</font><blockquote><font class="small">Citaat: SkodaRJ</font><hr />
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Mark</font><hr />
Ik betwijfel het of die sleutels wel bestaan, dit is vragen voor problemen en eender welke autobouwer wilt met zo iets volgens mij geen problemen op zijn hals halen.
Die sleutels zijn trouwens niet nodig, bij nieuwe auto's worden gewoon de sleutels in de fabriek of bij de dealer in de asbak of handschoenkastje van de wagen gelegd (wagen moet steeds direct verplaats kunnen worden),
[/ QUOTE ]
Hoe doen zij de auto dan van/op slot?
"Op de fabriekstereinen gaan de deuren niet op slot, sleutel word wel speciaal van het contact gehaald om te zorgen dat de baterie zeker niet plat is na een paar dagen stilstand.
Een dealer die zijn nieuwe wagen buiten laat staan zal de deuren wel op slot doen en de sleutels op een veilige plaats binnen bewaren.
Staat de wagen in de werkplaats laat men de sleutels er in liggen zodat men de wagen onmiddelijk kan verplaatsen bij brand of ander onheil."
papieren zijn er nog niet bij want die worden appart opgestuurd en komen pas in de wagen bij een verkoop.
Toch handig als je als onderaannemer in een autofabriek gewerkt hebt, heb er veel geleerd over auto's (en vrouwen) tijdens mijn pauze.
[/ QUOTE ]
Vrouwen? Verklaar?
"In een refter van een autofabriek die voor 99% bezet is door personen van het mannelijk geslacht waar zijn die voornamelijk over bezig, auto's en hoe je het best een persoon van het vrouwelijk geslacht kunt versieren"
Met een sleutel van een Ford kun je wel de portieren van een andere Ford (behalve Galaxi) op slot doen (enkel op slot, dus niet openen!), heb dit trukje van de garage waar hij in onderhoud was.
[/ QUOTE ]
Dus als je naast een andere Ford staat, gaat die ook op slot?
[/ QUOTE ]
"Niet met de afstandsbediening, maar met de sleutel die ik gebruikte in mijn Mondeo kon ik gewoon de deuren vergrendelen van de Focus van mijn vriendin en zij kon met haar sleutel juist hetzelfde.
Dit lukt niet met de Ford Galaxi omdat die een sleuteltype heeft van de VAG."