moest doen.
ik heb het daarna een poos niet gehad.
heb voor de vakantie weer problemen gehad.
de auto geeft geen storingen ook niet als ik hem uitlees.
de turbo heb ik voor de vakantie (5weken geleden) vervangen voor een grotere.
de motor is getuned naar 184 pk.
luchtmassa meter is vervangen voor een nieuwe.
de vacuem is goed (getest bij goedwerkende motor).
als ik het probleem heb en ik zet onder het rijden het contact uit en weer aan is het probleem gelijk verdween.
als de motor koud is heb ik vaker last van het probleem.
als die dan op tempratuur is is er weer niks aan de hand.
heeft iemand nog tips of een idee wat er aan de hand kan zijn of wat ik nog moet controleren?
heb in de bijlage een screenshot van test graviek die ik vandaag gemaakt heb toen ik problemen had en toen het weer weg was.
je kan duidelijk zien dat de motor in het begin in houd en later weer goed werkt.
bij "screenshot" is het prbleem bij "screenshot 1" is aan het ijnde het probleem weg en bij "screenshot 2" werkt die weer goed
groeten sander eigenraam