auto laten poetsen

dit is een verslag van de poetser ik heb het alleen gecopieerd en geplakt
en tevens een linkje naar zijn eigen pagina http://www.car-refresh.nl/

voor nog meer foto (er kunnen er op dit forum maar 4) kijk ff op:

http://www.driven2shine.nl/forum/showthread.php?t=199

---------------------------------------------------------------------------------------

Afgelopen weekend een complete make over gedaan op een Skoda Felicia
Deze auto is de laatste 2 jaar eigenlijk een beetje aangerand door steenslag wat tijdens verschilende rally’s in Nederland en belgie langs de auto gespat zijn.
Deze skoda rijdt op bijna alle rally’s als veiligheidsauto over het parcours om te kijken of de mensen op veilige afstand van het parcours staan.
En hij neemt vaak niet de beste plaatsen om zijn auto te stallen
Verder is deze auto nooit in een wasstraat geweest maar wel met spons gewassen en dat was te zien helaas
Ik mag het niet zeggen van de eigenaar maar hij was toch echt verwaarloosd
Wat wel positief is dat hij wel een onderhoudspakket aanschaft om zijn auto nu wel netjes te gaan onderhouden (helemaal goed natuurlijk )
voor foto's

2n22qkl.jpg

Daarna begonnen met de auto te kleien het leek wel schuurpapier ik dacht nog nee he daar gaat 400 gr klei haha
40 cm gedeelte voorscherm/bestuurdersportier

jadsm1.jpg

Maar na 1 dik uur kleien was toch de gehele auto spiegelglad en brandschoon.
De auto daarna gewassen en gedroogd.
Als eerste een testspot gedaan wat uitkwam (sorry geen smart-wax)maar met de chem guys heavy duty compound.
Nabehandeld met de ultra light en de glans was er weer gelukkig.
Motorkap is totaal 2x met de zware en 2x met de lichte variant gepolijst en nog was niet alles eruit (maar ik kon hier voor 1 keer mee leven. meer was niet mogelijk)
De zijkanten/bumpers/achterklep zijn met de chem guys medium cut gepolijst waar bleek dat dit met 2 passes voldoende was

rll312.jpg

Daarna de gehele auto in de smart-wax en afgetopt met de sealant.
De totale tijd die nodig was om deze wagen weer glanzend uit de garage te laten vertrekken is geweest 9 uurtjes buffelen en (ja echt waar 3 bakjes koffie en 2 broodjes meer tijd was er voor mij niet beschikbaar
Zie hier een paar eindfoto’s niet te veel.

54yrv5.jpg

Steve

Senior Member
Hey skodaracer ik had je topic even gemist maar had het verslag van Arjan al gelezen op driven2shine :D

Mijn nickname (naam) daar is Steve yep je vind mij overal :lol:

Steve

Senior Member
Ziet er prachtig uit en ik heb er weer een nieuwe taal bijgeleerd. Kleien ??

Frans
Kleien doe je nadat je een auto zeer grondig hebt gewassen om alle vuil deeltjes uit de porien van de lak te halen.
Dit gebeurd nog voor het polijsten en zorgt er voor dat er echt geen vuil meer aanwezig is.

Je staat er soms versteld van wat er nog aan vuil afkomt nadat je auto gewassen is.

Bovenaan Onderaan