auto inbraak of gestolen

purk

Senior Member
Mischien komt het mede door deze persoon.

http://koopjes.marktplaats.nl/auto_diversen/onderdelen_volkswagen/50290336.html?return=eJwlyO0KgjAUxvF7EfSja74hEwm7EVlt5HDtjJ2TWtG9t9GX5%2F%2FjkYKLjxGnAQVvW5FdA%2Byoh4XIC8ZW8NqVDxlW8lZKwtJZJp8EszKbDqgdA6d0UNpqN29gV9zlPb63visXetjzYUdeKBwJ8nrieX2xcaamT6qi%2Bi6Jot7GJx6Rqa9%2FAU1EVfixyYbvD0lIN%2BI%3D&df=1&p=4&fta=

Oordeel zelf, ik weet niet of het waar is, ik heb het van het vwforum
ahum.gif

Ach dat is gewoon iemand die het nieuws gelezen heeft in de plaatselijke krant en dacht laat ik eens wat ontzettend domme mensen geld afhading maken door een advertentie op Marktplaats te zetten, gegarandeerd dat er wel iemand intrap en die 80 Euro overmaakt.

Ik geloof niet in het bestaan van dergelijke sleutels, ik bedoel dan ben je als organizatie achter VW, Audi of Skoda zijnde wel ontzettend dom.

Maw. kan op de stapel "broodje aap verhaal" in mijn mening.

LenK

Forumguru
Politiewerk:

Klopt de aanbieden en werken de sleutels dan zet het aan of geeft het de mogelijkheid tot criminele activiteiten.
En klopt het niet dan is het oplichterij.

Oftewel: altijd prijs voor justitie, maar die zullen het wel te druk hebben met snelheidsduivels, foutparkeerders en andere "belangrijker" zaken.

Mark

Banned
Ik betwijfel het of die sleutels wel bestaan, dit is vragen voor problemen en eender welke autobouwer wilt met zo iets volgens mij geen problemen op zijn hals halen.
Die sleutels zijn trouwens niet nodig, bij nieuwe auto's worden gewoon de sleutels in de fabriek of bij de dealer in de asbak of handschoenkastje van de wagen gelegd (wagen moet steeds direct verplaats kunnen worden), papieren zijn er nog niet bij want die worden appart opgestuurd en komen pas in de wagen bij een verkoop.
Toch handig als je als onderaannemer in een autofabriek gewerkt hebt, heb er veel geleerd over auto's (en vrouwen) tijdens mijn pauze.

Met een sleutel van een Ford kun je wel de portieren van een andere Ford (behalve Galaxi) op slot doen (enkel op slot, dus niet openen!), heb dit trukje van de garage waar hij in onderhoud was.

LenK

Forumguru
Had ik al gezien. Moet niet erger worden anders moet er hoogspanning op de auto (maar dan wordt je vast weer aangeklaagd als een inbreker zich pijn doet bij een inbraakpoging
confused.gif
)

Bij mijn zwager hebben ze fabrieksnavigatie uit zijn VW Touareg gesloopt, dus de beveiliging daarin zal ook wel gekraakt zijn.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

Moet niet erger worden anders moet er hoogspanning op de auto (maar dan wordt je vast weer aangeklaagd als een inbreker zich pijn doet bij een inbraakpoging
confused.gif
)

[/ QUOTE ]

Het zal maar iemand anders zijn die om wat voor reden dan ook aan je auto zit (je eigen kind b.v.).

(het is overigens 'word je', zonder 't'
smile.gif
)

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Mark</font><hr />

Ik betwijfel het of die sleutels wel bestaan, dit is vragen voor problemen en eender welke autobouwer wilt met zo iets volgens mij geen problemen op zijn hals halen.
Die sleutels zijn trouwens niet nodig, bij nieuwe auto's worden gewoon de sleutels in de fabriek of bij de dealer in de asbak of handschoenkastje van de wagen gelegd (wagen moet steeds direct verplaats kunnen worden),

[/ QUOTE ]

Hoe doen zij de auto dan van/op slot?

papieren zijn er nog niet bij want die worden appart opgestuurd en komen pas in de wagen bij een verkoop.
Toch handig als je als onderaannemer in een autofabriek gewerkt hebt, heb er veel geleerd over auto's (en vrouwen) tijdens mijn pauze.

[/ QUOTE ]

Vrouwen? Verklaar?

Met een sleutel van een Ford kun je wel de portieren van een andere Ford (behalve Galaxi) op slot doen (enkel op slot, dus niet openen!), heb dit trukje van de garage waar hij in onderhoud was.

[/ QUOTE ]

Dus als je naast een andere Ford staat, gaat die ook op slot?

Mark

Banned
</font><blockquote><font class="small">Citaat: SkodaRJ</font><hr />

Die sleutels zijn trouwens niet nodig, bij nieuwe auto's worden gewoon de sleutels in de fabriek of bij de dealer in de asbak of handschoenkastje van de wagen gelegd (wagen moet steeds direct verplaats kunnen worden),

[/ QUOTE ]

Hoe doen zij de auto dan van/op slot?
"Op de fabriekstereinen gaan de deuren niet op slot, sleutel word wel speciaal van het contact gehaald om te zorgen dat de baterie zeker niet plat is na een paar dagen stilstand.
Een dealer die zijn nieuwe wagen buiten laat staan zal de deuren wel op slot doen en de sleutels op een veilige plaats binnen bewaren.
Staat de wagen in de werkplaats laat men de sleutels er in liggen zodat men de wagen onmiddelijk kan verplaatsen bij brand of ander onheil."

papieren zijn er nog niet bij want die worden appart opgestuurd en komen pas in de wagen bij een verkoop.

[/ QUOTE ]

Vrouwen? Verklaar?
"In een refter van een autofabriek die voor 99% bezet is door personen van het mannelijk geslacht waar zijn die voornamelijk over bezig, auto's en hoe je het best een persoon van het vrouwelijk geslacht kunt versieren"

[/ QUOTE ]

Dus als je naast een andere Ford staat, gaat die ook op slot?

[/ QUOTE ]

"Niet met de afstandsbediening, maar met de sleutel die ik gebruikte in mijn Mondeo kon ik gewoon de deuren vergrendelen van de Focus van mijn vriendin en zij kon met haar sleutel juist hetzelfde.
Dit lukt niet met de Ford Galaxi omdat die een sleuteltype heeft van de VAG."

DJNeO

Actief lid
ik heb Marktplaats even getipt over de advertentie, vind persoonlijk dat zulke dingen niet zomaar mogen worden aageboden op het internet... marktplaats vind dat denk ik ook...
regels.gif
yeah.gif
worshippy.gif

maw de advertentie staat er niet meer...
(voor degene die de advertentie niet hadden gezien, er werden "loop" sleutels aangeboden voor VAG, met die sleutel kan je in een willekeurige VAG auto komen zonder schade te maken...

</font><blockquote><font class="small">Citaat: DJNeO</font><hr />

ik heb Marktplaats even getipt over de advertentie, vind persoonlijk dat zulke dingen niet zomaar mogen worden aageboden op het internet... marktplaats vind dat denk ik ook...
regels.gif
yeah.gif
worshippy.gif

maw de advertentie staat er niet meer...
(voor degene die de advertentie niet hadden gezien, er werden "loop" sleutels aangeboden voor VAG, met die sleutel kan je in een willekeurige VAG auto komen zonder schade te maken...

[/ QUOTE ]

Had ik ook al gedaan.
473.gif

Octavia_II

Actief lid
Dat een "loop" sleutel bestaat daar geloof ik niet zo in.
(voor zover ik weet is dit alleen mogelijk voor een beperkt aantal sloten en niet voor alle VAG auto's)

Echter de deuren zijn (zoals een ieder van jullie weten) ook met de afstandsbediening te openen.
shocked.gif

Dit signaal kan "afgetapt" worden op het moment dat de rechtmatige eigenaar de originele afstandsbediening gebruikt (en wie gebruikte de sleutel nog om de deuren te openen
crazy.gif
). Hierdoor is al enige info omtrent de originele sleutel bekend, nu hoeft er alleen nog maar het algorithme toegepast worden welke door de VAG groep in de auto geprogrammeerd is eh voila het te sturen code is bekend !
biggthumpdown.gif
(dit is wel simpel uitgedrukt, in het echhie is het gelukkig wat ingewikkelder)

T'is maar dat je weet, zodat als je 100% safe wil spelen de sleutel (en dus niet de afstandsbediening) moet gebruiken om kopieren tegen te gaan!
1439.gif

Charlie

Daniel

Lid
Ik had bij mijn Golf IV 3drs de deursloten verwijdert en er een huls van de achterdeuren van een 5drs in gezet met blindkapjes natuurlijk. Tja en dan zul je zeggen dat ze nog altijd via de achterklep binnen kunnen komen maar,die heb ik dol laten maken dus,je kan er een sleutel insteken en draaien tot je een ons weegt maar hó maar er gebeurt toch niks.

skoda_arjan

Nieuw lid
ik heb vandaag op mijn werk gehoord hoe men de portieren opent zonder sporen na te laten: nl. je KON op het internet software downloaden voor een mobiele telefoon, die doormiddel van bleutooth de frequentie van de auto en de sleutel op een of andere manier kan onderscheppen, en zo kun je met een mobieltje dus portieren openen. de software is inmiddels verwijderd, GELUKKIG

Bovenaan Onderaan