Auto ontgrendelen vanzelf na vergrendelen

MarkvdD

Forumguru
Sinds we deze auto hebben is het al diverse keren gebeurd dat de auto vanzelf weer ontgrendeld nadat we de auto hadden vergrendeld. Dat gebeurd dan, voorzover we gemerkt hebben, binnen een paar seconde na het vergrendelen. Alle deuren zijn dan gewoon goed gesloten. Mijn vrouw en ik zijn er beiden zeker van dat we dan niet per ongeluk de sleutel indrukten en ook niet de deurgrepen aanraakten waardoor de auto zou ontgrendelen. We hebben kessy op de voorportieren.

Herkennen jullie dit probleem en wat kan hier de oorzaak van zijn?

MarkvdD

Forumguru
Dat lijkt me niet het geval. Als je de auto vergrendeld met een deur nog open worden de andere deuren en achterklep gewoon vergrendeld maar knippert de auto niet. Als je dan de open deur sluit gaat die ook op slot, en als ik het goed heb knippert de auto dan.

1983jeroen

Forumguru
Heb je achteraf dingen ingebouwd?
Mijne deed laatst heel raar na vergrendelen toen ik de schakelaar van de binnenverlichting niet uit had gedaan.
Knipperende lampjes binnen en buiten, maar ook het slot dat vanzelf weer open ging.

Bij mij bleek het aan de led verlichting in de kofferbak te liggen.

Waren beide sleutels wel uit de auto?
Bij Kessy hoort die niet te vergrendelen als de sleutel nog binnen ligt

MarkvdD

Forumguru
Nee ik heb niks aangepast of bijgebouwd in/aan de auto. Ook op elektrisch gebied heb ik niks gedaan, geen reparatie of aanpassing.

MarkvdD

Forumguru
Overigens gebruiken we allebei onze eigen sleutel dus ik vermoed niet dat het aan een van de sleutels ligt. Ook hebben we het op verschillende locaties dus een specifiek stoorsignaal lijkt me ook minder waarschijnlijk. Laatst bijvoorbeeld had m'n vrouw het op een groot parkeerterrein bij een metrostation, niet in de buurt van enige elektrisch signaal (auto stond ver van het station geparkeerd).

Bovenaan Onderaan